Gå til innhold

ADHD armbånd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får se med adhd armbånd sånn at de f eks slipper kø på tusenfryd og får rabatt på trampoline park og svømmehallen? Jeg hørte det, men synes det høres litt rart ut 

Anonymkode: f3b30...df1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får se med adhd armbånd sånn at de f eks slipper kø på tusenfryd og får rabatt på trampoline park og svømmehallen? Jeg hørte det, men synes det høres litt rart ut 

Du har helt rett i at det høres rart ut. Vær litt kritisk til kildene dine. 

Anonymkode: 11dd8...3b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis en har ledsagerbevis så får en det. En får ikke automatisk rett til å slippe kø på tusenfryd, rabatt på rush/svømmehallen hvis en har Adhd diagnose. Men hvis en har ledsagerbevis som viser til at du trenger noen til å følge dei på diverse ting så får du rabatter, kø ordninger og ledsageren går gratis. 

Dette må søkes om til kommunen og legen må skrive en lege attest på hvorfor du trenger ledsagerbevis. 

Anonymkode: 6b840...0b3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du har helt rett i at det høres rart ut. Vær litt kritisk til kildene dine. 

Anonymkode: 11dd8...3b6

Gutten min var med han i svømmehallen i går. Da brukte han armbåndet og de betalte halv pris. Denne gutten betalte og min gutt vippset han halvparten av hva en billett koster 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man armbåndet? Jeg har adhd 😅😅

Anonymkode: c87c0...d37

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe automatikk i sånne ting, det er individuelle hensyn og et reelt behov 😊

Anonymkode: 2a12a...ddf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gutten min var med han i svømmehallen i går. Da brukte han armbåndet og de betalte halv pris. Denne gutten betalte og min gutt vippset han halvparten av hva en billett koster 

Sikker på at det var et armbånd, og ikke ledsagerbevis? Ved ledsagerbevis må eieren av beviset betale inngang i feks svømmehall, mens den som er med som ledsager kommer inn gratis.

Ledsagerbevis må søkes om til kommunen, og det er behovsprøvd. Noen med adhd har dette.

Anonymkode: 3ec7b...9c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sikker på at det var et armbånd, og ikke ledsagerbevis? Ved ledsagerbevis må eieren av beviset betale inngang i feks svømmehall, mens den som er med som ledsager kommer inn gratis.

Ledsagerbevis må søkes om til kommunen, og det er behovsprøvd. Noen med adhd har dette.

Anonymkode: 3ec7b...9c5

Ja, det kan være det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...