Gå til innhold

Mange starter tindersamtalen med "hei". Hva svarer man for å få igang en samtale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så mange menn starter samtalen til meg med hei. Føler kanskje de mennene ikke legger så mye i det, men starter samtalen for å se an hvordan jeg er. Bruker å svare noe ala hvordan går det der, hva gjør du eller noe i den duren, men får aldri til en samtale ut av det. Den stoppet opp etter noen meldinger når man er ferdig med å svare på hva man gjør. 

Jeg er ikke så flink på samtaler selv, men føler det er litt trist at alle muligheter stopper før man i det hele tatt har fått snakket noe sammen nesten. 

Anonymkode: eb8d3...42b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De meldingene hadde jeg droppet å svare på i det hele tatt. 

Anonymkode: 6d389...284

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da kunne jeg svart "hei" tilbake, eller "hei, hvordan går det?". Noe sånt. 

Anonymkode: 82a8a...b65

• Liker 1
Skrevet

Jeg konkluderte med at sånne samtaler som døde ut av seg selv ikke var noe tap uansett. Hadde man vært interessert i å bli kjent og det var litt kjemi der, så hadde samtalen gått av seg selv.

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg skrev bare hei, hvordan går det?, hva har du gjort i helga/ferien osv eller et eller annet på profilen deres hvis de hadde noe der i det hele tatt. Om de da fulgte opp med kommentar og spørsmål så kunne samtalen fortsette, men mange svarte bare 'bra' eller noe sånt intetsigende. I de fleste tilfellene så var det de som startet samtalen så jeg lurte noen ganger på hva som var greia. Det er begrenset hvor spennende spørsmål man kan komme opp med. En samtale må jo begynne et sted.

AnonymBruker
Skrevet

"Hei"

"Hei, åssen går det?"

"Fint, hva med deg?"

"Supert, elsker ferie og sommervær :) Liker du også sommeren, eller annet favorittvær?"

"Jeg er veldig glad i høst, men det er kjekt med sol også"

Og samtalen fortsetter...

Når en har svart og man ikke kan ta mer fra svaret, legger man til et utsagn ("jeg liker", "jeg hater", "så dårlig", "så bra"). Deretter spør man om den andre er enig/uenig. 

Er likevel enig i at om en person ikke legger inn annet i første melding enn "hei", ville jeg nok ikke blitt sånn superengasjert.

Anonymkode: 6eef3...9fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man ønsker å starte en dialog med et menneske på Tinder, så er det viktigere at man skriver enn hva man skriver i de første oppstartsmeldingene. Om noen ikke gidder å svare fordi de fikk en så kjedelig melding som "hva gjør du i kveld?", så er de ikke interessert personen. 
Fortsett å skrive det du synes er passende, så får du samtaler med dem som er interessert i å skrive videre med deg. 

Anonymkode: 31baf...718

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleide å prøve div varianter av svar for å se om det kunne bli en samtale av det.

Erfaringsmessig vet jeg nå at det er dødfødt, og bare ignorerer de hei-meldingene.

Er ei lita skravleskjur sjøl, og typen som alltid kommer i prat med fremmede på toget, parken osv. Men aldri har jeg klart å få til noen meningsfull dialog med disse som slenger ut hei, og lite mer enn det.

Den vanlige gangen i det er at jeg nærmest må hale svar for svar ut av personen. Aldri opplevd at det etterhvert blir en tosidighet i de samtalene. 

Anonymkode: be3bb...f06

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er likevel enig i at om en person ikke legger inn annet i første melding enn "hei", ville jeg nok ikke blitt sånn superengasjert.

Synes den som starter godt kan slippe av sted med et "hei" som det første. Det er en start og initiativ til en dialog. Om man ikke er tilfreds med det, så får en selv komme inn på banen og sette standarden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bevisst utformet min profil slik at menn kan finne noe der de potensielt kan kommentere eller starte en samtale rundt. Jeg synes "hei" er den GØRRESTE kjedeligste åpningsreplikken man noen gang kan gi! Seriøst? Klarer dere ikke skrive noe annet? Det er såååå sjeledrepende å gå igjennom de samme åpningsreplikkene om og om igjen med ørten forskjellige fyrer. Jeg klarer det bare ikke. De må ha en rimelig interessant profil selv om jeg skal gidde å svare på "hei". Altså 3 usle bokstaver, ikke en gang et utropstegn eller et smilefjes eller noe. Laveste effort og sikkert copy-pasta til 15 andre kvinner mens de ligger og halvsover kl 02 på natta.

Når jeg skriver til en mann jeg synes er interessant så prøver jeg alltid å finne noe i profilteksten jeg kan spinne videre på. Om mannen ser ut til å ha noenlunde humoristisk sans så hender det jeg skriver noe lettere absurd. Et dilemma. Eller om jeg han har et feriebilde så pleier jeg å spørre hvor det var e.l. Bare gjøre hver samtale litt unik. Litt mere gøy.

Når noen bare skriver "hei" så tolker jeg det som om han er rimelig uinteressert egentlig. Hadde jeg virket interessant så hadde han brydd seg litt mer. Slik er jeg selv ihvertfall. Prøver jo liksom å finne mannen i mitt liv og da må man gi litt mer enn minimum.

Anonymkode: 32e63...93f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Starter alt med: snap?

Anonymkode: 136da...755

Skrevet (endret)

'Hei' er jo den mest tafatte replikken noensinne. Er ikke bare menn som skriver det. Har ignorert alle som bare har skrevet det på Tinder.

Endret av DeLorean
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke svarer på "hei" er ikke interessert nok uansett 

Anonymkode: fa55f...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Har du gjort noe morsomt i det siste?

Anonymkode: ce00a...fd0

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes den som starter godt kan slippe av sted med et "hei" som det første. Det er en start og initiativ til en dialog. Om man ikke er tilfreds med det, så får en selv komme inn på banen og sette standarden

Nei, det er ikke noe initiativ til dialog, men en beskjed om "Få se om du gidder å stå på for å få meg interessert, for jeg gidder i hvert fall ikke å gjøre det."

14 minutter siden, AnonymBruker said:

De som ikke svarer på "hei" er ikke interessert nok uansett 

Anonymkode: fa55f...d7d

Det er jo heller ikke den som bare sier "hei".

Anonymkode: 82214...2c6

• Liker 2
Skrevet

Er enig i at "Hei" er fantasiløst, og fortrekker selv å si noe om profilbildene eller bioen. Men det er ikke alltid mye å ta tak i der. De gangene damen har startet samtalen, har det alltid vært med "Hei"... Men det kan vel muligens skyldes at de har mer å velge i, og ikke trenger legge så mye jobb i det?
Svarer alltid uansett - noe annet er jo uhøflig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null problemer med bare et "Hei!". Da kan jeg skrive "Hei, hatt en bra uke/dag/helg/sommer/whatever?" og ta det derfra. Jeg er veldig dårlig på å starte samtalen selv, så jeg har ingenting å klage over.

Anonymkode: c4cfd...68c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går litt i perioder, men akkurat nå orker jeg ikke bare et "hei". Jeg setter pris på at fyren viser at han har sett gjennom bildene mine og lest profilteksten min. Som regel får jeg en kommentar på det jeg har skrevet eller på et av bildene mine, og det er alltid en grei måte å starte en samtale med noen på. 

Det er jo en grunn til at personen swipet høyre på meg, og jeg vil jo gjerne vite hva som fanget interessen. :) Jeg er ikke interessert i 100 samtaler med "hei" "hva skjer?" "hatt en fin uke?". Det er ikke noe galt med det. Jeg bare kjeder meg ekstremt mye med sånne samtaler. Det er ikke noe for meg. Jeg liker å starte å bli kjent med personligheten asap egentlig, og helst med humor. 

Uansett hvor mange matcher man har eller ikke har så er jo det viktigste at du er komfortabel og at du har det bra, så bare gå for magefølelsen. Du kan svare mye på et "hei" annet enn det samme tilbake. Lykke til. :) Det går ikke an å gjøre noe feil her, så det er bare å prøve seg frem. 

Anonymkode: 469df...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ofte å spørre Hei, hvordan går det? tilbake, men egentlig synes jeg et hei tilbake burde være nok for å sjekke om han er villig til å føre samtalen videre.

Anonymkode: 4384d...268

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det går litt i perioder, men akkurat nå orker jeg ikke bare et "hei". Jeg setter pris på at fyren viser at han har sett gjennom bildene mine og lest profilteksten min. Som regel får jeg en kommentar på det jeg har skrevet eller på et av bildene mine, og det er alltid en grei måte å starte en samtale med noen på. 

Det er jo en grunn til at personen swipet høyre på meg, og jeg vil jo gjerne vite hva som fanget interessen. :) Jeg er ikke interessert i 100 samtaler med "hei" "hva skjer?" "hatt en fin uke?". Det er ikke noe galt med det. Jeg bare kjeder meg ekstremt mye med sånne samtaler. Det er ikke noe for meg. Jeg liker å starte å bli kjent med personligheten asap egentlig, og helst med humor. 

Uansett hvor mange matcher man har eller ikke har så er jo det viktigste at du er komfortabel og at du har det bra, så bare gå for magefølelsen. Du kan svare mye på et "hei" annet enn det samme tilbake. Lykke til. :) Det går ikke an å gjøre noe feil her, så det er bare å prøve seg frem. 

Anonymkode: 469df...707

Men gir du mye tilbake da? Hvordan skriver du selv? 

Du kan ikke forvente et essay av mannen uten å by på noe tilbake. 

Anonymkode: 21d77...840

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...