AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg har kjøpt en leilighet der det har bodd et eldre par, og leiligheten er litt sånn bestemor-aktig men koselig Jeg har pusset opp en del, men kjøkkenet bør tas etterhvert. Det var noen bekjente av meg som har vært her som har sagt "æsj så stygt og gammelt kjøkken, hvordan klarer du å bo sånn." Ikke har jeg oppvaskmaskin heller, men det går helt fint, jeg bor jo alene. Planen er å spare mer penger og pusse opp kjøkkenet til sommeren, jeg syns det er mest fornuftig nå. Koster jo litt. Hvor lenge kunne du hatt et umoderne kjøkken uten oppvaskmaskin? For meg er ikke det aller viktigst, så lenge kjøkkenet er funksjonelt. Det er nøytralt og hvitt og i pen stand, jeg har sett verre altså. Jeg syns bare det er interessant å høre hvordan andre tenker om interiør, oppussingsobjekter osv Anonymkode: 43538...2c8 2
Olive_North Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Jeg er ikke så fin på det egentlig, og syns det går helt fint å bo uten supermoderne kjøkken. Noen ganger må man også bo seg inn en stund før man vet akkurat hvilket kjøkken som passer også. Vi har lett etter hus veldig lenge nå, og i den prosessen har jeg vært mer interessert i et hus med et gammelt kjøkken. Fordi det er trist å rive ut et nyere moderne kjøkken som ser feilplassert ut… 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har kjøpt en leilighet der det har bodd et eldre par, og leiligheten er litt sånn bestemor-aktig men koselig Jeg har pusset opp en del, men kjøkkenet bør tas etterhvert. Det var noen bekjente av meg som har vært her som har sagt "æsj så stygt og gammelt kjøkken, hvordan klarer du å bo sånn." Ikke har jeg oppvaskmaskin heller, men det går helt fint, jeg bor jo alene. Planen er å spare mer penger og pusse opp kjøkkenet til sommeren, jeg syns det er mest fornuftig nå. Koster jo litt. Hvor lenge kunne du hatt et umoderne kjøkken uten oppvaskmaskin? For meg er ikke det aller viktigst, så lenge kjøkkenet er funksjonelt. Det er nøytralt og hvitt og i pen stand, jeg har sett verre altså. Jeg syns bare det er interessant å høre hvordan andre tenker om interiør, oppussingsobjekter osv Anonymkode: 43538...2c8 Etter 5 år som student uten oppvaskmaskin kan jeg si at jeg er ferdig med oppvask for hånd 😅 Et nytt og moderne kjøkken er ikke super viktig, men oppvaskmaskin var et must for min del. Anonymkode: 556b4...5c9 3
Daisy-love Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Jeg lever alene og har hatt oppvaskmaskin noen steder, men har det ikke nå. Det er virkelig null stress, det er en vane. Jeg slet med å fylle en oppvaskmaskin også. Jeg kommer fra et hjem der en sparte til ting før en kjøper/investerer. Så for meg høres det veldig fornuftig ut om kjøkkenet «bare» er stygt/utdatert, men ellers funksjonelt nok å vente til du har spart mer opp. Er dyrt nok å kjøpe bolig, så lurt å ta litt om gangen. Gjør det som er best for deg, og ikke la venners meninger påvirke din økonomi. Å pusse opp kjøkken er dyrt, og du vet ikke hva du finner av gamle rør osv heller om der er noen år. 3
JegMotStrømmen Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Uten oppvaskmaskin, ikke sååå lenge tror jeg. Blitt bortskjemt med det de siste 10årene, men før dette så vasket jeg alltid opp selv. Jeg liker gamle kjøkken, har en ganske retro/vintageinspirert stil, så hadde kost meg med et gammeldags utseende kjøkken. Men jeg ville hatt det romslig, og med god skapplass.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Nei, er ikke motebevisst hverken når det gjelder klær eller bolig. Men jeg eier ikke, men leier. Og her jeg bor nå er det flater som SUGER til seg flekker. Huseier syns vel det er pent, men jeg liker praktisk bedre enn pent. Har ingen overskudd til å tenke på interiør og har ikke møbler en gang. Og faktisk liker jeg de veldig gamle kjøkkenvaskene bedre, de med metall der som man legger oppvasken, og gigantisk utslagsvask. Anonymkode: de4fc...df6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Vel jeg hater å vaske opp så for meg er oppvaskemaskin et must. Men er ikke så opptatt av hvordan kjøkkenet ser ut ellers, Anonymkode: 4d2c7...201
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Mja, etter 5 år uten oppvaskmaskin sier jeg aldri mer. Og jeg har blitt veldig glad i soft close i vårt 10 år gamle kjøkken (kjøpte hus i fjor). Jeg liker også at det er for det meste skuffer, og gode løsninger i skapene for å utnytte plassen. Så nei, jeg ville ikke trives med et gammelt kjøkken. Skal nevnes at jeg er kronisk syk og kan pga det ikke vaske opp og gjøre for mye, så det påvirker svaret mitt litt også. Hadde jeg vært frisk kunne jeg levd uten oppvaskmaskin et år eller to om jeg virkelig måtte. Anonymkode: df013...be9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 For det første, så utrolig frekt å kommentere sånn på andres kjøkken. Et moderne kjøkken er ikke så viktig for meg, men det lå være solid og funksjonelt. Vask, komfyr og kjøleskap må være bra plassert for god flyt, samt god plass på benkeplater. Anonymkode: e51d3...442 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Jeg kunne ikke ha levd lenge uten oppvaskmaskin (og ser ingen grunn til å ta det valget, siden benkversjonene er rimelige og enkle). Hva gjelder et «moderne» kjøkken så ville jeg valgt det om jeg skulle pusse opp. Men det er nesten ingen andre som velger det - de fleste både interiørarkitekter og folk velger et old-school kjøkken av samme type og utforming som kjøkken hadde på 1980-tallet med fastmonterte underskap og overskap og alt det der ikke-funksjonelle tullet. Anonymkode: 470cc...f10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kjøpt en leilighet der det har bodd et eldre par, og leiligheten er litt sånn bestemor-aktig men koselig Jeg har pusset opp en del, men kjøkkenet bør tas etterhvert. Det var noen bekjente av meg som har vært her som har sagt "æsj så stygt og gammelt kjøkken, hvordan klarer du å bo sånn." Ikke har jeg oppvaskmaskin heller, men det går helt fint, jeg bor jo alene. Planen er å spare mer penger og pusse opp kjøkkenet til sommeren, jeg syns det er mest fornuftig nå. Koster jo litt. Hvor lenge kunne du hatt et umoderne kjøkken uten oppvaskmaskin? For meg er ikke det aller viktigst, så lenge kjøkkenet er funksjonelt. Det er nøytralt og hvitt og i pen stand, jeg har sett verre altså. Jeg syns bare det er interessant å høre hvordan andre tenker om interiør, oppussingsobjekter osv Anonymkode: 43538...2c8 Det er jo smak og behag, noen syntes et moderne kjøkken er det eneste de kan leve med. Så du kan nesten ikke ta avgjørelser basert hva andre sine meninger. Jeg personlig hadde ikke vært så nøye på det, vil gjerne ha oppvaskmaskin - men kan leve uten, så sant jeg vet det kommer i fremtiden ;). Jeg syntes venninnen din er ganske så frekk, som sier slik hun gjør - et gammelt kjøkken er ikke "æsj" og "ekkelt". Er hun veldig umoden for alderen? 😅🙈 Folk flest forstår jo at når man kjøper et hus eller en leilighet, så kommer oppussing etterhvert og noe må man leve med litt lengre enn andre ting, det er heller relativt naturlig spør du meg. Og personlig syntes jeg de nåværende moderne kjøkken er utrolig ensformig, alt er helt likt og veldig upersonlig. Anonymkode: 8c1a9...852 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Jeg har kjøkkeninnredning fra 1979 og hvitevarer fra 1993–2002. Alt fungerer helt strålende. Ser virkelig ingen grunn til å kaste brukbare ting kun for å glede moteinteresserte raringer. Anonymkode: 949af...324 4 2
Jdz Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Av utstyr er Induksjonstopp er kanskje det viktigste. Kjekt med oppvaskmaskin, men klarer meg uten. 1
Daria Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Kjøkkenet mitt har fortsatt deler av den originale innredningen fra 1950, og jeg elsker det. Oppvaskmaskin har jeg ikke hatt på over ti år og jeg savner det mye mindre enn forventet - det jeg savner mest er å kunne rydde vekk den skitne oppvasken...
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Hadde jeg bodd alene, ville jeg klart meg greit uten oppvaskmaskin over lengre tid, selv om oppvaskmaskin selvsagt er å foretrekke. Jeg bor med kjøkkeninnredning fra begynnelsen av 80-tallet, men har planer om å renovere kjøkkenet neste år. Jeg har bodd her i over 10 år, og har prioritert å pusse opp andre rom og renovere badet (fra 90-tall) før kjøkkenet. Kjøkkenet har nok kostet litt i sin tid og vært av god kvalitet, så det har vært greit nok å leve med i disse årene. Heldigvis har jeg ikke venner som ville finne på å si «æsj, ekkelt» om kjøkkenet selv om det er gammelt. Det er strengt tatt egentlig ikke annet å forvente av voksne folk med dannelse. Anonymkode: 1a752...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 Det er jo hver sin smak. Det beste er jo at man ikke har et behov for å ha alt fullstendig oppdatert hele tiden - om man skal ha moderne hele tiden, blir det MYE penger i vedlikeholdskostnader og oppussing. Personlig vil jeg nok ha et moderne kjøkken ja. Jeg prioriterer hus og hjem, men er over gjennomsnittet interessert i interiør og bolig. For meg er det verdt det og viktig. Men det koster. Anonymkode: e1511...529
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 Hvis jeg hadde bodd alene kunne jeg fint lever uten oppvaskmaskin i det store og det hele. Men hadde lagd en plass til en oppvaskmaskin om kjøkkenet hadde blitt pusset opp. Anonymkode: af57f...318
Pillarguri Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg kunne ikke ha levd lenge uten oppvaskmaskin (og ser ingen grunn til å ta det valget, siden benkversjonene er rimelige og enkle). Hva gjelder et «moderne» kjøkken så ville jeg valgt det om jeg skulle pusse opp. Men det er nesten ingen andre som velger det - de fleste både interiørarkitekter og folk velger et old-school kjøkken av samme type og utforming som kjøkken hadde på 1980-tallet med fastmonterte underskap og overskap og alt det der ikke-funksjonelle tullet. Anonymkode: 470cc...f10 Vi har nok veldig forskjellig oppfatning av hva som er funksjonelt og hva som ikke er det. Jeg synes kopper og glass i underskuffer er helt pyton. Likeledes underskuffer hvor du ikke klarer å finne tingen fordi du bare ser de fra toppen. Kjøleskuffer er etter min mening ubrukelig. Disse moderne hyllene på kjøkken (i stedet for overskap) ser jo veldig pent ut når man stiller ut noen av tingene sine, men det er fryktelig upraktisk. Alt blir fettete og støvete. Nå er det moderne med en fancy vask, gjerne liten og rund. I mitt hode er det helt håpløst. Jeg vil gjerne ha to vasker hvor den ene er stor og den andre litt mindre. Så vi er alle forskjellige og har forskjellig smak. Din smak er like bra som min, men å si at 80 talls kjøkkenet er ikke-funksjonelt, det er feil. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #19 Skrevet 6. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt en leilighet der det har bodd et eldre par, og leiligheten er litt sånn bestemor-aktig men koselig Jeg har pusset opp en del, men kjøkkenet bør tas etterhvert. Det var noen bekjente av meg som har vært her som har sagt "æsj så stygt og gammelt kjøkken, hvordan klarer du å bo sånn." Ikke har jeg oppvaskmaskin heller, men det går helt fint, jeg bor jo alene. Planen er å spare mer penger og pusse opp kjøkkenet til sommeren, jeg syns det er mest fornuftig nå. Koster jo litt. Hvor lenge kunne du hatt et umoderne kjøkken uten oppvaskmaskin? For meg er ikke det aller viktigst, så lenge kjøkkenet er funksjonelt. Det er nøytralt og hvitt og i pen stand, jeg har sett verre altså. Jeg syns bare det er interessant å høre hvordan andre tenker om interiør, oppussingsobjekter osv Anonymkode: 43538...2c8 Vi har et bestemor-kjøkken - og jeg har ingenting i mot utseende og at det er gammelt, men det er så himla upraktisk og irriterende. Skap er akkurat for smale og grunne til å få plass til ting og jeg savner store skuffer. Vi er familie på fem så det blir jo mye greier og føler plassen er veldig dårlig utnyttet. Så vi skal pusse opp kjøkkenet i høst. Når jeg bodde alene hadde jeg aldri behov for oppvaskmaskin kjekt å ha, fordi oppvask blir mer energieffektivt, men ikke et must. Anonymkode: fa0ae...ed9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #20 Skrevet 6. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt en leilighet der det har bodd et eldre par, og leiligheten er litt sånn bestemor-aktig men koselig Jeg har pusset opp en del, men kjøkkenet bør tas etterhvert. Det var noen bekjente av meg som har vært her som har sagt "æsj så stygt og gammelt kjøkken, hvordan klarer du å bo sånn." Ikke har jeg oppvaskmaskin heller, men det går helt fint, jeg bor jo alene. Planen er å spare mer penger og pusse opp kjøkkenet til sommeren, jeg syns det er mest fornuftig nå. Koster jo litt. Hvor lenge kunne du hatt et umoderne kjøkken uten oppvaskmaskin? For meg er ikke det aller viktigst, så lenge kjøkkenet er funksjonelt. Det er nøytralt og hvitt og i pen stand, jeg har sett verre altså. Jeg syns bare det er interessant å høre hvordan andre tenker om interiør, oppussingsobjekter osv Anonymkode: 43538...2c8 Jeg syns at vi må slutte å pusse opp så mye som vi gjør i dag av miljøhensyn. Et funksjonelt kjøkken skal man selvsagt ha, men vi må ha mer langsiktige perspektiver nå fremover enn før. Anonymkode: 11197...86c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå