Gå til innhold

Når hadde dere sendt barnet i bhg? Om dere fikk velge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan velge når barnet skal starte i bhg. Er litt i stuss... enten når det er 16 måneder eller 22 måneder.

Hva hadde du selv valgt, og hvorfor? 
barnet har søsken, forresten. 

Anonymkode: 336dc...504

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig ann på barnet. Noen er klare for barnehagen mens andre er ikke rundt 16 mnd.
Var definitivt overmoden på alle måter når Jr var 16 mnd.

Vi hadde samme mulighet men valgte å sende barneh i barnehagen. Derimot så gav det masse fleksibilitet. Kunne levere sent eller hente tidlig. 
Tok av og til noen kosedager med dyrepark, besøke besteforeldre og andre hyggelige ting innimellom. 

Anonymkode: 32c15...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det kommer jo veldig ann på barnet. Noen er klare for barnehagen mens andre er ikke rundt 16 mnd.
Var definitivt overmoden på alle måter når Jr var 16 mnd.

Vi hadde samme mulighet men valgte å sende barneh i barnehagen. Derimot så gav det masse fleksibilitet. Kunne levere sent eller hente tidlig. 
Tok av og til noen kosedager med dyrepark, besøke besteforeldre og andre hyggelige ting innimellom. 

Anonymkode: 32c15...a6b

Har ingen sånn type fleksibilitet. Er barnehagetid etter arbeidsskjema. Bor i Sverige. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har gjort det i over 10 år.

Beklager å måtte si det, men hvis jeg fikk velge hadde jeg aldri sendt barnet i den norske barnehagen. De hadde dratt rett på privatskole istedenfor.

Anonymkode: 9870b...cb0

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid nærmest mulig 2 år. Det skjer mye det året mellom 1-2 år. Våre har vært 19 mnd, 22 mnd og 2 år og 3 måneder ved oppstart. Det var enklest med de to siste ettersom de hadde en helt annen forståelse av at vi ble borte og kom tilbake. I tillegg var de bedre rustet mtp språk

Anonymkode: e300f...120

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, både ut i fra hvordan barnet ee og hvilken arbeidssituasjon du er i.

Første var 15 mnd, måtte ha lang innkjøring. Gråt mye, var mye usikker, men gikk seg til etter 3-4 uker. 

Andremann var 12 mnd. Null stress, elsket bhg fra første sekund. Men hun hadde vært med å levere/hente storesøster hele livet, så kjent de voksne på avdelingen.

Anonymkode: 2a021...965

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager å måtte si det, men hvis jeg fikk velge hadde jeg aldri sendt barnet i den norske barnehagen. De hadde dratt rett på privatskole istedenfor.

Gjør du en så dårlig jobb..?

Anonymkode: 2a021...965

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om du har en slik mening om den norske barnehagen så sier det litt om deg som fremdeles ønsker å jobbe i en.

Anonymkode: b49dc...b51

• Liker 10
Skrevet

Hadde jeg kunnt så hadde jeg venta til 2 år, men det er for min egen del. Guttungen virka veldig klar når han starta som 14mnd. Et energinivå som ikke ligna grisen, og jeg trur ikke han hadde hatt en like bratt læringskurve som han har hatt etter han starta der. Har dog vært mer hjemme enn i bhg pga MYE sjukdom

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du har en slik mening om den norske barnehagen så sier det litt om deg som fremdeles ønsker å jobbe i en.

Anonymkode: b49dc...b51

Hva sier det om personen?

Anonymkode: 7d64f...461

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

22 måneder uten tvil. Så heldig du er som kan vente!

Anonymkode: 2ee28...743

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så tidlig og så ofte som mulig.

Anonymkode: 30cd6...5d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er 22 måneder bedre enn 16 måneder. Mye skjer i løpet av 6 måneder med tanke på utvikling. I tillegg er jo dette måneder gull verdt som du aldri får igjen. 

Anonymkode: 7d64f...461

• Liker 3
Gjest fransine
Skrevet (endret)

16 og 22 måneder syns jeg begge var seint.

Endret av fransine
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn begynte delvis i bhg fra ca syv måneder. Og fullt fra cirka 14 mnd. Funket fjell.

Anonymkode: 4d67e...ae1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

22 måneder helt klart. Barnets hjerne er veldig sårbar for stress de første leveårene. Ingenting er mer stressende for en liten en at mamma plutselig forsvinner hele dagen. 

Anonymkode: 07ebf...00d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan velge når barnet skal starte i bhg. Er litt i stuss... enten når det er 16 måneder eller 22 måneder.

Hva hadde du selv valgt, og hvorfor? 
barnet har søsken, forresten. 

Alle barna mine har startet i barnehagen når de fylte 2 år :) 

Anonymkode: 110c2...141

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Hadde nok valgt 16 mnd. Har to barn, ene begynte da hun var nesten 2 år og det var veldig krevende å gå hjemme så lenge. Hun kjedet seg og var veldig happy i åpen bhg (som reddet oss😅). Yngste begynte da han var 13 mnd. Det var litt i tidligste laget syns jeg, men herlighet som han koste seg☺️ Begge mine har hatt relativt korte dager hele tiden da. Syns ikke de minste barna skal være i bhg fra 7-16 liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd begge, eldste født i mai og startet i august, 15 mnd gammel. Hun var/er uredd, supersosial og aktiv så var veldig klar for barnehage på det tidspunktet. Hun ble storesøster når hun var 18 mnd så fint for henne å være i barnehagen, med kortere dager og fri innimellom når jeg/ vi var i permisjon. 

Yngste født i november, så fikk plass i samme bhg da hun var 22 mnd. Hun er en litt roligere type, forsiktig og noe sjenert. Begge to fant seg raskt tilrette i barnehagen og ble tatt i mot av gode og trygge ansatte, så vi har positive opplevelser med begge deler. Da vi har to tette var det godt å få de ekstra månedene hjemme med ro og kos før hverdagslivet ventet. Selv om det kostet litt i tapt arbeidsinntekt. 

Anonymkode: 113ee...f25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1,5 år.

Anonymkode: 1cede...922

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...