AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg er en kvinne på 31 som ble sammen med en mann på 24 for rundt 6mnd siden, så det er en aldersforskjell der. Jeg er en veldig utadvendt og sosial person, har svært mange guttevenner og jentevenner og har likt å være mye sosial og dra ut på byen å ta noen øl med venner osv. Jeg tar mye på mennesker, er en typisk «klemmer» osv. Han er mer den stille og tilbaketrukne typen, liker dårlig fysisk kontakt med noen som helst utenom meg. Vi har vært ute å drukket alkohol med venner og sånt sammen ca 3-4 ganger på dette halve året. Da har selvsagt jeg møtt på masse venner som jeg hilser på osv. men det har kommet frem at han mener jeg flørter og at jeg hilser på dem «feil» fordi jeg blir så gla når jeg ser dem og klemmer de osv. Dette er venner jeg har hatt i mange år, og jeg har alltid vært sånn med venner. Han mener derimot jeg flørter og at det ikke er greit. Jeg har også tenkt at jeg ikke skulle være klengete og henge på han hele kvelden fordi jeg har inntrykk av at menn ikke liker dette. Jeg ville gi han friheten til å gjøre som han vil, være med venner og snakke med andre enn meg. Han har derimot ment at jeg har ignorert han. Skal sies han også reagerer på andre ting, som at jeg er for fin når jeg drar på butikken og skjønner ikke hvorfor jeg må være det. Han har kommentert klær jeg har på meg fordi han syntes jeg hadde for mye utringning (da hadde jeg på meg en løs/litt vid dongeribukse og en T-skjorte med litt dyp V utringing). Jeg føler helt ærlig jeg ikke gjør noe galt for jeg flørter ikke med kompiser, jeg er bare sånn jeg er. Jeg går ikke rundt i utfordrende klær men jeg liker å ta meg bra ut og føle meg fin. Kan dette være en aldersgreie? Er han bare veldig sjalu? Gjør jeg faktisk noe helt feil men klarer ikke se det selv? Jeg blir helt rådvill for vi har så vidt forskjellig oppfatning av situasjoner.. setter stor pris på alt av råd og perspektiver❤️ Anonymkode: edf54...d07
Trolltunge Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 (endret) Du gjør ingenting galt, han er for sjalu ja. Spesielt dette med at du er for fin til å dra på butikken viser tydelig at han har problemer med sjalusi. Akkurat angående venner hadde jeg tenkt at det kunne gå seg til når han blir tryggere på at det kun er venner, men å måtte passe på hva man går kledd i generelt, når normale klær, det er for drøyt. Endret 6. august 2022 av Trolltunge 9
Aristoteles Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Slik du legger det fram her, så gjør du ingen feil. Men det kan se ut til at det er en mismatch i personlighetene deres. Forholdet er ganske nytt, så snakk med ham om disse tingene. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Han har også blitt synlig ukomfortabel hvis jeg går på kjøkkenet i trusa og en t-skjorta fordi noen kan se meg og begynner å dra dor gardiner osv. Da spurte jeg faktisk om jeg ikke kunne gå i bikini heller for da ser folk mer. Han snakket om det som at joda det er greit når jeg ikke gjør det for å «vise meg fram» men bare fordi det er varmt. Jeg tenker egentlig mer på det som at det er HELT GREIT å vil vise seg fram hvis man har en kropp man er stolt av feks. Han trener mye feks og jeg hadde syntes det er helt ok om han er stolt over kroppen sin eller noe lignende og vil vise seg litt frem. Jeg hadde heller tenkt at jeg er stolt av at han er min enn å bli ukomfortabel av at andre ser på han? Jeg bare forstår ikke tankegangen hans egentlig .. ts Anonymkode: edf54...d07 1
NiceOrNothing Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er en kvinne på 31 som ble sammen med en mann på 24 for rundt 6mnd siden, så det er en aldersforskjell der. Jeg er en veldig utadvendt og sosial person, har svært mange guttevenner og jentevenner og har likt å være mye sosial og dra ut på byen å ta noen øl med venner osv. Jeg tar mye på mennesker, er en typisk «klemmer» osv. Han er mer den stille og tilbaketrukne typen, liker dårlig fysisk kontakt med noen som helst utenom meg. Vi har vært ute å drukket alkohol med venner og sånt sammen ca 3-4 ganger på dette halve året. Da har selvsagt jeg møtt på masse venner som jeg hilser på osv. men det har kommet frem at han mener jeg flørter og at jeg hilser på dem «feil» fordi jeg blir så gla når jeg ser dem og klemmer de osv. Dette er venner jeg har hatt i mange år, og jeg har alltid vært sånn med venner. Han mener derimot jeg flørter og at det ikke er greit. Jeg har også tenkt at jeg ikke skulle være klengete og henge på han hele kvelden fordi jeg har inntrykk av at menn ikke liker dette. Jeg ville gi han friheten til å gjøre som han vil, være med venner og snakke med andre enn meg. Han har derimot ment at jeg har ignorert han. Skal sies han også reagerer på andre ting, som at jeg er for fin når jeg drar på butikken og skjønner ikke hvorfor jeg må være det. Han har kommentert klær jeg har på meg fordi han syntes jeg hadde for mye utringning (da hadde jeg på meg en løs/litt vid dongeribukse og en T-skjorte med litt dyp V utringing). Jeg føler helt ærlig jeg ikke gjør noe galt for jeg flørter ikke med kompiser, jeg er bare sånn jeg er. Jeg går ikke rundt i utfordrende klær men jeg liker å ta meg bra ut og føle meg fin. Kan dette være en aldersgreie? Er han bare veldig sjalu? Gjør jeg faktisk noe helt feil men klarer ikke se det selv? Jeg blir helt rådvill for vi har så vidt forskjellig oppfatning av situasjoner.. setter stor pris på alt av råd og perspektiver❤️ Anonymkode: edf54...d07 Han høres ut som han er en usikker ( liten gutt ) . Å med mindre du kan bli lykkelig ved å begrense deg , ville jeg revurdert denne relasjonen . 4
Hippogriff Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Du kan ikke endre din grunnleggende personlighet. Han må velge om han leve med det eller ikke. Det blir helt feil å gå inn i et forhold for å forandre den andre. Det eneste av det du nevner jeg ville endret på, var å «la ham være i fred» når dere er ute. Jeg syns alltid partneren er den man skal gi mest oppmerksomhet. 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Trolltunge skrev (9 minutter siden): Du gjør ingenting galt, han er for sjalu ja. Spesielt dette med at du er for fin til å dra på butikken viser tydelig at han har problemer med sjalusi. Akkurat angående venner hadde jeg tenkt at det kunne gå seg til når han blir tryggere på at det kun er venner, men å måtte passe på hva man går kledd i generelt, når normale klær, det er for drøyt. Han kommenterer også ofte på at jeg «pynter meg ihjel» når jeg drar på jobb og mener normale samtaler jeg har med mannlige kollegaer som jeg har en vennlig/litt tullete/køddete tone med er flørting. Jeg er en person som tuller og tøyser mye med ALLE. Jeg har måtte forklare han at jeg jobber i et yrke hvor jeg må se respektabel ut, men han reagerer fortsatt. (Jobber med økokrim) ts Anonymkode: edf54...d07
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Hippogriff skrev (2 minutter siden): Du kan ikke endre din grunnleggende personlighet. Han må velge om han leve med det eller ikke. Det blir helt feil å gå inn i et forhold for å forandre den andre. Det eneste av det du nevner jeg ville endret på, var å «la ham være i fred» når dere er ute. Jeg syns alltid partneren er den man skal gi mest oppmerksomhet. Dette er jeg helt enig i, og jeg har hatt lyst å gi han mer oppmerksomhet enn jeg har gjort men holdt tilbake for å ikke klenge. Dette har jeg også forklart han og bedt om unnskyldning for. ts Anonymkode: edf54...d07 2
NewStart87 Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Jeg syntes han virker kontrollerende og prøver å endre den du er. 1
NewStart87 Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han kommenterer også ofte på at jeg «pynter meg ihjel» når jeg drar på jobb og mener normale samtaler jeg har med mannlige kollegaer som jeg har en vennlig/litt tullete/køddete tone med er flørting. Jeg er en person som tuller og tøyser mye med ALLE. Jeg har måtte forklare han at jeg jobber i et yrke hvor jeg må se respektabel ut, men han reagerer fortsatt. (Jobber med økokrim) ts Anonymkode: edf54...d07 Han har ikke tenkt på at dette er en del av hvem du er? Noen liker å pynte seg mer enn andre og vi har alle hver vår stil. Det at du liker å pynte deg er en del av hvem du er. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Her hadde jeg seriøst revurdert. Sjalu mannfolk er så ekstremt lite tiltrekkende, og ikke f om jeg hadde endret den jeg er for å tekkes en gutt (!) som er såpass usikker på seg selv. Anonymkode: 17f96...84b 5
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kommenterer også ofte på at jeg «pynter meg ihjel» når jeg drar på jobb og mener normale samtaler jeg har med mannlige kollegaer som jeg har en vennlig/litt tullete/køddete tone med er flørting. Jeg er en person som tuller og tøyser mye med ALLE. Jeg har måtte forklare han at jeg jobber i et yrke hvor jeg må se respektabel ut, men han reagerer fortsatt. (Jobber med økokrim) ts Anonymkode: edf54...d07 Han høres veldig kontrollerende ut. Når jeg leser hva du skriver så lurer jeg på om han har hatt en streng religiøs oppvekst hvor det er uskrevne regler for hvordan en dame kan oppføre seg. Det viktigste av alt er at du får en kommunikasjon med han på dette. Kanskje dere to rett og slett ikke er en god match?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Den første delen av innlegget ditt kunne ha blitt sett på som at han kanskje trenger at du blir flinkere til å inkludere han i det sosiale når dere er ute, inviterer han med i samtaler etc siden han er mer tilbaketrukket og det kanskje ikke er så enkelt for han å ta initiativ til sånt selv. Men så leste jeg resten av innlegget ditt, og helt ærlig, du bør ikke fortsette dette forholdet. Jeg har vært borti denne typen menn tidligere, og sjalusien og kontrollbehovet vil vokse til det punktet hvor du velger å ikke møte venner en kveld fordi du vil unngå reaksjonen hans på at du er ute uten han og "flørter". Det vil gå nedover derfra. Ingen mengde fornuft, samtaler eller kompromiss vil gjøre han "trygg" på deg og forholdet. Han ønsker å kontrollere deg og ha deg for seg selv, og det vil ikke forsvinne. Du er 31 år gammel. Har du virkelig bruk for en mann som forteller deg hvordan du skal kle deg og sminke deg? Skal du begynne å gå rundt i joggebukse og hullete gensere for å unngå at han blir sur fordi du "viser deg frem" for andre menn? Anonymkode: 2b713...14a 5 1
Hippogriff Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han kommenterer også ofte på at jeg «pynter meg ihjel» når jeg drar på jobb og mener normale samtaler jeg har med mannlige kollegaer som jeg har en vennlig/litt tullete/køddete tone med er flørting. Jeg er en person som tuller og tøyser mye med ALLE. Jeg har måtte forklare han at jeg jobber i et yrke hvor jeg må se respektabel ut, men han reagerer fortsatt. (Jobber med økokrim) ts Anonymkode: edf54...d07 Huff. Får en skikkelig dårlig magefølelse av dette altså. Han krever jo at du endrer personlighet. Jeg håper du ikke lar deg duppere på dette. Han har et problem her, ikke du. Det er han som må ta tak og håndtere det, ikke du. Alt du beskriver er helt normal atferd. Håper du velger å stole på deg selv i dette. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Hippogriff skrev (Akkurat nå): Huff. Får en skikkelig dårlig magefølelse av dette altså. Han krever jo at du endrer personlighet. Jeg håper du ikke lar deg duppere på dette. Han har et problem her, ikke du. Det er han som må ta tak og håndtere det, ikke du. Alt du beskriver er helt normal atferd. Håper du velger å stole på deg selv i dette. Takk! Det er SVÆRT vanskelig å stole på seg selv for han er veldig flink å legge frem ting som om at jeg gjør noe helt forferdelig. Har flere ganger følt at jeg er helt jævlig mot han og grått pga. dårlig samvittighet. Derfor jeg nå skriver her fordi jeg trenger flere perspektiver på det enn kun mitt og hans.. ts Anonymkode: edf54...d07 1
Hippogriff Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Det er SVÆRT vanskelig å stole på seg selv for han er veldig flink å legge frem ting som om at jeg gjør noe helt forferdelig. Har flere ganger følt at jeg er helt jævlig mot han og grått pga. dårlig samvittighet. Derfor jeg nå skriver her fordi jeg trenger flere perspektiver på det enn kun mitt og hans.. ts Anonymkode: edf54...d07 Ja jeg skjønte det og det var derfor jeg tillot meg å være så direkte med deg. For man blir jo usikker på seg selv, man ønsker jo å være en god partner - og nettopp derfor er slike ting faktisk enklere å se utenfra. Men alt du beskriver er helt normal atferd. Jeg elsker sånne mennesker som deg og ville satt stor pris på deg som kollega! 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er en kvinne på 31 som ble sammen med en mann på 24 for rundt 6mnd siden, så det er en aldersforskjell der. Jeg er en veldig utadvendt og sosial person, har svært mange guttevenner og jentevenner og har likt å være mye sosial og dra ut på byen å ta noen øl med venner osv. Jeg tar mye på mennesker, er en typisk «klemmer» osv. Han er mer den stille og tilbaketrukne typen, liker dårlig fysisk kontakt med noen som helst utenom meg. Vi har vært ute å drukket alkohol med venner og sånt sammen ca 3-4 ganger på dette halve året. Da har selvsagt jeg møtt på masse venner som jeg hilser på osv. men det har kommet frem at han mener jeg flørter og at jeg hilser på dem «feil» fordi jeg blir så gla når jeg ser dem og klemmer de osv. Dette er venner jeg har hatt i mange år, og jeg har alltid vært sånn med venner. Han mener derimot jeg flørter og at det ikke er greit. Jeg har også tenkt at jeg ikke skulle være klengete og henge på han hele kvelden fordi jeg har inntrykk av at menn ikke liker dette. Jeg ville gi han friheten til å gjøre som han vil, være med venner og snakke med andre enn meg. Han har derimot ment at jeg har ignorert han. Skal sies han også reagerer på andre ting, som at jeg er for fin når jeg drar på butikken og skjønner ikke hvorfor jeg må være det. Han har kommentert klær jeg har på meg fordi han syntes jeg hadde for mye utringning (da hadde jeg på meg en løs/litt vid dongeribukse og en T-skjorte med litt dyp V utringing). Jeg føler helt ærlig jeg ikke gjør noe galt for jeg flørter ikke med kompiser, jeg er bare sånn jeg er. Jeg går ikke rundt i utfordrende klær men jeg liker å ta meg bra ut og føle meg fin. Kan dette være en aldersgreie? Er han bare veldig sjalu? Gjør jeg faktisk noe helt feil men klarer ikke se det selv? Jeg blir helt rådvill for vi har så vidt forskjellig oppfatning av situasjoner.. setter stor pris på alt av råd og perspektiver❤️ Anonymkode: edf54...d07 Han er for sjalu. Det er jo ikke så du går kledd horete eller i bikini på butikken heller. Og ha samme kontakt med venner som du alltid har hatt må du få ha. Pass på. Først er det en ting han ikke liker så blir det to, og vips så innser du at han har satt mange begrensninger på livet ditt Anonymkode: 8f160...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Han er for sjalu. Finn deg en mann på ditt nivå og en mer selvsikker mann. Anonymkode: 2d04d...ef3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #19 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han kommenterer også ofte på at jeg «pynter meg ihjel» når jeg drar på jobb og mener normale samtaler jeg har med mannlige kollegaer som jeg har en vennlig/litt tullete/køddete tone med er flørting. Jeg er en person som tuller og tøyser mye med ALLE. Jeg har måtte forklare han at jeg jobber i et yrke hvor jeg må se respektabel ut, men han reagerer fortsatt. (Jobber med økokrim) ts Anonymkode: edf54...d07 Dette er ting han kan føle seg trygg på med tiden, det er bare å prate masse om det. Si at du godtar en endring i en ting, men ikke alt. Sånn som her så kan jeg godta at han får vite hvem jeg prater med og at han har meg på snapmap. Jeg godtar ikke at han prøver å styre hvem jeg får lov til å prate med. Da føler han seg hørt samtidig som jeg setter grenser for meg. Men dere har bare 6 mnd sammen og er ikke så godt kjent ennå, du kan velge å gi det tid. Anonymkode: 67ea5...93b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #20 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han er for sjalu. Det er jo ikke så du går kledd horete eller i bikini på butikken heller. Og ha samme kontakt med venner som du alltid har hatt må du få ha. Pass på. Først er det en ting han ikke liker så blir det to, og vips så innser du at han har satt mange begrensninger på livet ditt Anonymkode: 8f160...2ad Nei stilen min er mer at jeg går for å se respektabel men feminin ut. Begynte også kjapt å endre på ting etter hans kommentarer, turte ikke å ligge på verandaen i bikini en gang i sommer det var 32 grader ute i tilfelle han skulle kommentere noe. Så jeg tok på en shorts i tillegg til bikinioverdelen for å skjule litt mer. Bikiniene jeg bruker er heller ikke veldig avslørende og heller ikke fulle av innlegg for å pushe puppene opp i haka eller noe som helst. ts Anonymkode: edf54...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå