AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Er dere like, har samme «lynne», har omtrent samme interesser? Dersom dere er like eller ulike personlighetsmessig, hva er fordeler og ulemper med det? Utfyller dere hverandre godt, eller oppstår det ofte frustrasjon og diskusjon? Anonymkode: 739b7...784
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Vi er begge introverte, men jeg er mer sosial. Han har kortere lunte, jeg har kanskje litt for lang noen ganger. Vi har noen felles interesser og noen egne. Anonymkode: 7c972...949
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Nei. Det er det man har venner og en sosial sirkel til. Anonymkode: 3e7c5...399
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Overhodet ikke like i personlighet og temperament, så det er utfordrende til tider. Men mange like interesser. Anonymkode: a0bd1...791 1
SPOCA Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Ja, vi er ekstremt like, så like at det nesten er skremmende. Føler egentlig det bare er positivt, det gjør at vi leser hverandre veldig godt og forstår hverandre. Han vet ofte hva jeg føler før jeg nesten vet det selv. Vi er begge introverte, men han er litt mer sosial enn meg, men det gjør i hvert fall at han forstår veldig godt behov mitt for alenetid, og hans behov for alenetid, hvilket stort sett ender opp med at vi er sammen hele tiden uansett. Han er den eneste personen jeg vet om som faktisk gir meg energi. Kommer ikke på noe negativt, egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Han kan fremstå som noe sjenert, men det er han egentlig ikke. Jeg er nok mer utadvendt fra start. Vi har likt lynne, snille, greie og lette å ha med å gjøre. Ulike interesser, men likevel mye å prate om. Anonymkode: 073ef...ae7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Vi er forskjellige "på utsiden", vi har litt forskjellige interesser og hobbyer, vi er fra forskjellig bakgrunn/miljøer, har forskjellig stil osv. Men vi er helt like på lynne, på personlige verdier, på snillhet og raushet, ærlighet. Så vi krangler ikke, vi løser alt. Jeg synes det er perfekt. Fordelen med den ulikheten er at vi gir hverandre nye impulser og lærer nye ting av hverandre, har alltid mye å snakke om og gode diskusjoner. Og vi har også noe vi deler av interesser såklart, har mye å gjøre sammen. Og så lenge vi er like i bunn så er kjemien der, og det blir ikke konflikter eller frustrasjoner. Med eks-konen hans var det kanskje litt motsatt - de var mer like på overflaten (delte interesser som trening og friluftsliv etc), men de var helt ulike på lynne og kranglet mye. De trodde det var litt spennende med forskjellig temperament og at de liksom kunne balansere hverandre ut. Det skjedde ikke, det funker bare ikke når man håndterer konflikter helt forskjellig tror jeg. Anonymkode: def4c...530 2
Trolltunge Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Litt samme lynne ja, men utover det var vi utrolig ulike. Vi blir likere og likere da, angående verdier, personlighet, interesser og absolutt alt. Såpass at svigermor har begynt å fleipe med at vi er tvillinger. 🤪 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Hadde aldri vært kjærester med en som ikke hadde de samme grunnverdiene og levesettet som meg selv, ser på noe annet som dødsdømt. Interesser trenger ikke å være like, men f eks like å være aktiv og like å gjøre de samme tingene er viktig. Anonymkode: b8d68...89f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er dere like, har samme «lynne», har omtrent samme interesser? Dersom dere er like eller ulike personlighetsmessig, hva er fordeler og ulemper med det? Utfyller dere hverandre godt, eller oppstår det ofte frustrasjon og diskusjon? Anonymkode: 739b7...784 Veldig mye likt på oss. Sosiale, utålmodige, begge liker fart og spenning, sterke meninger på begge to, samme humor, samme sexlyst, samme ønsker om hvor og hvordan vi vil bo. Han er et par hakk mer spontan og jeg er mer hjemmekjær. Han har stort behov for å bruke opp mye energi hver dag, mens jeg tar like gjerne rolige dager. Heldigvis liker jeg å ha endel alenetid så det er perfekt at han har større behov for å finne på ting. Jeg er den rolige som husker på alt og jeg liker å ha den kontrollen. Han syns det er fint at jeg ordner det meste. Diskusjoner så kan det bli vanskelig fordi begge har sterke meninger og blir fort utålmodig. Vi har funnet vår greie med å bare si det vi mener, roe ned og snakke sammen. Begge kan innrømme feil. Anonymkode: dc2d7...935 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Motsatte av hverandre på personlighetstester, men like verdier og humor. Liker samme livsstil. Elsker fyren❤️ Anonymkode: bdb88...7d3 3
tweet Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Vi er VELDIG ulike, men det har ikke vært noe hinder. Vi har funnet våre felles greier, samtidig som vi kan drive med de tingene vi liker alene. Har samme verdier, livssyn og politiske meninger, og god humor.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Vi er veldig like. Vi er flinke til å løse eventuelle uenigheter før det blir konflikt. Vi har likt politisk syn, og lik økonomisk sans. Vi har omtrent samme ryddighetsbehov i bolig. Vi har de samme favorittrettene. Vi har mye lik smak på film og serier, selv om vi også ser noen hver for oss. Jeg har noe høyere aktivitetsbehov, og trener mer enn han, men han er på ingen måte lat. Vi har ganske likt søvnbehov, men han snur døgnet mer når han er alene. Da legger han seg i 02-tiden og står opp til lunsj. Men når han har fri og jeg skal på jobb, så står han opp helt frivillig kl 06.30 for å drikke en kopp kaffe med meg. Ingen av oss har vært morgenmennesker før vi møttes, men nå elsker vi den kaffekoppen sammen på morgen. Vi har mye like interesser, og noen vi gjør hver for oss. Vi har ulik favorittsjanger innenfor musikk, men liker også mye av den samme musikken. Anonymkode: cdbbe...517
KaffekoppQueen Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Njei; men vi blir jo likere hverandre og får mer samme interesser jo flere år vi er sammen. Man blir formet litt. Vi var og er like på mange måter, og utrolig ulike på andre måter.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 Vi er veldig ulike, men er like på det som er viktig for å få et forhold til å fungere - verdier, menneskesyn, humor, omsorg for hverandre osv. Men jeg er ordensmenneske med stort kontrollbehov, litt engstelig og overtenkende av meg, generelt full av følelser i alle retninger. Svært utadvendt og med godt humør. Han er en mer følelsesmessig "flat" fyr som tar livet med knusende ro, tenker at ting ordner seg, stresser ikke. Er generelt en avslappet type. For min del er det veldig godt fordi han roer meg ned, jeg føler jeg har hvilepuls for første gang når jeg er med han. Alt jeg stresser over blir mindre overveldende når det deles med han. Mens i andre enden så drar jeg han litt opp, mer liv og røre. Holder han litt i ørene rent praktisk, så ting faktisk blir gjort. Vi møttes via felles hobby og har flere interesser til felles, så vi kjeder oss aldri sammen. Han har fotballen for seg selv da, men jeg prøver å engasjere meg når noe er viktig innafor der, ellers er det greit med alenetid og. Anonymkode: 702ea...686
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #16 Skrevet 15. august 2022 Vi er veldig like, ja. Anonymkode: 26ccb...ccb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #17 Skrevet 15. august 2022 Ja, og nei. Vi har likt verdisyn, likt ambisjonsnivå, er like sosiale, likt aktivitetsnivå, lik døgnrytme, likt forhold til økonomi, med mer. Det er sjeldent uenigheter. Vi har mange sammenfallende interesser som vi deler - liker å reise, setter pris på god mat, og andre ting vi kan gjøre felles. Men også noen egne interesser som vi dyrker hver for oss, men ingen som er så gjennomgripende at de ødelegger for tid sammen. Vi har noe ulikt temperament, og den ene er mer konfliktsky. Men igjen er det en fordel da det gjør at diskusjoner sjeldent eskalerer, og balanserer hverandre fint ut også i hvordan vi er mot andre da vi har gode diskusjoner og kalibrerer hverandre. Anonymkode: 7649b...409
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #18 Skrevet 15. august 2022 Vi er veldig ulike, men har de samme, grunnleggende verdiene. Jeg føler at det er det viktigste, og jeg har ikke behov for å ha en partner som er interessert i akkurat det samme som meg. Jeg tror nok vi utfyller hverandre veldig godt. Det jeg kanskje ikke er så god på, er han god på, og når jeg blir stressa så er han rolig og drar alt "i havn". Og omvendt så klart. Vi har ikke samme fritidsinteresser, og det er egentlig litt godt når vi har barn, og man ikke alltid har mulighet til å gjøre det sammen. Tiden vi setter av til bare oss er heller en date, god middag, kino osv. Eller bare å ligge på sofaen og se på TV sammen, det er kanskje en felles "fritidsinteresse"😅 Anonymkode: a546a...351
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #19 Skrevet 15. august 2022 Dette ble et langt klageinnlegg, men jeg lar det står for det var så godt å få det ut. 😅 For ulike. Irriterer meg grønn. Ønsker å gå fra han, men det passer ikke akkurat nå. Jeg svelger kameler og biter tennene sammen, for jeg blir faktisk ganske sint når jeg er sammen med han, men smiler og er grei for husfredens skyld. Sex klarer jeg ikke så mye av da, vi sover på ulike soverom. Kanskje 4 ganger i året. Han er lat, grisete, uhygienisk, pertentlig på hvordan alt skal gjøres, blir sur hvis jeg sier ett feil ord og da stormer han ut og lager masse bråk og gir meg silent treatment. Han ser på alt som et problem og klarer ikke omstille seg. Impulsivitet er et fremmedord. Alt må planlegges, snakkes om og avtales. Men hvis han bryter avtaler så mener han at det er helt greit, men nåde meg om jeg skulle glemme noe, da blir det et sant helvete. Han er sur og gretten og klager fra han står opp til han legger seg. Alt er galt og alt er et problem. Han har ingen venner, så han er alltid hjemme. Hvis jeg rydder et rom har han ingen skrupler med å rote det til for å finne noe. Men han finner aldri det han skal ha så jeg må alltid finne det for han. Han gir totalt faen i mitt følelsesliv og om jeg har det bra, så lenge jeg ikke ses eller høres så er det bra for han. Har tatt han med til parterapi, hvor terapeuten har vært ekstremt streng med han og bedt han skjerpe seg, men ingenting er forandret. Han har sviktet meg og sviktet oss, men han bryr seg ikke. Hvis jeg sier at vi avtalte sånn eller slik hos terapeuten sier han bare "so? sånn blir det ikke likevel". Jeg drømmer meg vekk hver dag, hele dagen vi er sammen. Orker nesten ikke se på han for tiden, jeg synes han er frastøtende. Anonymkode: 8137b...a0b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #20 Skrevet 15. august 2022 Vi har ein ting felles "snillisme" . Vi kan begge vera tilfreds med sitte i hver vår stol i stua en kveld utan noen form for kommunikasjon. Dama er snill og grei , men vi har dsv. glidd ifra hverandre , og det handler nå bare om eit godt vennskap. Anonymkode: 70f65...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå