AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg ønsker å lære hunden min innkalling, men ordet kom her bruker jeg til hverdags. Jeg sier det f.eks når jeg ønsker at han skal komme for å spise mat eller komme til meg for å ta på sele. Vil det ordet da også funke til innkalling da? Eller burde jeg finne ett annet ord? Noen som har tips til hvilket ord jeg burde bruke såfall? Anonymkode: 27b10...e43
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Vi bruker «hit».. kort og lett ord Anonymkode: 0a967...8f4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Til info: har øvd innkalling med flere ulike toneleie, fordi jeg vil ikke at hunden ikke lystrer hvis vi f.eks havner i en situasjon hvor jeg må være høylytt eller selv kanskje er stresset og kaller han inn «strengt». Anonymkode: 0a967...8f4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Fot er vel også ganske vanlig, da trener du inn fot først og så øker du bare avstanden. Anonymkode: 3bbcb...625
Tabris Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 For det jeg kaller en "nødinnkalling" bruker jeg fløyte eller plystring. Høye, lyse lyder bærer lenger hvis hunden er på avstand (løper etter en katt el.lign). Trener den ordentlig inn med superbelønning før jeg begynner å bruke den, og belønner den med superbelønning hver gang for å opprettholde effekten. 3
Paulinetta Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Nødinnkalling: HIIIIIIT!! Ellers: navnet, "kom", smattelyd.
Maskinfører Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 På plass var kommandoen til min gamle hund men med årene begynte hun og høre dårlig og hun fikk gjøre som hun ville ble 17 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå