AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Har dere først og fremst gjestene i tankene når dere velger hvilken bolig dere skal kjøpe og hvordan den skal innredes? Eller tenker dere først og fremst på egne behov i hverdagen? Anonymkode: 4b402...b41
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Både og. Jeg vil ha nok plass til gjester, men også nok plass til at jeg har nok til meg og mitt. I min nåværende bolig har jeg fire soverom, da har jeg et gjesterom som stort sett brukes til det, øvrige soverom til overs er nå treningsrom og kontor. I loftsstua har jeg valgt sovesofa med tanke på gjester og ikke min komfort først og fremst (selv om sofaen er helt OK å sitte i) Anonymkode: 4ed00...e14 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Vi tenker bare på oss selv 😅 Vi bor i leilighet med tre soverom, og de to ledige rommene blir brukt som hjemmekontor og treningsrom/oppbevaring. På det ene rommet har vi også en sovesofa. Vi har plass til åtte rundt spisebordet, men vi er sjelden mer enn seks. Jeg bør kanskje legge til at vi begge er introverte. Vi synes overnattingsgjester er veldig slitsomt, og trives aller best i selskap med ett (eller maks to) vennepar om gangen. Som regel er det bare oss to, og det hadde vi i tankene da vi innredet boligen. Vi har for eksempel laget en koselig tv-krok med to gode lounge-stoler. Vi fikk kommentarer da vi flyttet hit og venner og familie fikk se hvordan vi hadde innredet. Det er tydeligvis mange som forventer at man skal ha gjesterom så sant man har plass til det. Anonymkode: e8e2f...651 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Kun oss som skal bo der. Jeg vet gjester trives hos oss, fordi vi er fine folk. Jeg har ingen behov for at besøk skal fortelle at vi har det så fint. Av årets 365 dager har vi vel besøk med overnatting ca 30 dager, og da er det 335 dager vi bare bor. Besøk er er jo kortere tid på noen timer. Jeg er nok ikke typen som lar meg styre av hva andre mener eller tror. Anonymkode: 0c373...f00
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Nei, vi har ikke gjort det. Men nå er det ingen som bor så langt unna at overnatting er nødvendig. Anonymkode: 137c4...122
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Begge deler. Det er i vår egeninteresse at gjesterommet som svigers skal bruke er fint og behagelig, hvis ikke får vi aldri barnevakt😂 Anonymkode: ccb76...972 2
Daria Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Hvis man familie og venner langt borte og/eller liker å ha gjester, er vel det å ha en bolig med pass til dem en del av ens egne behov. Jeg skjønner ikke helt motsetningen her... PÅ en mindre skala kjøpte jeg sofa som var lang nok til å sove på nettopp med tanke på overnattingsgjester. Jeg hadde en del overnattingsgjester da, jeg hadde behov for å kunne tilby dem et sted å sove på. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Tenker kun på oss selv og hundene våre. Dette er et hus innredet for våre behov. Sofa hundene kan være i, treningsrom til oss. Har et gjesterom som vi satte inn senga vi hadde der vi bodde før i, men har bodd her i nesten 6 år og aldri hatt gjester på overnatting. Anonymkode: 542af...a7c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Tenker KUN på oss selv😁 Har enebolig på 230 kvm, ikke ett eneste gjesterom😛 Både min mann, jeg og de to barna har eget soverom, og soverom nr fem er kontor (uten gjesteseng). Spisebordet er stort og rundt, men kun plass til fire brede stoler. It's all about us😅 Anonymkode: 59edb...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Da vi skulle kjøpe nytt hus var det et kriterie at det var plass til stort spisebord. Vi er bare 3 som spiser her til vanlig, men vi har begge store familier som vi ønsker å kunne invitere på middag/bursdag/jul samtidig. I tillegg ville vi ha et ekstra soverom eller kjeller/loftstue så vi kunne ha plass til en gjesteseng eller sovesofa da mye familie bor langt unna. Men ellers er innredningen valgt etter hva som passer oss Anonymkode: 1a026...a9f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Hadde gjester og familie i tankene. Vi kjøpte 130kvm + anneks på 25kvm. Ønsker ikke mer enn ett barn og ingen av oss liker store hus. Vi har tre ekstra rom, ett gjesterom og to kontor. Mitt kontor kan brukes som gjesterom når vi behøver det. Spisestuen har plass til seks stk, men det kan få plass til 10. Anonymkode: ecf43...46b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Jeg synes det er viktig at det er plass til gjester på besøk. Det vil si plass til et noe større spisebord i det minste. Men mange nyere leiligheter eller rekkehus synes jeg virker liten i stuedelen. Kjøkken og stue går i ett og lite plass til spisestue og større sofa. Anonymkode: 1afce...c7b 1
Anononyma Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Tenker kun på oss, men jeg liker ikke å ha gjester heller, så det er uhyre sjeldent folk blir invitert hit uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Tenker kun på oss. Men nå er jeg enslig mor med 2 barn. Skulle gjerne hatt enebolig med 5 soverom, men det har jeg ikke råd til. Har rekkehus med 4 soverom da. Anonymkode: 3dd51...5dd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Vi har aldri overnattingsgjester (all familie og venner bor i nærheten), så bygget ikke et gjesterom. Men vi har stor stue så vi får plass til alle i familien når vi har barnebursdager (stor familie). Anonymkode: bbb67...3b7
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 Har på en måte innredet for gjester - har sovesofa i stuen for å kunne ha gjester.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Her har jeg en sovesofa på gjesterommet/kontor/biblioteket. Den brukes en sjelden gang men er god å sitte i. Anonymkode: 7af0e...07c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 Vi hadde gjesterom før vi fikk barn. Siden det ikke ble brukt innredet vi det til barnerom, og beholdt kontoret. Det har vært veldig nyttig å ha et eget kontor som kan låses. Hvis vi skulle få gjester kan vi kjøpe en feltseng og sette på kontoret, eller flytte barna inn til oss. Siden familien bor i samme by er det usannsynlig. På stuen har vi derimot planlagt til å kunne ha gjester. Vi har et bord som kan forlenges mye, og stoler nok til et stort selskap. Vi liker å samle utvidet familie for å feire bursdager og andre begivenheter, og når alle bør nært er det mange som kommer. Til hverdags står de ekstra stolene, bordplatene og bordbeina på loftet. Anonymkode: 62684...7c7
Gjest Athena Catalina Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 Nei, det der jeg ingen grunn til.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 Vi har tenkt på hvor mange vi er til jul og familiefeiringer når vi har valgt spisebord og str på sofa. Gjesterom skal også være pent innredet til gjester som evt overnatter i juletider etc. Ønsker at det skal være plass til alle, og alle skal føle seg velkomne. Men det er også en del av vår livsstil å ha familiesamlinger. Så sånn sett tenker vi på oss selv☺️ Anonymkode: 001ff...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå