Apis Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Alle strømavtalers mor, Høyres Erna, kommer med spare tips. Kort oppsummert, fryse litt på vinteren og grille på sommeren. Jeg oppfordrer herved alle å kjøpe varme dress og ullundertøy i god tid før vinteren. Sitat fra Sandefjords blad: Ernas tips I en tid med høye strømpriser og hvor vinteren nærmer seg, så kan man lure på hva man skal gjøre for å spare på strømforbruket. Akkurat nå er ikke strømforbruket så høyt, men til vinteren vil det øke. Da er Solberg klar på hva folk bør gjøre. – Det er rett og slett å klare seg med litt lavere temperatur, sier hun. Partilederen sier at man må tenke igjennom at strømmen er dyr, sørge for at vaskemaskinen er full når man setter den på og være oppmerksom rundt når på døgnet det er dyrest å bruke strøm. – Viktig å prøve å bruke strøm på andre tider av døgnet, sier Solberg. Et siste, mer sesongbasert tips fra den tidligere statsministeren: – Nå er det sommer og en fin tid for å grille istedenfor å bruke komfyren. https://www.sb.no/ernas-tips-for-a-spare-pa-strommen-vi-ma-klare-de-kortsiktige-tiltakene/s/5-73-1529783 8
- Brian Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 (endret) Like mye logikk i dette som at Putin skulle gi ukrainere råd om hva de bør gjøre etter at styrkene hans har bombet huset deres. Med tanke på hva omtalte Erna har gjort for å gjøre strømmen dyrere, burde hun - for å si det på en mindre pen måte - holde kjeft. Endret 6. august 2022 av - Brian 18 2 3
Nymerïa Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Apis skrev (4 minutter siden): – Nå er det sommer og en fin tid for å grille istedenfor å bruke komfyren. Artigdama 9 1 1
Diry72 Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Erna Solberg og forøvrig de fleste av våre politikere skal man ikke lytte til. De lever i sine egne bobler. 11
Portia Catonis Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Det er jo ikke noe feil med det hun sier, så jeg skjønner ikke problemet… Hva skulle hun sagt, i følge dere over? Oppfordre folk til å sløse? 11 1
Brunello Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Hva er galt med rådet? Hun kunne fint ha slengt på dusje kortere (og for mange sjeldnere). Nordmenn må lære seg at energi ikke er en ubegrenset og nær gratis vare lenger. Hadde vi hatt samme energipriser som resten av Europa gjennom de siste 10-årene, vill antakelig vanlig innetemperatur på vinteren vært 3-4 grader lavere. I Norge er det mange som har flere og tjue grader inne. Det er det helt uvanlig å ha andre steder når man må bruke energi for å oppnå varme. 4 3
Brunello Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Diry72 skrev (19 minutter siden): Erna Solberg og forøvrig de fleste av våre politikere skal man ikke lytte til. De lever i sine egne bobler. De fleste politikere er helt vanlige folk. 4 1
Nevrosererroser Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 (endret) Portia Catonis skrev (23 minutter siden): Det er jo ikke noe feil med det hun sier, så jeg skjønner ikke problemet… Hva skulle hun sagt, i følge dere over? Oppfordre folk til å sløse? Bålforbud og skogbrannsfare påvirker mulighetene for grilling noe, så bare pga det alene er grillrådet noe mindre gjennomtenkt. Boligtype er også relevant. I mitt borettslag for eksempel er det kun tillatt med elektrisk grill😅 Dessuten er det nå engang slik at folk flest ikke er så dumme at de etter snart et år med ekstreme strømpriser ennå ikke har justert termostaten sin. Endret 6. august 2022 av Nevrosererroser 9
Entern Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Brunello skrev (13 minutter siden): De fleste politikere er helt vanlige folk. Eh, de fleste vanlige folk har mer utdanning og jobberfaring enn Erna Solberg 3 1
Brunello Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Entern skrev (11 minutter siden): Eh, de fleste vanlige folk har mer utdanning og jobberfaring enn Erna Solberg Trodde vi hadde flere politikere enn Erna Solberg. 3
Entern Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Trodde vi hadde flere politikere enn Erna Solberg. Men det er altså hun som har uttalt seg denne gangen 2
Brunello Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Men det er altså hun som har uttalt seg denne gangen Så du leste ikke hva jeg kommenterte. 2
Apis Skrevet 6. august 2022 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2022 Portia Catonis skrev (3 timer siden): Det er jo ikke noe feil med det hun sier, så jeg skjønner ikke problemet… Hva skulle hun sagt, i følge dere over? Oppfordre folk til å sløse? Så når folk risikerer å miste både jobb og hus, pga strømpolitikken til Europabevegelsen på Stortinget, så kommer de og trøster deg med grill og hoppetau, for å holde varmen til vinteren? 11 2 2
Entern Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Apis skrev (2 timer siden): Så når folk risikerer å miste både jobb og hus, pga strømpolitikken til Europabevegelsen på Stortinget, så kommer de og trøster deg med grill og hoppetau, for å holde varmen til vinteren? Ja, sånn omtrent. 2 1
Gjest Lawyam Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Apis skrev (3 timer siden): Så når folk risikerer å miste både jobb og hus, pga strømpolitikken til Europabevegelsen på Stortinget, så kommer de og trøster deg med grill og hoppetau, for å holde varmen til vinteren? Ja? Venter på råd om å spise mindre i neste omgang. Jo tynnere vi blir desto mindre vann bruker vi i dusjen, mindre tid ved komfyren, mindre strøm - og de klærne som blir for store bruker vi jo utenpå de som ennå passer.
Roberto malone Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 Dere kan bare bade i havet i stedet for å dusje - Erna Solberg 4 1 1
Lillemor_Meg Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 Portia Catonis skrev (6 timer siden): Det er jo ikke noe feil med det hun sier, så jeg skjønner ikke problemet… Hva skulle hun sagt, i følge dere over? Oppfordre folk til å sløse? "Rimi-Hagen" sa heller ikke noe feil da han oppfordret menn til å spare penger ved å bytte ut krage og mansjetter på skjortene sine istedet for å bytte ut hele skjorten. Men dette blir for meg alt for lettvinte forslag som tar utgangspunkt i at alle sløser i utgangspunktet. Det er sommer nå, men høst og vinter nærmer seg med stormskritt. Når temperaturen allerede er satt ned til ubekvemt nivå, den daglige dusjen er byttet ut med lørdagsdusj, lyset er skrudd av, tv-en er byttet ut ned radio, vaskemaskinen går i de billigste timene, det samme gjør oppvaskmaskinen og kaffetrakteren hva da? 7
Daria Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Nevrosererroser skrev (7 timer siden): Dessuten er det nå engang slik at folk flest ikke er så dumme at de etter snart et år med ekstreme strømpriser ennå ikke har justert termostaten sin. Klassekampen melder i dag at strømprisene på Østlandet har steget med over 700% de siste årene, mens strømforbruket han sunket med under 2%. Folk flest er tydeligvis så dumme... Strømforbruket mitt var nesten dobbelt så stort i desember som i januar, og det aller meste av det forskjellen kom av den ene panelovnen som sto på den ene måneden, så å anbefale å redusere oppvarmingen er et godt tis, selv om det ikke er så originalt. 4
Portia Catonis Skrevet 6. august 2022 #19 Skrevet 6. august 2022 8 minutter siden, Lillemor_Meg said: "Rimi-Hagen" sa heller ikke noe feil da han oppfordret menn til å spare penger ved å bytte ut krage og mansjetter på skjortene sine istedet for å bytte ut hele skjorten. Men dette blir for meg alt for lettvinte forslag som tar utgangspunkt i at alle sløser i utgangspunktet. Det er sommer nå, men høst og vinter nærmer seg med stormskritt. Når temperaturen allerede er satt ned til ubekvemt nivå, den daglige dusjen er byttet ut med lørdagsdusj, lyset er skrudd av, tv-en er byttet ut ned radio, vaskemaskinen går i de billigste timene, det samme gjør oppvaskmaskinen og kaffetrakteren hva da? Men nå er det vel ikke Erna som er statsminister heller? Hva skal hun gjøre med strømmen? 3
Topsi Skrevet 6. august 2022 #20 Skrevet 6. august 2022 1 panelovn på 20 grader hadde jeg i vinter, måtte sitte med tepper inne, det var kaldt! 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå