Gjest gjesta Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Hvordan har din syklus vert etter pilleslutt? De 3-4 første etter pilleslutt? Min var først 40.. så venter jeg på tante rød.. usikker når jeg har el..
Malama Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Mine var... go er fortsatt... kaotiske. Bortsett fra den 5. syklusen (jeg har nå begynt på den 7.) har de vært uten el, og variert meget i mengde, fra ca 3 uker til nesten 3 måneder.
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Uff, håpe de blir normale snart Jeg fikk el igår, så jeg får vel mens om ca to uker?... det blir en 30 dagers syklus ca,,,
Malama Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Ja, luatealfasen er jo i snitt to uker. Alt fra ti til attn dager er innenfor normalen, så om du ikke vet hvor lang din er, så ville jeg for sikkerhets skyld hatt beskyttelse og smertestillende i lomma fra 10 dager ettr el, just in case. (men, jeg som stort sett ikke har el går jo med dette i veska til enhver tid uansett, siden jeg plutselig kan få en blødning uten å ha hatt el i det hele tatt, og derfor ikke er forberedt. Derfor kunne jeg oppdage spor av blod på søndag, i førde, milevis fra mitt eget hjem, og ikke stresse, jeg hadde tamponger i veska (men trengte dem ikke før i går, bare visste at jeg hadde) og der var paracet også, så skulle det opptå et behov var det bare å stoppe på neste bensinstasjon (eller ferge) alltid beredt, som en speider Føler det virker som om jeg "forfølger" deg og svarer på trådene dine overalt, du begynner sikker snart å bli lei av mine gjentagende svar, og jeg trenge vel ikke fortelle mer om min syklus, jeg har allerede sagt det. Den er rotete. Jeg håper din ordner seg fortere enn min.
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2005 #5 Skrevet 22. november 2005 nei, ikke i det hele tatt Malama Kjempesnillt du gidder å svare , sikkert på mange gjentatte spørsmål.. Håper virkelig syklusene dine normaliserer seg snart, det må være såå frustrerende. Men en dag snart MÅ det jo bli normalt
Gjest Sesselja Skrevet 22. november 2005 #6 Skrevet 22. november 2005 Hvordan har din syklus vert etter pilleslutt? De 3-4 første etter pilleslutt? Min har vært på 31, 26, 29 og 25 dager etter jeg sluttet med pillen i sommer. Aner ikke om jeg har EL, gidder ikke teste.
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2005 #7 Skrevet 22. november 2005 Min har vært på 31, 26, 29 og 25 dager etter jeg sluttet med pillen i sommer. Aner ikke om jeg har EL, gidder ikke teste. ← nei, hvis det ikke haster, og dere kan prøve lenge er det ikke vits.
Malama Skrevet 22. november 2005 #8 Skrevet 22. november 2005 Ingen kjempevits i å stresse med det nei. Jeg vet om mine manglende eggløsninger fordi jeg bruker ladycomp (kombinert med charting da, FAM) som prevensjon. Dersom man slutter for å lage baby, og ikke harn oe hastverk ville jeg ikke brukt penger på el-tester nei. (muligens et termomenter, for etter at jeg begynte med slik måling av basaltemperaturen hr jeg blitt myyye bedre kjent med min egen kropp, og det er jo greit da. Samt at jeg har spart meg mye bekymring og pengr til graviditetester, som jeg ellers kunne begynt å lure på når syklusen nærmet seg 3 måender lang. Siden jeg visste at jeg ikke hadde hatt el bekymra jeg meg ikke for det, og trengte ikke teste.) Men så lenge alt ser ut til å fungere som det skal, og man ikke trenger å vite om når man har el for prevensjon, og man ikke vil stresse med babylaging, så er det ingen grunn til å drive med el-tester.
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2005 #9 Skrevet 22. november 2005 Tenker bare på ei venninne som måtte prøve 14 mnd, hun brukte ikke el tester. de andre ble gravide under 6 mnd. Men hvis man ikke gidder å stresse med det eller noe, er det jo helt greitt. Kanskje det funker bedre for noen, at de slapper av-.
Malama Skrevet 22. november 2005 #10 Skrevet 22. november 2005 Det kan være tilfeldig. Eller det kan være at de bommet helt på EL. Fordi hun ikke kjente sin egen syklus. Men, man trenger ikke bruke el-tester for å vite om/når man har el. Temping er mer til å stole på i så måte, sdien el tester bare viser at kroppen gjør seg klar til el, mens temping bekrefter at den har funnet sted... Om man kjenner sin egen syklus sånn mer eller mindre (og ikke tror på den gamle myten om at vi alle har el på dag 14...) og styrer sengevalsen litt etter det, så trenger man ikke tester om man ikke vil. Det kan fort bli langt dyrere med sånne tester i noen måneder enn et basaltermometer i alle fall (eneste at det ikke er så innmri lett å få tak i i Norge visstnok. Mange bruker digitalt febertermoemter da. Det er ikke ideelt, men gjør vel kanskje nytten)
Arkana Skrevet 22. november 2005 #11 Skrevet 22. november 2005 Mine sykluser har vært helt som normale og regelmessige med en gang etter p-pilleslutt, og jeg hadde også eggløsning bare et par uker etter. Men alt er jo egentlig normalt etter p-pilleslutt, noen er raskt tilbake til normal syklus, andre trenger så mye som et år.
liv Skrevet 22. november 2005 #12 Skrevet 22. november 2005 (endret) 28 28 29 28 26 er mine etter pilleslutt. Endret 22. november 2005 av liv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå