Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du på før fødsel startet? Hvilken uke var du i og hva var dine første tegn på at fødsel var igang? 

er selv i uke 37 og begynner bli utålmodig kjenner jeg 🙈🙃 

Anonymkode: 7f12f...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nettopp gått ut i permisjon og våknet av at vannet gikk, 37+2. :) Ingen andre tegn, bortsett fra full aktivitet når jeg gikk å la meg den kvelden, han romsterte skikkelig inni der.

AnonymBruker
Skrevet

Lang handletur og cafébesøk med venner. Jeg gikk cirka 7-8 kilometer den dagen. Vannet begynte å lekke et par timer etter at jeg var kommet hjem. Deretter gikk det fire timer til sønnen min ble født. Noen dager før termin, førstefødt.

Anonymkode: 61a6c...bb5

Skrevet

Med nr 1, hoppet ned trappetrinn, fikk svake rier, 2 uker overtid. nr 2, forberedte middag (dvs kokte kål til kålstuing) reiste til ultralydkontroll på sykehuset (mistanke om dårlig vekst), ble innlagt, fikk drypp for å sette i gang fødsel, termindato. Tok 1,5 time fra drypp til baby. Kålen luktet ikke godt når vi kom hjem att... Nr3 Dro til sykehuset fikk sånn modningskrem eller hva det nå heter i 2 tiden på dagen, fikk beskjed om å gå en lang tur, gikk tur i 4 timer, da begynte riene å komme. 2 uker+1 på overtid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva gjorde du på før fødsel startet? Hvilken uke var du i og hva var dine første tegn på at fødsel var igang? 

er selv i uke 37 og begynner bli utålmodig kjenner jeg 🙈🙃 

Uke 37 er det vel lite vits i å bli utålmodig 😬

Jeg hadde sjukt vondt i korsryggen og slet med å gå den dagen jeg fødte. Jeg orket ikke se på actionfilmer dagene før fødsel, jeg lukket øynene under kraftfulle scener. 

Lå i senga og hadde lagt meg for kvelden da vannet gikk. 

Anonymkode: b535f...4b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uke 37 er det vel lite vits i å bli utålmodig 😬

Jeg hadde sjukt vondt i korsryggen og slet med å gå den dagen jeg fødte. Jeg orket ikke se på actionfilmer dagene før fødsel, jeg lukket øynene under kraftfulle scener. 

Lå i senga og hadde lagt meg for kvelden da vannet gikk. 

Vel, det er helt normalt å føde mellom uke 37 og uke 41 så jo, helt innafor å kjenne på utålmodighet etter 35 jævlige uker med svangerskap. ☺️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, det er helt normalt å føde mellom uke 37 og uke 41 så jo, helt innafor å kjenne på utålmodighet etter 35 jævlige uker med svangerskap. ☺️

det er mindre normalt å føde i uke 37, enn uke 41. Så ro deg ned noen hakk. Blir noen lange uker på deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på shopping, vaska bil og besøkte familie. Hadde ikke sovet natten før, så jeg la meg ned for en powernap på ettermiddagen og BOOM.. der gikk vannet 🤪 38+2

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat på termin. Jobbet i hagen med å løfte på noen tunge sekker. Hadde så litt sengekos med mannen, det satte igang maserier som jeg hadde jevnt i 1,5 døgn mens jeg fortsatte å rydde i hagen (høst, måtte få ting gjort før vinteren). Tok et halvt døgn før hun var ute etter at jeg reiste inn på sykehuset. 

Anonymkode: f14f0...b64

Skrevet

Spiste mase reker og masse jordbær, ting man ikke kan spise under amming da babyer reagerer på enkelte matvarer. Under «fødselen» som tok 3 døgn, gjorde ferdig semesteroppgave. 

AnonymBruker
Skrevet

Med første hadde jeg bakt boller og skulle sette meg ned for å nyte baksten og en kaffe da vannet gikk. Var i uke 41 og noe, skulle settes i gang dagen etter. 

Med nummer to gikk vannet mens vi var på fisketur i uke 38. 

Anonymkode: cf07d...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Nummer en, første rie mens vi spiste middag. Uke 42+3. 

Nummer to, våknet av rier på natta. Styrtfødsel. Uke 40+4. 

Nummer tre, fikk pangrier under sex. Styrtfødsel. Uke 41+3. 

39+6 idag og venter i spenning. 

Anonymkode: 6b804...e8e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

det er mindre normalt å føde i uke 37, enn uke 41. Så ro deg ned noen hakk. Blir noen lange uker på deg. 

Ja, det er mindre normalt men langt fra uvanlig. Hatt 35 lange og grusomme uker hittil så 4 uker til eller fra 🤷🏻‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex med mannen, slimproppen gikk rett etterpå og så startet riene. Hun ble født 12 timer etter det, var 40+1

Anonymkode: a14b8...419

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er mindre normalt men langt fra uvanlig. Hatt 35 lange og grusomme uker hittil så 4 uker til eller fra 🤷🏻‍♀️ 

De siste fire er verst, så anbefaler deg heller å stålsette deg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sov, våknet fordi jeg måtte tisse, i det jeg satt meg på skåla kom riene.

40+3.

Anonymkode: e94ce...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kommet meg til terminator uten et snev av action, så tenkte at jeg kom til å gå over. Gikk derfor på butikken og handlet, as usual. Damen i kassen kommenterte på at jeg så ut som jeg skulle til å føde, noe jeg bare lo litt oppgitt av. Så gikk jeg ut av butikken og PUFF! Første rie😂

Anonymkode: 4f1cc...9e4

AnonymBruker
Skrevet

*termindato😂

Anonymkode: 4f1cc...9e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nettopp skrudd av Netflix, gikk og la meg og 30 min senere gikk vannet mitt. Må nevne at jeg hadde underlivssopp og tok vagitorie rett før jeg la meg. Ganske sikker på at dette utløste fødselen, men ingen garanti for dette. :) Hadde hatt økende rier de 3 ukene før jeg fødte og kjente bevegelser inni vaginaen min (dårlig forklart, men det føltes sånn)- fødte 1 måned før termin. Førstegangsfødende. 

Anonymkode: 7de0b...970

Skrevet

Jeg var 40 + 4 og ganske klar for å føde 😊 Jeg var på Kiwi og handlet da første ri kom. Jeg var ikke i tvil om at det var en ri, og riene kom ganske hyppig allerede fra starten. Husker at jeg lurte på om jeg skulle gå å gjemme meg på toalettet, eller om jeg skulle handle ferdig. Handlet ferdig og dro hjem ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...