AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Er vel ingen som ønsker at barna skal høre eller se at voksene har sex. Har opplevd det, heldigvis lå vi under dyna. En gang hørte vi ikke hun kom. Plutselig hørte vi " nå sexer dere". Vi lå under dyna. Gikk bra. Ble mersiktig å låse eller ta økta når hun sov, barnehage osv Anonymkode: 48a09...7a5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Fryktelig pinlig😱 Anonymkode: e1954...26e 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Det er foreldrenes ansvar å forsikre seg om at dette ikke skjer. Lås døra, herregud Anonymkode: f0451...b86 4
Fioljenta Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Sex er jo en naturlig greie. Og jeg synes det er helt greit at barna vet at foreldrene "sexer". Tror det kan hjelpe til med å lage litt mindre mystikk rundt sex. Synes egentlig historien til TS var litt morsom, jeg. Søt og opplyst unge. 🙂 Men. Barna trenger jo ikke å se, synes jeg. Vi kunne ikke låse døra da barna var små (låsen virket ikke), men vi var under dyna hvis barna var hjemme og vi ikke var helt sikre på at de sov veldig tungt. Men, ja, har blitt tatt på fersken. "Hva gjør dere?" "Vi bare koser oss og kysser" 🥰 Og noen ganger ble vi litt travle med å komme oss under dyna når vi hørte at de tok i døra... 16
GiftM Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Fioljenta skrev (11 minutter siden): Sex er jo en naturlig greie. Og jeg synes det er helt greit at barna vet at foreldrene "sexer". Tror det kan hjelpe til med å lage litt mindre mystikk rundt sex. Synes egentlig historien til TS var litt morsom, jeg. Søt og opplyst unge. 🙂 Men. Barna trenger jo ikke å se, synes jeg. Vi kunne ikke låse døra da barna var små (låsen virket ikke), men vi var under dyna hvis barna var hjemme og vi ikke var helt sikre på at de sov veldig tungt. Men, ja, har blitt tatt på fersken. "Hva gjør dere?" "Vi bare koser oss og kysser" 🥰 Og noen ganger ble vi litt travle med å komme oss under dyna når vi hørte at de tok i døra... Enig med deg. TS.
Hunmedham Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Har opplevd dette noen ganger. Uunngåelig når man har to barn og man selv er kosete og kjærlige. Er fullstendig uproblematisk hvis man ikke selv skaper stress rundt det. "Mamma og pappa vil bare kose seg litt til. Lukker du døren så lenge, så kommer vi (sic!) snart." Det er en helt fin måte å ta det på. 7
Mann1977 Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Fioljenta skrev (5 timer siden): Sex er jo en naturlig greie. Og jeg synes det er helt greit at barna vet at foreldrene "sexer". Tror det kan hjelpe til med å lage litt mindre mystikk rundt sex. Synes egentlig historien til TS var litt morsom, jeg. Søt og opplyst unge. 🙂 Men. Barna trenger jo ikke å se, synes jeg. Vi kunne ikke låse døra da barna var små (låsen virket ikke), men vi var under dyna hvis barna var hjemme og vi ikke var helt sikre på at de sov veldig tungt. Men, ja, har blitt tatt på fersken. "Hva gjør dere?" "Vi bare koser oss og kysser" 🥰 Og noen ganger ble vi litt travle med å komme oss under dyna når vi hørte at de tok i døra... Det har skjedd med oss også. Ingen har tatt skade av det. Naturlig at foreldre har sex og det er ingen hemmelighet, men ja vi ønsker jo virkelig ikke at det skal skje så ofte. Vi brukte badet mye til sex da det var litt lenger unna barna sine rom og det er naturlig å låse døra....
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Selvfølgelig er det ikke uunngåelig at en unge buser inn under sex. Det kan unngås med noen helt enkle forholdsregler som ethvert voksent menneske er istand til følge. Og nei: det er er verken morsomt, sunt eller naturlig at småbarn blir vitne til sex mellom foreldrene. Anonymkode: e1954...26e 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Min mor som er psykisk syk hadde ofte sex når jeg satt på pc i rommet ved siden av. Stønnet sykt høyt og det var helt ufyselig å høre på. Jeg husker jeg ba de slutte å være så ekkel, og de bare lo og fortsatte. Skal aldri være slik med mine unger. Her blir døren låst og soverom/aktivitetsrom langt unna vårt soverom Anonymkode: 2968f...601 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig er det ikke uunngåelig at en unge buser inn under sex. Det kan unngås med noen helt enkle forholdsregler som ethvert voksent menneske er istand til følge. Og nei: det er er verken morsomt, sunt eller naturlig at småbarn blir vitne til sex mellom foreldrene. Anonymkode: e1954...26e Det er vel strengt tatt ikke umorsomt, usunt eller unaturlig heller. Tar noen skade av at uhellet skjer, så tenker jeg det er andre faktorer som spiller inn… Som f eks foreldre med et unaturlig forhold til naturlige ting. Anonymkode: 621c0...159 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel strengt tatt ikke umorsomt, usunt eller unaturlig heller. Jo, det er faktisk alle disse tingene. Jeg trodde faktisk vi var forbi den tiden da enkelte voksne syntes det bare var «naturlig» at barn var i nærheten når voksne hadde sex. Anonymkode: e1954...26e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo, det er faktisk alle disse tingene. Jeg trodde faktisk vi var forbi den tiden da enkelte voksne syntes det bare var «naturlig» at barn var i nærheten når voksne hadde sex. Anonymkode: e1954...26e Nå spinner du vel litt av gårde her. Tror du må lese hva som blir skrevet i tråden litt grundigere istedet for å hisse deg😉 Anonymkode: 621c0...159 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 Er oppvokst i et hjem hvor alt var naturlig, ingen tabuer og vi kunne prate om alt sammen. Men det å gå inn på mine foreldre som ung å se de ha sex var bare så ekkelt, og livredd for å gjøre det igjen. Forstod da at sex var naturlig og en fin ting for to som elsker hverandre, men jeg som barn ville ikke høre eller se det. Samme har jeg hørt fra flere venner og bekjente når samme tema har vært oppe til diskusjon. Anonymkode: bc503...e4a 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er oppvokst i et hjem hvor alt var naturlig, ingen tabuer og vi kunne prate om alt sammen. Men det å gå inn på mine foreldre som ung å se de ha sex var bare så ekkelt, og livredd for å gjøre det igjen. Forstod da at sex var naturlig og en fin ting for to som elsker hverandre, men jeg som barn ville ikke høre eller se det. Samme har jeg hørt fra flere venner og bekjente når samme tema har vært oppe til diskusjon. Anonymkode: bc503...e4a Enig. Sex er i seg selv naturlig, men det er ikke naturlig for et barn å være vitne til at foreldrene har sex. Anonymkode: e1954...26e 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nå spinner du vel litt av gårde her. Tror du må lese hva som blir skrevet i tråden litt grundigere istedet for å hisse deg😉 Anonymkode: 621c0...159 Jeg har lest alt som er blitt skrevet her, og tar avstand fra de som prøver å antyde at det ikke er unaturlig at barn overværer foreldrenes sex. Jo, sex er i seg selv naturlig, men det er etter mitt syn dårlig omsorg å være så selvopptatte at man ikke klarer å unngå at barn blir vitne til det. Mange er jo ganske sløve også i andre deler av sine omsorgsoppgaver, så det er vel egentlig ikke så overraskende. Anonymkode: e1954...26e 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har lest alt som er blitt skrevet her, og tar avstand fra de som prøver å antyde at det ikke er unaturlig at barn overværer foreldrenes sex. Jo, sex er i seg selv naturlig, men det er etter mitt syn dårlig omsorg å være så selvopptatte at man ikke klarer å unngå at barn blir vitne til det. Mange er jo ganske sløve også i andre deler av sine omsorgsoppgaver, så det er vel egentlig ikke så overraskende. Anonymkode: e1954...26e Da ser du jo at vi alle; surprise surprise, er enige. I et hus hvor voksne og barn vokser opp under samme tak, skal man være temmelig naiv om man tror at ungene etterhvert ikke på ett eller annet vis får dette med seg, uansett forhåndsregler man gjør for å skjerme direkte sex foreldrene i mellom. Unger er hverken døve, blinde eller dumme. I tillegg kn de være svært nysgjerrige. Tviler sterkt på at selv ikke du, til tross for din hoverende og nedlatende holdning til andres oppdragelse av sine barn, vil være noe unntak her - såfremt du har et normalt sexliv. Anonymkode: 621c0...159
Hunmedham Skrevet 8. august 2022 #17 Skrevet 8. august 2022 Det er bra å ikke snakke forbi hverandre, eller å misforstå andre med vilje. Det er ingen som mener det er fint eller "naturlig" å utsette barna sine for voksen seksualitet. Det er heller ingen som mener at det er uproblematisk med høylydt sex på den andre siden av tynne lettvegger, enten foreldrene er psykisk syke eller ikke. Ingen har ment dette. Det vi faktisk snakker om er når voksne, alminnelige mennesker som har helt alminnelig vaniljesex blir overrasket midt i akten ved en tilfeldighet, og om dét er skadelig på noe vis. Dette kan skje f.eks. dersom mamma og pappa har seg en kosestund før de skal sove, eller om de kryper inntil hverandre under varm dyne uten at noen av dem har lyst til å stå opp for å låse soveromsdøren akkurat da. Og dersom en søvnig sønn eller datter uventet skulle dukke opp i døråpningen, vil det neppe være noen katastrofe. I de fleste tilfellene vil han/hun bare se noen kropper litt tett under en dyne; det skal vel mye til at man overraskes midt i de dypeste doggy-penetreringene i akkurat det øyeblikket. 1
Tiuren Skrevet 8. august 2022 #18 Skrevet 8. august 2022 Som en far med ganske voksne barn, det er faktisk mer flaut når de har "overnattingsbesøk"... Så de som er helt fanatiske på at barn ikke skal ferske foreldrene, finn dere et hotell om dere skal ha sex før dere får eget sted å bo. PS: Jeg mener begge deler er naturlig, men det kan være liiit vanskelig å få igang samtalen dagen etter man hører hun vil xxxx
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #19 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da ser du jo at vi alle; surprise surprise, er enige. I et hus hvor voksne og barn vokser opp under samme tak, skal man være temmelig naiv om man tror at ungene etterhvert ikke på ett eller annet vis får dette med seg, uansett forhåndsregler man gjør for å skjerme direkte sex foreldrene i mellom. Unger er hverken døve, blinde eller dumme. I tillegg kn de være svært nysgjerrige. Tviler sterkt på at selv ikke du, til tross for din hoverende og nedlatende holdning til andres oppdragelse av sine barn, vil være noe unntak her - såfremt du har et normalt sexliv. Anonymkode: 621c0...159 Uenigheten går på hvordan man skal avveie sine egne interesser i å ha sex når og hvor man vil, mot barnas interesser i å få slippe å bli vitne til foreldrenes sex. Mitt syn er at det å ha et naturlig og fritt seksualliv enkelt lar seg kombinere med å ta hensyn til barna. Som sagt, er det primært foreldrenes grad av selvopptatthet som avgjør hvordan man løser omsorgsoppgaver. Anonymkode: e1954...26e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå