Gå til innhold

Barn og voksne får symptomer av hund, men allergitester slår ikke ut. Hva kan dette skyldes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere av barna og en av de voksne reagerer med helt typiske allergiske symptomer når de er med hunden, men allergitestene slår enten ikke ut, eller så slår de ut på andre allergener (pollen osv.)

Kan de likevel være allergiske, eller er det andre tilstander knyttet til pelsdyr som kan gi lignende symptomer? 🤔

Anonymkode: 65254...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden drar jo med seg masse pollen inn. Setter seg i pelsen og mange tenker dermed at det er hunden de reagerer på. 

AnonymBruker
Skrevet

Enten at de reagerer på andre allergener enn det testen tester for, at de reagerer på selve støvet i pelsen, eller annet pollen i pelsen.

Anonymkode: d0954...cdf

Skrevet

Jeg har hørt en eller annen gang hos legen at testen var basert på labrador og at andre raser kunne gi andre resultater. Men dette er lenge siden, så jeg vet ikke hvordan de gjør det nå. Men en hund er ikke en hund, man kan tåle noen typer og reagere på andre.

Skrevet

Jeg er sånn med alt av pollen. I følge fastlegen, så er det fordi allergenene må over i blodet for å slå ut på prøvene. Hvis det «bare» er slimhinnene som reagerer, vil det ikke slå ut. Men medisiner vil funke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...