AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg vil aldri kjøpe Jadore, fordi den ikke lukter godt på meg men også gir meg dårlige assosiasjoner til ei eksvenninne fra skolen. Anonymkode: f920a...697 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Hvis jeg kjøper parfyme er det noe som garantert kun inneholder eterisk olje. Parfyme har man jo ingen ingrediensliste på, så man aner ikke hva man sprayer på seg. https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/23/fragrance-perfume-personal-cleaning-products-health-issues Anonymkode: fa837...7ad
nissejenta Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis jeg kjøper parfyme er det noe som garantert kun inneholder eterisk olje. Parfyme har man jo ingen ingrediensliste på, så man aner ikke hva man sprayer på seg. https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/23/fragrance-perfume-personal-cleaning-products-health-issues Anonymkode: fa837...7ad Eksempel på parfyme (merke) som bruker kun eteriske oljer? Endret 6. august 2022 av nissejenta skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis jeg kjøper parfyme er det noe som garantert kun inneholder eterisk olje. Parfyme har man jo ingen ingrediensliste på, så man aner ikke hva man sprayer på seg. https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/23/fragrance-perfume-personal-cleaning-products-health-issues Anonymkode: fa837...7ad nissejenta skrev (13 minutter siden): Eksempel på parfyme (merke) som bruker kun eteriske oljer? Dettte kunne du ha laget egen tråd på. Anonymkode: f920a...697 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Jeg er ikke så opptatt av parfymer, men jeg lukta på den Billie Eilish sin, og nei takk! Anonymkode: 015a3...41d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke så opptatt av parfymer, men jeg lukta på den Billie Eilish sin, og nei takk! Anonymkode: 015a3...41d Samme her. Jeg unngår slike artistparfymer, de er så oppskrytte. Anonymkode: f920a...697 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Mitsouko. Vet at den er en klassiker, men for meg/på meg lukter den bare harsk sagflis. Anonymkode: e9c16...eac
MissIndependent45 Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Chanel no. 5. Lukter fælt, og er overpriset som alle Chanelparfymer. Liker egentlig ikke noen fra Chanel. Narciso Rodriguez - den svarte. Ikke god. Ingen artistparfymer som Britney Spears, Ariana Grande osv. De varer ikke, de lukter kun godt i 5 minutter før de forandrer seg i negativ retning. Thierry Mugler - Angel. Grusom. Calvin Klein - Obsession. Liker den rett og slett ikke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Søte sukkerparfymer 🤢🤢🤢 Selv svette og fis lukter bedre Anonymkode: 32cf0...51e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Kjøper aldri verken parfyme eller noe annet fra Sophie Elise. Ønsker ikke å støtte hennes økonomi, da jeg tar avstand fra hele dama. Kjøper heller aldri noe fra Bli Vakker pga eieren. (Rasistisk og mot fri abort). Anonymkode: b5f61...0c9 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Har faktisk slutta å kjøpe parfyme i det hele tatt. Ønsker ingen av de lenger. Anonymkode: fb928...d2c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis jeg kjøper parfyme er det noe som garantert kun inneholder eterisk olje. Parfyme har man jo ingen ingrediensliste på, så man aner ikke hva man sprayer på seg. https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/23/fragrance-perfume-personal-cleaning-products-health-issues Anonymkode: fa837...7ad Litt morsomt da det stort sett er eteriske oljer man blir allergisk mot. Mange eteriske oljer har blitt forbudt å bruke i parfymer senere år. Så naturlig betyr ikke nødvendigvis at det er noe mindre helseskadelig 😏 https://www.fragrancex.com/fragrance-information/international-fragrance-association.html Anonymkode: bfa8e...17d 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 MissIndependent45 skrev (2 timer siden): Chanel no. 5. Lukter fælt, og er overpriset som alle Chanelparfymer. Liker egentlig ikke noen fra Chanel. Narciso Rodriguez - den svarte. Ikke god. Ingen artistparfymer som Britney Spears, Ariana Grande osv. De varer ikke, de lukter kun godt i 5 minutter før de forandrer seg i negativ retning. Thierry Mugler - Angel. Grusom. Calvin Klein - Obsession. Liker den rett og slett ikke. Enig i alt Anonymkode: e9c16...eac 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Chanel no. 5! En venninne av meg syntes plutselig den "ikke var så verst", da hun luktet på den etter å ha fylt 40, så mulig jeg liker den om et par år, hehe. Anonymkode: 5a3fe...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 De aller fleste moteparfymer liker jeg ikke. De lukter nesten likt alle sammen og alle ender opp med å lukte likt. Husker en periode alle hadde Chanel Chance. Helt grusom. I samme gata som Cerutti 1881 og Vanderbilt. Helt jævlige parfymer. Mugler Alien er også en helt forferdelig lukt jeg ikke kan skjønne noen liker. Jeg er sær og liker svært få parfymer. Anonymkode: 38f01...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 13.05): Hvis jeg kjøper parfyme er det noe som garantert kun inneholder eterisk olje. Parfyme har man jo ingen ingrediensliste på, så man aner ikke hva man sprayer på seg. https://www.theguardian.com/us-news/2019/may/23/fragrance-perfume-personal-cleaning-products-health-issues Anonymkode: fa837...7ad Eteriske oljer er faktisk mye verre og mer allergifremkallende enn syntetisk parfyme. Ting er ikke nødvendigvis bra og sunt selv om det er naturlig. Jeg er allergisk mot mange eteriske oljer, mens vanlig parfyme reagerer jeg ikke på i det hele tatt. Bruker kun parfymefri ansiktskremer da, men bruker parfyme eller svakt parfymert bodylotion på kroppen. Og at parfymer ikke har ingrediensliste på seg er helt feil. Det står på esken til alle parfymer. For å svare på spørsmålet til ts vile jeg aldri kjøpt Chanel nr 5, Carolina Herrera 212 og de aller fleste parfymer med patchouli i bunnotene. Anonymkode: d53cf...206 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Denne ! Lukter helt forferdelig. på ALLE! Anonymkode: 7999a...187
Skogkatten Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 Jeg liker ikke akkordene "ozonic" eller "aquatic". "Fresh" må også tas opp til vurdering, der er det noe som fungerer og noe som bare stikker i min nese. Andre snakker om at sånne parfymer lukter rent og nydusjet, men jeg synes bare de er harde og ubehagelige. Vet ikke sikkert om det er sånn nesen min fungerer, eller om det er noe med huden min som gjør at de lukter sånn, men jeg heller mot det første. Jeg har nemlig en forkjærlighet for parfymer med sødme og varme, og det kjenner jeg ikke i parfymer med de nevnte akkordene. 1
Natta1980 Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 Ville aldri kjøpt noen av Versace-parfymene. Enig i at jeg orker nesten ingen parfymer lenger, kjenner jeg ble litt småkvalm bare av å lese tråden her da de forskjellige duftene gir dårlige assosiasjoner og migrene Men liker Chanel sine. Dvs når de er nyåpna og ferske. Går dårligere etter bare ett par måneder etter åpning, syns jeg. Bruker forskjellige eteriske oljer hver dag. De hjelper meg både til å slappe av og lukte godt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #20 Skrevet 8. august 2022 Boikotter prinsipielt alt Sophie Elise har vært borte i, så hvis hun har laget eller selger parfyme, så den. Anonymkode: d7244...438 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå