AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Tenker da på kvinner som er sosialt populære, har stort nettverk og kanskje tilogmed litt profilert i media osv. Kvinner som skiller seg ut litt, er engasjerte og tar mye initiativ. Energiske med mange jern i ilden. Jeg får nesten følelsen av at det teller negativt. Kanskje det er for styrete og slitsomt for en mann å forholde seg til? Anonymkode: 50e7c...82b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tenker da på kvinner som er sosialt populære, har stort nettverk og kanskje tilogmed litt profilert i media osv. Kvinner som skiller seg ut litt, er engasjerte og tar mye initiativ. Energiske med mange jern i ilden. Jeg får nesten følelsen av at det teller negativt. Kanskje det er for styrete og slitsomt for en mann å forholde seg til? Anonymkode: 50e7c...82b Helt riktig. Mye styr, travelt liv, oppblåst selvbilde, mindre tid til deg, mer konkurranse. Om noe noe går skeis er det ut til media eller vennegjengen. Gi meg en laidback, rolig jente hver dag i uka. Anonymkode: 04fe5...03b 10 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Nei ser ikke helt hvorfor dette skulle ha noe å si. Det utgjør da ingen forskjell for meg om ei dame er en av de populære og kule, eller om hun er en outsider. Anonymkode: 23be6...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt riktig. Mye styr, travelt liv, oppblåst selvbilde, mindre tid til deg, mer konkurranse. Om noe noe går skeis er det ut til media eller vennegjengen. Gi meg en laidback, rolig jente hver dag i uka. Anonymkode: 04fe5...03b Ja, de fleste menn har jo oppblåst selvbilde, så da vil de ikke ha konkurranse…. Anonymkode: 39aa4...6c7 4 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei ser ikke helt hvorfor dette skulle ha noe å si. Det utgjør da ingen forskjell for meg om ei dame er en av de populære og kule, eller om hun er en outsider. Anonymkode: 23be6...ed9 Tror neppe du hadde sagt det hvis du hadde hatt en kjendis - med alle vedkommendes nykker - som nabo. Jepp. Det er forskjell på folk som Sophie Elise og ei normal jente. Anonymkode: 21d6a...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, de fleste menn har jo oppblåst selvbilde, så da vil de ikke ha konkurranse…. Anonymkode: 39aa4...6c7 Flott at du henger deg opp i en ting for å komme med en negativ, tullete og unødvendig kommentar 👍 Anonymkode: 04fe5...03b 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Jeg tror en sosial og populær kvinne med mange gode venner, er mye mer populær blant menn, enn sånne som meg som ikke har så mange venner, og ett lite nettverk. Hvis de er kjendis er det selvfølgelig en helt annen sak. Anonymkode: 31bb2...272 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Tror neppe du hadde sagt det hvis du hadde hatt en kjendis - med alle vedkommendes nykker - som nabo. Jepp. Det er forskjell på folk som Sophie Elise og ei normal jente. Anonymkode: 21d6a...7fa Ja en influencer eller kjendis er sikkert negativt. Jeg tenkte mer på de som var "en av de kule jentene" på ungdomsskolen. Høy selvtillit, utadvendt, mange venner. Sånne ting betyr ingenting for meg. Hverken i den ene eller andre retningen Anonymkode: 23be6...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror en sosial og populær kvinne med mange gode venner, er mye mer populær blant menn, enn sånne som meg som ikke har så mange venner, og ett lite nettverk. Hvis de er kjendis er det selvfølgelig en helt annen sak. Anonymkode: 31bb2...272 Det spørs nok hvordan du ser på det. En utadvendt kvinne med høy selvtillit, som ofte er sosial, vil i mye større grad oppnå kontakt med menn. Og tørre å flørte. Dermed vil hun komme i situasjoner hvor hun kan bli aktuell for menn. Hadde hun vært sjenert ville hun ikke tatt kontakt med menn. Det er ikke det at menn ikke vil ha deg, men de får ikke sjansen med mindre du prater med dem og prøver deg på dem. Det er her forskjellen ligger Anonymkode: 23be6...ed9 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Jeg er kvinne, men tror ikke at det har så mye å si for menn med sosial status hos en kvinne. Hvis de er interessert er de interessert om hun er nærmest venneløs eller supersosial og populær. Tor ikke menn er så opptatt av sånt. Motsatt tror jeg at kvinner lettere lar seg imponere av at en mann er sosial, populær og har stort nettverk. Anonymkode: a8fe9...4a6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt riktig. Mye styr, travelt liv, oppblåst selvbilde, mindre tid til deg, mer konkurranse. Om noe noe går skeis er det ut til media eller vennegjengen. Gi meg en laidback, rolig jente hver dag i uka. Anonymkode: 04fe5...03b Det er ikke nødvendigvis slik at man har oppblåst selvbilde da. Men travelt liv og mindre tid er jo riktig nok. Anonymkode: 50e7c...82b 1
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Det er klart det har noe å si, for enkelte menn, akkurat som sosial status har noe å si for enkelte kvinner når de velger partner. Som regel velger menn og kvinner noen som er sosioøkonomisk lik dem selv så det kan handle om at en slik kvinne må finne en mann som også er sosialt aktivt og lever litt samme livsstil. AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt riktig. Mye styr, travelt liv, oppblåst selvbilde, mindre tid til deg, mer konkurranse. Om noe noe går skeis er det ut til media eller vennegjengen. Anonymkode: 04fe5...03b Anser du dama di som en potensiell «konkurrent»..? Ingenting kan vel rope mindreverdighetskomplekser mer enn det? 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden): Det er klart det har noe å si, for enkelte menn, akkurat som sosial status har noe å si for enkelte kvinner når de velger partner. Som regel velger menn og kvinner noen som er sosioøkonomisk lik dem selv så det kan handle om at en slik kvinne må finne en mann som også er sosialt aktivt og lever litt samme livsstil. Anser du dama di som en potensiell «konkurrent»..? Ingenting kan vel rope mindreverdighetskomplekser mer enn det? Konkurranse kan bety så mye. kurranse om tid osv. Uansett, hadde du vært komfortabel om damen din var instagram modell, eller hadde only fans konto og utleverte seg for andre menn? Evt. var kjendis med mange reisedøgn og var svært lite hjemme, men frekventerte sosiale kjendisstreff. Anonymkode: 04fe5...03b
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker da på kvinner som er sosialt populære, har stort nettverk og kanskje tilogmed litt profilert i media osv. Kvinner som skiller seg ut litt, er engasjerte og tar mye initiativ. Energiske med mange jern i ilden. Anonymkode: 50e7c...82b Hvordan klarte du å koke ned dette til : AnonymBruker skrev (5 minutter siden): instagram modell, eller hadde only fans konto og utleverte seg for andre menn? Anonymkode: 04fe5...03b Du har jo faktisk klart å seksualisere en (ikke-eksisterende) teoretisk sosial og populær dame. 🤦🏼♀️ 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden): Hvordan klarte du å koke ned dette til : Du har jo faktisk klart å seksualisere en (ikke-eksisterende) teoretisk sosial og populær dame. 🤦🏼♀️ Dette var et eksempel. Alt trengs ikke å ta bokstavelig, eller leses så voldsomt inn i . Nå refererte ts til en mulig profilert person i media og jeg tok dette som utgangspunkt. Ikke bare en gjennomsnittlig utadvendt og ekstrovert person. TS poengterte tilogmed kvinner som skiller seg ut. Uansett, jeg nevnte mulige problematiske faktorer i en relasjon, så kan du være så enig, eller uenig du vil. Jeg vil fortsatt argumentere for at det er mer utfordrende/problematisk å date en Sophie Elise enn Guri med mange veninner. Anonymkode: 04fe5...03b 1
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette var et eksempel. Alt trengs ikke å ta bokstavelig, eller leses så voldsomt inn i . Nå refererte ts til en mulig profilert person i media og jeg tok dette som utgangspunkt. Ikke bare en gjennomsnittlig utadvendt og ekstrovert person. TS poengterte tilogmed kvinner som skiller seg ut. Uansett, jeg nevnte mulige problematiske faktorer i en relasjon, så kan du være så enig, eller uenig du vil. Jeg vil fortsatt argumentere for at det er mer utfordrende/problematisk å date en Sophie Elise enn Guri med mange veninner. Anonymkode: 04fe5...03b Og av Sophie Elise versus Guri med mange venner, tror du førstnevnte sliter med å tiltrekke seg potensielle kjærester mer enn sistnevnte? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden): Og av Sophie Elise versus Guri med mange venner, tror du førstnevnte sliter med å tiltrekke seg potensielle kjærester mer enn sistnevnte? Jeg tror ikke nødvendigvis Sophie Elise strever så voldsomt på lik linje med relativt attraktive, unge damer generelt. Men som du forhåpentligvis allerede har forstått av mine tidligere innlegg anser jeg mediaoppmerksomheten, populariteten, det energiske med mange jern i ilden problematisk i mange tilfeller i en datingsettingen. Forstår du essensen i innlegget? Anonymkode: 04fe5...03b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Det at hun har mange venner ser jeg på som positivt egentlig, bedre det enn at hun henger på meg hele tiden. At hun er veldig aktiv på sosiale medier og konstant sitter på telefonen er et stort turn-off og det hadde jeg aldri orket. Anonymkode: 665bb...c24 2
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2022 #19 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror ikke nødvendigvis Sophie Elise strever så voldsomt på lik linje med relativt attraktive, unge damer generelt. Men som du forhåpentligvis allerede har forstått av mine tidligere innlegg anser jeg mediaoppmerksomheten, populariteten, det energiske med mange jern i ilden problematisk i mange tilfeller i en datingsettingen. Forstår du essensen i innlegget? Anonymkode: 04fe5...03b Joda, men jeg synes likevel du utviser en form for misogyni via å automatisk omskrive en «sosial og populær jente» til noe seksuelt. Spør deg selv: om tråden var en «sosial og populær mann, engasjert, tar initiativ, mange jern i ilden, og kanskje til og med litt profilert i media» - Hadde du da automatisk tenkt at dette var en mann som solgte nakenbilder? Slik du automatisk trakk frem som eksempel med kvinnen. Det finner jeg faktisk høyst påfallende at du tenkte, og etterpå ror du det bort via å anklage meg for å «ta deg bokstavelig». Det blir for dumt når det er dine egne ord du rammes av. eg kan ikke sitte å «tolke» hva du mener når du er så konkret at du nevner en jobb som er salg av lettkledd bilder, og «anta» at du «ikke mente det bokstavlig». Igjen: blir for dumt. Kanskje på tide å jobbe med egne holdninger ? 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #20 Skrevet 6. august 2022 Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Joda, men jeg synes likevel du utviser en form for misogyni via å automatisk omskrive en «sosial og populær jente» til noe seksuelt. Spør deg selv: om tråden var en «sosial og populær mann, engasjert, tar initiativ, mange jern i ilden, og kanskje til og med litt profilert i media» - Hadde du da automatisk tenkt at dette var en mann som solgte nakenbilder? Slik du automatisk trakk frem som eksempel med kvinnen. Det finner jeg faktisk høyst påfallende at du tenkte, og etterpå ror du det bort via å anklage meg for å «ta deg bokstavelig». Det blir for dumt når det er dine egne ord du rammes av. eg kan ikke sitte å «tolke» hva du mener når du er så konkret at du nevner en jobb som er salg av lettkledd bilder, og «anta» at du «ikke mente det bokstavlig». Igjen: blir for dumt. Kanskje på tide å jobbe med egne holdninger ? Du kan si at jeg tok utgangspunkt i en stereotypi, og at jeg kunne nyansert bildet mer. Men poenget er likevel det samme. Det var å svare på spørsmålet ts stiller. Om den sosiale statusen har noe å si for hennes attraktivitet. Dette har jeg redegjort for med ulike eksempler. Om det eksempelvis hadde vært Therese Johaug det var snakk om hadde svaret likevel vært det samme. Jeg tenker mange menn vil finne det utfordrende å date en profilert kvinne med alt det innebærer. En ønsker eksempelvis ikke at parforholdet utfordringer skal frem i media. Det handler også om tid og prioriteringer. Jeg tror snarere du kan la vær å tillegge meg holdninger jeg ikke har, henge deg opp i detaljer og skape ditt eget narrativ. Du kan godt få være den hvite ridderen i tråden, men trenger ikke la deg bli krenka og støtt av et anonymt svar på et nettforum. Anonymkode: 04fe5...03b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå