AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Hva ville dere ha gått for; køye seng eller enkelt seng? Rommet er ikke stort og de har en del leker da de er 2 og 5 år. velger vi en seng til hver vil de miste mye gulvplass. Men er så usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: 1cbbd...482
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Krangler de mye? Har dere behov for voksensenger ved gjestebesøk, eller er det alltid kun barna som skal sove der? Hvis det kun er barna ville jeg kjøpt to juniorsenger på 80*160, for å spare plass. Disse kan eventuelt settes i høyden som køyeseng også! Hvis rommet brukes av gjester innimellom må dere ha voksenstørrelse på senga, hvis de ikke krangler mye da ville jeg gått for køyeseng. Eller to stk halvhøye, slik at begge har hvert sitt lekerom under senga. Anonymkode: 33b5b...93e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Takk for svar, har aldri tenkt på halvhøye senger. Det hørtes lurt ut med tanke på lekeplass. Hvordan er det med en slik seng og en 2 åring? Rommer skal brukes av kun barna og eventuelt venner den eldste har på overnatting Anonymkode: 1cbbd...482
Lonelily Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Jeg tenkte også halvhøy seng. Datteren min hadde en slik som jeg var veldig fornøyd med. Den hadde masse bokhyller, et skap og en skuff i tillegg til uttrekkbar skrivepult. Når pulten ble dratt ut kunne hun og venninnene krype inn i det lille rommet under senga også. Der hadde de sin "secret base" 😅 Kjøpte den brukt fra en fransk dame som hadde tatt den med når hun flyttet, så vet ikke om det finnes tilsvarende her til lands (den var heltre, så jeg malte den). Om du skulle være interessert så kan du jo sende meg en pm, så kan vi se om vi bor i nærheten av hverandre. Har selvfølgelig bare en stk da. Datteren min har byttet rom og kan ikke ha den lenger pga skråtak på det nye rommet. Den skal selges, men har ikke fått somlet meg til å legge ut på finn ennå 😊
Anonym6789 Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Vi har halvhøy seng, da er det plass til en liten hylle-sak med leker og oppbevaring under
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Har dere tips til en halvhøy seng? Anonymkode: 1cbbd...482
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Har loftseng. Da kan de stå oppreist under senga, så mister ingen gulvplass. Ville valgt loftseng eller køyeseng. Halvhøy seng får man ikke samme plassen under, siden man må bøye seg/krabbe. Anonymkode: 097a9...554
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Vi har en køyeseng som er 90 oppe og 120 nede, samt seng i en skuff under. Har da plass til en familie på fire hvis vi får besøk 😊 Anonymkode: cfe1d...b23
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har loftseng. Da kan de stå oppreist under senga, så mister ingen gulvplass. Ville valgt loftseng eller køyeseng. Halvhøy seng får man ikke samme plassen under, siden man må bøye seg/krabbe. Anonymkode: 097a9...554 Hvilken type loftseng har dere? Anonymkode: 1cbbd...482
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Jeg lurer på akkurat det samme for våre på 2 og 4. Vi holder på å slå i fra oss køyeseng, men det er først og fremst fordi vi har testet med en vi låner, og de fikk ikke sove i den. Delvis var det nok nyhetsverdien, det var litt som å bli lagt i et spennende klatrestativ. Men også fordi den eldste syntes det var plagsomt når den yngste nede beveget på seg fordi det ristet litt i sengen. Det har nok noe med kvalitet å gjøre også, men det kan være verdt å tenke på. Ikke kjentes det trygt mtp. alderen heller, for toåringen her ville gjerne klatre opp til storesøster. Her sover de sammen i dobbeltseng nå, og der sover de veldig godt. Men det tar jo all gulvplassen. Så loftseng høres lurt ut. Jeg har kikket på loftsenger fra hoppekids og ikea kura. Det finnes flotte, høye loftsenger med mye plass under. Men vi vil i hvert fall gå for en halvhøy hvis det blir aktuelt siden de er så små at de ikke har vett til å passe seg for å falle ned. Og så kan de ha hule/hemmelig rom under. Anonymkode: 37ee8...05d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på akkurat det samme for våre på 2 og 4. Vi holder på å slå i fra oss køyeseng, men det er først og fremst fordi vi har testet med en vi låner, og de fikk ikke sove i den. Delvis var det nok nyhetsverdien, det var litt som å bli lagt i et spennende klatrestativ. Men også fordi den eldste syntes det var plagsomt når den yngste nede beveget på seg fordi det ristet litt i sengen. Det har nok noe med kvalitet å gjøre også, men det kan være verdt å tenke på. Ikke kjentes det trygt mtp. alderen heller, for toåringen her ville gjerne klatre opp til storesøster. Her sover de sammen i dobbeltseng nå, og der sover de veldig godt. Men det tar jo all gulvplassen. Så loftseng høres lurt ut. Jeg har kikket på loftsenger fra hoppekids og ikea kura. Det finnes flotte, høye loftsenger med mye plass under. Men vi vil i hvert fall gå for en halvhøy hvis det blir aktuelt siden de er så små at de ikke har vett til å passe seg for å falle ned. Og så kan de ha hule/hemmelig rom under. Anonymkode: 37ee8...05d Jeg har vurdert uttrekkbar IKEA släkt nettopp pga det du nevner. Er så usikker på hva vi ender opp med. De sover godt sammen, men samtidig er de så urolige begge to Anonymkode: 1cbbd...482
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vurdert uttrekkbar IKEA släkt nettopp pga det du nevner. Er så usikker på hva vi ender opp med. De sover godt sammen, men samtidig er de så urolige begge to Anonymkode: 1cbbd...482 Det var egentlig et godt tips. Selv om det kanskje blir litt styrete å skulle slå dytte inn skuffen for å få mer gulvareal hver morgen, så er det i hvert fall mulig i motsetning til dobbeltsengen vi har nå. I en uttrekksseng har den ene mulighet til å krype opp til den andre uten risiko for å falle ned og slå seg. Jeg ser for meg at mine kanskje ikke ville komme til å ligge i hver sin loftseng, og at det evt. vil bli en del styr i hvert fall i en overgangsperiode. Det er noe sånt de ønsker seg på dagtid, men ikke det de helst vil ha når kvelden kommer og de vil sove sammen. Anonymkode: 37ee8...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå