Gå til innhold

Testing og uregelmessig syklus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har PCOS og egentlig ingen syklus, men siden januar har jeg hatt en syklus, riktignok uregelmessig. Variert fra 24 til 70 dager😅 I dag er dag 34 i siste syklus og appen sier at det kan godt hende at mensen er rett rundt hjørnet. Så har jeg tatt en test hvor streken er enten veldig svak eller skyggestrek fra testen. Hvis mensen egentlig skulle kommet nå så er det jo tiden for å få positiv hvis jeg er gravid, men aner ikke for jeg vet ikke når/om eggløsning faktisk var. 

Hvordan gjør dere andre med veldig uregelmessig syklus det med testing? Tester vilt med eggløsningstester så dere har en pekepinn? Eller venter noen uker med å teste hCG? 

Anonymkode: 0c66b...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg begynte med temping for å få oversikt over syklus. Fungerte fint :)

Anonymkode: e105d...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har PCOS og egentlig ingen syklus, men siden januar har jeg hatt en syklus, riktignok uregelmessig. Variert fra 24 til 70 dager😅 I dag er dag 34 i siste syklus og appen sier at det kan godt hende at mensen er rett rundt hjørnet. Så har jeg tatt en test hvor streken er enten veldig svak eller skyggestrek fra testen. Hvis mensen egentlig skulle kommet nå så er det jo tiden for å få positiv hvis jeg er gravid, men aner ikke for jeg vet ikke når/om eggløsning faktisk var. 

Hvordan gjør dere andre med veldig uregelmessig syklus det med testing? Tester vilt med eggløsningstester så dere har en pekepinn? Eller venter noen uker med å teste hCG? 

Du er nødt å finne ut når/om eggløsning er. Uten å vite når el er vil det være umulig å vite når mensen kommer. Mensen kommer ca 2 uker etter eggløsning. Jeg tester med eggløsningstester samt temper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg begynte med temping for å få oversikt over syklus. Fungerte fint :)

Anonymkode: e105d...4fe

samme her :) 

Anonymkode: 6f627...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du pleier å få noen tegn på el som feks el-slim eller lignende kan du teste når du merker noe til det. Hvis ikke er det vel bare temping, man kan jo ikke ruinere seg på el-tester hver dag heller 😐

Anonymkode: a0a92...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du pleier å få noen tegn på el som feks el-slim eller lignende kan du teste når du merker noe til det. Hvis ikke er det vel bare temping, man kan jo ikke ruinere seg på el-tester hver dag heller 😐

Anonymkode: a0a92...603

Nei sant, det vil gå litt penger i tester hvis man skal teste ofte og syklus viser seg å bli lang😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har kjøpt en dings fra OvuSense som måler basaltemperatur. Den skal fungere for oss som har PCOS også. Den er litt dyr (1000 kr. pluss moms og tollgebyr), men tenker den fort er spart inn når man slipper el tester. Har til gode å prøve den, for den er på vei i posten, men har hørt flere si den er veldig bra. 

Anonymkode: d3ae0...0c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...