Suppe924 Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Har hatt en ganske aktiv sommer og spekulerer i nå om bekkenløsningen har kommet siste to ukene. Har fått stiv korsrygg og smerter i beinet mellom føttene(om det kan beskrives slik) jobber som lærer på skole og driver nå å vurderer om jeg kanskje bør sykmelde meg to siste ukene før permisjonen starter. Skal til legen på mandag og kan da evt be om sykmelding. Samtidig ønsker jeg ikke å gå ut i sykmelding om jeg kan gjøre noe på jobb, men de to første ukene pleier å være hektiske. Noen råd?🙂
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Hvis du kun spekulerer i om det kan være bekkenløsning så høres du jo ikke særlig plaget ut? Alle gravide får bekkenløsning, noen med større ubehag enn andre. Noen merker det knapt, til det andre ytterpunktet- noen må gå på krykker eller sitte i rullestol pga. smerter. Der høres ut som du er heldig og såvidt kjenner det litt? Ser ikke helt hvorfor du trenger sykemelding bare pga. det? Anonymkode: e23e5...cce 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Jeg har også smerter i symfysen (beinet mellom beina) men personlig synes jeg ikke det plager meg. Hadde derimot en bekkenlåsning tidligere i svangerskapet og DET var vondt! Høres ikke ut som du er for plaget til å få til noe. Har su snakket med arbeidsgiver om det kan tilrettelegges med enklere oppgaver/mindre hektiske dager nå på tampen? Uansett lurt å ta en prat med legen, til syvende og sist er det jo legen som vurderer arbeidsevnen din 😊 Anonymkode: 16e5f...52f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Du kan jo kanskje be om en gradert sykemelding. Jeg hadde 40% sykemelding i tiden før permisjon sist. Anonymkode: 3a545...e62
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis du kun spekulerer i om det kan være bekkenløsning så høres du jo ikke særlig plaget ut? Alle gravide får bekkenløsning, noen med større ubehag enn andre. Noen merker det knapt, til det andre ytterpunktet- noen må gå på krykker eller sitte i rullestol pga. smerter. Der høres ut som du er heldig og såvidt kjenner det litt? Ser ikke helt hvorfor du trenger sykemelding bare pga. det? Anonymkode: e23e5...cce Dette tenker jeg også. De aller fleste får vel bekkenløsning, og så lenge man ikke er plaget i den grad at det går utover hverdagen/jobben, ser jeg ikke noen grunn til at det skal kreve sykemelding. Anonymkode: 5e9da...2b2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette tenker jeg også. De aller fleste får vel bekkenløsning, og så lenge man ikke er plaget i den grad at det går utover hverdagen/jobben, ser jeg ikke noen grunn til at det skal kreve sykemelding. Anonymkode: 5e9da...2b2 Får du ikke bekkenløsning som gravid, så får du ikke ut barnet. Det er en naturlig og nødvendig prosess for å kunne føde vaginalt. Anonymkode: e23e5...cce
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Du bør snakke med arbeidsgiver om tilrettelegging. Kan jo ikke tenke meg at han har så store planer for deg de to ukene?? Kan tom være at han ikke engang tenker du skal undervise Kan det være at du kan hjelpe til på kontoret eller rydde noe etc? Anonymkode: ab10c...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Det du beskriver høres ut som vanlig bekkensmerter Anonymkode: ab10c...8e4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 De fleste kjenner jo at bekkenet løsner så sent i svangerskapet, det tolker jeg som et sunnhetstegn. Jeg tror ikke du trenger å sykemeldes basert på det du skriver, det holder kanskje å sette ned tempoet litt, og tenke litt ekstra over arbeidsstilling og ergonomi. Evt kan du bruke bekkenbelte, det hjalp meg masse (hadde bekkenleddsmerter fra uke 18). Da blir alt «holdt på plass» Til syvende og sist er det jo legen som sykemelder så du kan jo høre hva han/hun anbefaler. Bekkenleddsmerter er ikke direkte farlig for deg eller barnet, men mener å ha hørt at det kan ta lengre tid før det går over (etter fødsel) om man ikke roer ned. Anonymkode: 51d2e...a30 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Det er jo ikke uvanlig å ha vondt i slutten av svangerskapet, det er graden av smerter det kommet an på. Hvis du føler du ikke klarer å utføre jobben din, samt(!) å fungere etter arbeidstid, så er sykemelding riktig. Anonymkode: 8d4b9...874
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis du kun spekulerer i om det kan være bekkenløsning så høres du jo ikke særlig plaget ut? Alle gravide får bekkenløsning, noen med større ubehag enn andre. Noen merker det knapt, til det andre ytterpunktet- noen må gå på krykker eller sitte i rullestol pga. smerter. Der høres ut som du er heldig og såvidt kjenner det litt? Ser ikke helt hvorfor du trenger sykemelding bare pga. det? Anonymkode: e23e5...cce AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dette tenker jeg også. De aller fleste får vel bekkenløsning, og så lenge man ikke er plaget i den grad at det går utover hverdagen/jobben, ser jeg ikke noen grunn til at det skal kreve sykemelding. Anonymkode: 5e9da...2b2 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Får du ikke bekkenløsning som gravid, så får du ikke ut barnet. Det er en naturlig og nødvendig prosess for å kunne føde vaginalt. Anonymkode: e23e5...cce Alle får bekkenløsning, men det er fortsatt vanlig å bruke begrepet bekkenløsning om bekkenleddsmerter, som ikke alle får og som går ut over de vanlige smertene. Anonymkode: c23c4...c39 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo ikke uvanlig å ha vondt i slutten av svangerskapet, det er graden av smerter det kommet an på. Hvis du føler du ikke klarer å utføre jobben din, samt(!) å fungere etter arbeidstid, så er sykemelding riktig. Anonymkode: 8d4b9...874 Dette! Du skal ikke bare klare å utføre arbeidet ditt, men også kunne mestre å stå å lage den middagen i etterkant. Jeg var så sliten i et av mine svangerskap at jeg hver dag etter jobb måtte sove. Klarte ikke ta meg av barnet mitt etter barnehagen (hadde jo en pappa da), og var generelt utslitt og hadde smerter. Men sykemelding skulle jeg ikke ha, det hadde jeg bestemt meg for. Ved neste svangerskap så hørte jeg på kroppen, ble 100% sykemeldt når jeg var 6 mnd på vei, og klarte til en viss grad å nyte graviditeten istedenfor å gråte hver dag. Anonymkode: 46f9b...685
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 Suppe924 skrev (23 timer siden): Har hatt en ganske aktiv sommer og spekulerer i nå om bekkenløsningen har kommet siste to ukene. Har fått stiv korsrygg og smerter i beinet mellom føttene(om det kan beskrives slik) jobber som lærer på skole og driver nå å vurderer om jeg kanskje bør sykmelde meg to siste ukene før permisjonen starter. Skal til legen på mandag og kan da evt be om sykmelding. Samtidig ønsker jeg ikke å gå ut i sykmelding om jeg kan gjøre noe på jobb, men de to første ukene pleier å være hektiske. Noen råd?🙂 Jeg ville for din egen del søkt råd hos en fysioterapeut. Man kan lindre eller forebygge bekkenleddsmerter og du kan få det bedre. Anonymkode: 48af5...408
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville for din egen del søkt råd hos en fysioterapeut. Man kan lindre eller forebygge bekkenleddsmerter og du kan få det bedre. Anonymkode: 48af5...408 …og jeg har fått veldig god hjelp hos kiropraktor så her er det nok fritt valg 😊 Anonymkode: 16e5f...52f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): …og jeg har fått veldig god hjelp hos kiropraktor så her er det nok fritt valg 😊 Anonymkode: 16e5f...52f Det er ikke så viktig hvor eller hva, men og faktisk vite at man MÅ ikke ha det slik Anonymkode: 48af5...408
Suppe924 Skrevet 8. august 2022 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2022 Tror jeg prøver fysio/kiro i starten, så får jeg ta en dag om gangen😄 takk for konstruktive tilbakemeldinger🙂 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #17 Skrevet 8. august 2022 Suppe924 skrev (37 minutter siden): Tror jeg prøver fysio/kiro i starten, så får jeg ta en dag om gangen😄 takk for konstruktive tilbakemeldinger🙂 Lykke til! Jeg ville personlig ikke kun brukt sykemelding som et tiltak, for da kan du ende opp med og bare ha det vondt siste perioden, forhåpentligvis hjelper fysio/kiro med og lindre litt og forebygge også til etter fødsel! 👍 Anonymkode: 48af5...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå