AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg er barnløs, og i 50-årene. Har skrevet testamente for lengst, der barna til min bror arver meg. Jeg har også to søstre, men de har mye penger. Det har forsåvidt min bror også. Men så er saken at jeg har en veldig god veninne, som stiller opp i tykt og tynt. Jeg er mye syk, og hennes støtte både praktisk og mentalt er enestående. Hun har dårlig økonomi ift meg, alenemor som fremdeles leier(hun er 51 år). Og jeg er begynt å tenke på å skrive hun inn i testamentet. Nå er det ikke snakk om store verdier, men for hun som ikke eier nåla i veggen vil noen hundre tusen=EK til eget hjem. De andre vil ikke merke desse pengene, da de har svæært god økonomi; de er millionærer. Hva er rett og galt her…Har ikke veldig nær kontakt med familie. Men er glad i tantebarna mine💚 Anonymkode: 1ef01...160 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Jeg vil trolig dø lenge før henne, pga min sykdom, skulle skrevet det i HI🤗 Anonymkode: 1ef01...160
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Siden du ikke har barn kan du testamentere så mye du vil til din venninne Anonymkode: d4edc...984 1 1 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Hadde lett testamentert til henne ❤️ Ingenting er som venner som stiller opp i tykt og tynt, det er verdt sin vekt i gull!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Jeg tenker dine tantebarn arver mer enn nok av egne foreldre, så jeg hadde lett skrevet inn min venninne hvis jeg var i din situasjon. Jeg har planer om å gjøre noe lignende selv. Min mann og jeg skal ikke ha barn og jeg har tenkt til å skrive inn ei venninne som skal få arve meg hvis min mann dør før meg, på tross av at jeg har mange tantebarn selv. Anonymkode: 3c63e...9aa 1
Nymerïa Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Forhåpentligvis blir dere gamle begge to slik at hun ikke kommer til å merke denne arven i praksis. Men som de andre sier, du bestemmer selv. Jeg vil anbefale at du ikke forteller henne dette, det vil i verste fall påvirke forholdet deres. I tillegg blir det vrient hvis livssituasjonen til noen av de andre i familien endrer seg og du vil gjøre om på testamentet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Så fint av deg å tenke på din venninne ❤️ Du kan gjøre hva du vil med dine penger, dine søsken og tantebarn har ingen rett på å arve deg. Og de har som du sier penger nok. Anonymkode: 00c25...102 1
baldrian Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er rett og galt her… Det bestemmer du helt selv, siden du ikke har egne barn. Hvis søsknene dine er oppegående, vil de nok forstå ønsket ditt godt. Pass på at du følger reglene, slik at testamentet blir gyldig.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Jeg har kontroll på det juridiske, og testamentet har ligget i tingretten noen år. Det er mest det følelsesmessige rundt dette jeg funderer på. Kommer ikke til å si ett ord til min veninne om dette. Jeg er glad i hennes barn også, men inndoktrinert med at”blod er tykkere enn vann”🙈😬🥴💚 Anonymkode: 1ef01...160
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Altså jeg må endre på eksisterende testemente. Anonymkode: 1ef01...160
Meadow Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Jeg synes absolutt at arv bør gis til noen som fortjener det og har bruk for det. Om noen blir sure får du jo ikke vite uansett, siden du er død. Bare pass på at testamentet er satt opp korrekt. Jeg gikk til advokat. 2
baldrian Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er glad i hennes barn også, men inndoktrinert med at”blod er tykkere enn vann”🙈😬🥴💚 Anonymkode: 1ef01...160 Men det er jo ikke enten - eller. Du gjør ikke søsken og tantebarn arveløse, du gir bare noe til en ikke-slektning som også betyr mye for deg. Det er helt lovlig, naturlig og forståelig.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Meadow skrev (6 minutter siden): Jeg synes absolutt at arv bør gis til noen som fortjener det og har bruk for det. Om noen blir sure får du jo ikke vite uansett, siden du er død. Bare pass på at testamentet er satt opp korrekt. Jeg gikk til advokat. Haha godt poeng😄Får si som Tore Tang; “at i døden får eg fred”🌞 Anonymkode: 1ef01...160
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Mine tre søsken kommer til å urettmessig arve mer enn meg, når våre foreldre dør(de har allerede mottatt mye). Jeg har ikke en relasjon til mine foreldre lenger, pga div.omstendigheter. Og har en hyggelig tone med søsken, men de sterke familiebåndene kjenner jeg dessverre ikke helt. Anonymkode: 1ef01...160
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 Hannah80 skrev (6 minutter siden): En nydelig tanke ❤️ Ja, men ville ikke sagt noe til noen. Folk begynner å oppføre seg annerledes når det er penger involvert. Gjelder både dine slektninger og venninnen. Har vært vitne til dette, men gjaldt ikke meg personlig. Hadde den barnløse bare tidd stille om sine disposisjoner, hadde det vært fred og fordragelighet. Anonymkode: 81be1...439 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Dersom du eier egen bolig som er helt eller delvis nedbetalt så kan du jo testamentere litt til alle. Anonymkode: dc569...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå