Gå til innhold

Nå har enda flere serier forsvunnet fra HBO Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det begynner vel å bli en stund siden HBO stod for kvalitet. Når de nå slås sammen med Discovery bedrer det neppe kvaliteten. Og hva skjer med de som fikk livstidabonnement til halv pris?

https://serienytt.no/2022/08/na-har-enda-flere-serier-forsvunnet-fra-hbo-max

HBO Max går en usikker fremtid i møte, store omstruktureringer er ventet og flere vil miste jobben. Det merkes også med at tjenesten stadig blir slankere.

Anonymkode: bd9d6...69c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fortsettelse...

Nærmere 40 serier er borte fra tjenesten siden de ca 30 seriene som forsvant fra tjenesten i juli. Totalt er serietilbudet trimmet med over 70 serier, noe som utgjør rundt 20-25% av seriebiblioteket før Warner Bros.

Denne uken overrasket også selskapet med å økse HBO Max-filmen Batgirl. Produksjonen har kostet 90 millioner og filmen har også Michael Keaton tilbake i rollen som Batman.

For HBO Max-abonnenter kan det fort bli frustrerende når serier forsvinner, også serier som ikke har vært lenge på tjenesten. Mest merkbart i Norge er nok Beforeigners, hvor produksjonsselskapet Rubicon TV nå både må forhandle om å få solgt serien til en annen aktør, samt finne et hjem og finansiering til tredje sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kvitter meg med den etter House of the dragon er ferdig. 
Har også halv pris abbonement, kan ikke se for meg at det videreføres etter de slås sammen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de har jo, eller er i ferd med å skifte ut hele ledelsen i hele paraplyorganisasjonen. Etter sigende er hovedsatsningen å avslutte alt av middelmådig DC innhold, som Arrowverse, å bygge opp DC fra bunnen av med høykvalitetsinnhold. Nå er det jo bare rot med Znyderverse, Titans, Scorsese's Joker, Batman med han Twilight-fyren, Suicide Squad av James Gunn, osv. 

Visjonen er å skape noe i samme form som Marvel, med faser av innhold som leder inn mot noe samlende. Dette blir kostbart, men spennende for oss som liker DC bedre enn Marvel-komedier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De mister Harry potter rettigheter  å har jeg lest.

Anonymkode: 86a6d...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det begynner vel å bli en stund siden HBO stod for kvalitet. Når de nå slås sammen med Discovery bedrer det neppe kvaliteten. Og hva skjer med de som fikk livstidabonnement til halv pris?

https://serienytt.no/2022/08/na-har-enda-flere-serier-forsvunnet-fra-hbo-max

HBO Max går en usikker fremtid i møte, store omstruktureringer er ventet og flere vil miste jobben. Det merkes også med at tjenesten stadig blir slankere.

jeg har dem kun pga friends og harry potter,men leste at de mest sannsynlig mister harry potter også, så da sier jeg det opp hvis det stemmer

Anonymkode: 12e6e...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Virker som om film og serier blir spredt rundt på flere og flere strømmetjenester, det blir dyrt å abonnere på alt. Jeg spår at torrent-nedlasting vil få en ny renessanse.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil visstnok satse på "store filmer" (til kinopublikum), og for meg som er totalt uinteressert i de aller fleste såkalte "store filmer" så er ikke dette en god nyhet. Jeg foretrekker TV serier, og har alltid gjort det. Heldigvis er ikke Succession en av de som blir påvirket av dette, men det er helt idiotisk at så mange bare forsvinner. Dette er grunnen til at jeg kjøper ting jeg virkelig vil beholde på Bluray/DVD som backup.

Skjønner ikke fokuset til nye sjefen. Discovery+? Av alle ting? Det skurret når jeg leste nyheten om sammenslåingen, men så tenkte man jo bare "jaja, HBO Max får ekstra serier i biblioteket, jeg får skrolle forbi det nye som med alt annet jeg er uinteressert i". Men for det første så skal Discovery+ spise opp HBO Max og ikke omvendt, HÆ? Og så alle sesongene og filmene som har forsvunnet, og fremtidige serier som risikerer å bli lagt ned. Samlet skal de i planen videre fokusere på såkalt "unscripted dramas" (reality, som Discovery+ har MYE av). Helt underlig, jeg skjønner virkelig ikke at de føler dette er den riktige retningen. Men så hater jeg det aller, aller meste av reality og skjønner ikke poenget, og jeg ser ikke superhelt filmer, så...

Heldigvis mange andre platformer å se på. Får si opp HBO Max når tiden kommer.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har flere serier jeg ser på der og at en serie som Beforeigners forsvant var ingen dårlig nyhet for min del. Trenger ikke flere dårlige norske serier og synes det er positivt at de har fått flere store filmer der.

Om de fjerner noe av det jeg ser på så sier jeg bare opp abonnement og det er ikke dermed sagt at jeg aldri kommer til å ha HBO igjen. Pleier si opp abonnement i perioder hvor jeg ikke ser særlig mye på akkurat den stræmmetjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bare å dumpe hele greia med en gang, og komme seg videre først som sist. 

Anonymkode: a08e2...615

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynner å forstå hvorfor HBO Max aldri kommer inn i T-we-boksen, hvis det er sånn at hele tjenesten er i ferd med å bli nedlagt. På Telenors sider har det stått lenge om at man "foreløpig" ikke får alle seriene på tv-boksen. I virkeligheten en veldig liten andel, og jeg liker ikke å se serier på pc. Sammenslåing med Discovery blir neppe bra heller, forbinder det mest med reality og dårlig true crime. Virker som de alt for mange strømmetjenestene er i ferd med å utkonkurrere hverandre, til slutt blir ingen av dem bra. Og det er jo grenser for hvor mange folk vil abonnere på. 

Anonymkode: a7997...bf8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/6/2022 at 4:40 PM, AnonymBruker said:

jeg har dem kun pga friends og harry potter,men leste at de mest sannsynlig mister harry potter også, så da sier jeg det opp hvis det stemmer

Anonymkode: 12e6e...cbf

Hva i all verden er vitsen i å betale en månedlig avgift for noen få serier man får slengt etter seg på loppemarked?

Friends, ja. Har serien komplett på DVD, kjøpt i sin tid på Marita brukthandel da de hadde posesalg til 50 kroner posen, slik at nettoutgiften for Friends-boksen lå vel på kr.10. Harry Potter ligger vel også et sted blant de par tusen filmene jeg har liggende.

Hvorfor abonnere på en tjeneste for å se en serie man kan få kjøpt for en tier? :klo:

Anonymkode: e340d...0ae

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva i all verden er vitsen i å betale en månedlig avgift for noen få serier man får slengt etter seg på loppemarked?

Friends, ja. Har serien komplett på DVD, kjøpt i sin tid på Marita brukthandel da de hadde posesalg til 50 kroner posen, slik at nettoutgiften for Friends-boksen lå vel på kr.10. Harry Potter ligger vel også et sted blant de par tusen filmene jeg har liggende.

Hvorfor abonnere på en tjeneste for å se en serie man kan få kjøpt for en tier? :klo:

Anonymkode: e340d...0ae

Tilgjengelighet... 

Jeg har massevis av serier og filmer på dvd og blue-ray. Men når jeg sitter der i sofaen og får lyst til å se dem, så synes jeg det er uendelig mye enklere å bare hente dem frem via en strømmetjeneste, enn å gå i et annet rom, lete seg frem til riktig serie/film og bytte om fra apple-tv til DVD spiller og starte opp film. 

Så jeg har mye filmer som bare står i hyllene og støver ned, samtidig som vi har de fleste av dem på en eller annen strømmetjeneste. 
Men det å eie filmen er genialt når strømmetjenesten av en eller annen grunn ikke lenger har den tilgjengelig. For da kan jeg fortsatt se den. (Det har hendt flere ganger at jeg har funnet frem filmer for å se, som ikke har vært tilgjengelig på noen strømmetjeneste akkurat der og da.) 

Anonymkode: b82ad...5f4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tilgjengelighet... 

Jeg har massevis av serier og filmer på dvd og blue-ray. Men når jeg sitter der i sofaen og får lyst til å se dem, så synes jeg det er uendelig mye enklere å bare hente dem frem via en strømmetjeneste, enn å gå i et annet rom, lete seg frem til riktig serie/film og bytte om fra apple-tv til DVD spiller og starte opp film. 

Så jeg har mye filmer som bare står i hyllene og støver ned, samtidig som vi har de fleste av dem på en eller annen strømmetjeneste. 
Men det å eie filmen er genialt når strømmetjenesten av en eller annen grunn ikke lenger har den tilgjengelig. For da kan jeg fortsatt se den. (Det har hendt flere ganger at jeg har funnet frem filmer for å se, som ikke har vært tilgjengelig på noen strømmetjeneste akkurat der og da.) 

Anonymkode: b82ad...5f4

Enig. Jeg har for eksempel hele ER på DVD, men det er jo mye enklere å strømme enn å grave etter riktig DVD, lokalisere en annen fjernkontroll, gå fram og tilbake for å bytte DVD… 

Anonymkode: 8438f...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fremdeles sur for at de ikke har Babylon 5. 🙄 Har dem nå mest fordi de har ER, Harry Potter + jeg har halv pris på livstid (eller til de blir sammenslått…). 

Anonymkode: 8438f...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kidding var jo legendarisk! 

Men jeg hørte på radioen at HBO MaX skal slå seg sammen med Discovery+ og bli èn strømmetjeneste. Men dette skjer ikke med det aller første i Norge. Tror det var i 2024, menns i USA er det ikke så lenge å vente. 

Anonymkode: 45c52...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Scherbatsky skrev (På 6.8.2022 den 19.36):

Men for det første så skal Discovery+ spise opp HBO Max og ikke omvendt, HÆ?

Begge deler er eid av Warner, men Discovery er allerede mer integrert i Warner systemet, så det er ikke unaturlig.

Det kan også ha noe med lisensierings avtaler å gjøre: de går til premissene av avtalene endrer seg, og et oppkjøp vil være det.  

(Man kan argumentere for at det er uklokt å dra HBO over i en mer tydelig Warner merkevare, med tanke på lisensiering av andre filmselskapers innhold, men dette er utfordringen som er ganske tydelig ellers med Paramount, Disney et al og Netflix desperat prøvende å etablere seg som eget filmselskap for å opprettholde markedsposisjon) 

Warner ønsker nok å dra inn alle ressurser i streamings universet sitt, men med fokus på kontinuerlig underholdning, som i dag ligger i kringkastingsbiten, altså Discovery. Så du vil se en rebranding av HBO/Discovery for å fokusere på dette, og så vil filmavdelinge fokusere på Warner navnet, og så vil du se innhold fra alt, inklusiv Cartoon Network og CNN  komme inn som deler av streamingen. 

Spørsmålet er om Warner, med fokus på filmer, og Discovery, med fokus på reality og dokumentarer, "sulter vekk" HBO's fokus på store serier. Det ER uklokt, for det åpner en veldig fristende dør for konkurrentene, men kan skje i en sånn utvikling.  

Men jeg skjønner ikke hvorfor Harry Potter skal falle ut av HBO, det er jo helt klart en av Warners kronjuvel i et evt nytt streaming selskap.  Selv om franchise avtalen skulle falle ut , eier de jo filmene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi får håpe at bare 2-3 strømmetjenester overlever. Heller noen få med godt tilbud, enn 10 tjenester med 2-3 gode serier hver. Må ha mange nok til å opprettholde konkurranse på pris og innhold, men få nok til å abonnere på det meste om man ønsker det.

Anonymkode: a7997...bf8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery + er en så jævlig dårlig streaming og irriterende og bruke også. Har den for jeg ser på 90 days og Jocke og Jonna 🤣

Må jo logge inn med jevne mellomrom, og filmer og serier fryser, vanskelig å komme tilbake mange ganger på noe man har sett, burde vært mye mere brukervennlig. Liten tekst også, har 85 tommer men teksten er så utrolig liten. Kan ikke stilles på, må alltid slå på tekst fordi den husker aldri.

Anonymkode: c03f1...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke av HBOs serier må man skynde seg å få sett før de forsvinner? Er det fare for at de gamle seriene, som Sopranos og Six feet under, forsvinner også? Eller er det bare nyere serier?

Anonymkode: 5acee...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...