Ukjent12 Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Hei. Jeg er gravid og har tatt HCG målinger. Jeg har hatt symptomer som kvalme og ømme bryst konstant siden uke 3 av graviditeten.. Følte at dette var ekstremt tidlig, så derfor jeg har tatt HCG. Men uansett- jeg er medlem i en Facebook gruppe for oss med termin i samme måned. Jeg ser i kommentarfeltet at de i samme uke som meg har en HCG på 1 mindre tall enn meg. Et eksempel- så har de på 6899 og mine målinger er slik: Mandag 1.august- 31387 (uke 7- 6+1) Onsdag 3.august- 42186 (uke 7- 6+3) ser at mine målinger er VANVITTIG mye høyere enn de andre jentene som er like langt som meg. Noen som kan forklare grunnen til dette?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Ukjent12 skrev (1 time siden): Hei. Jeg er gravid og har tatt HCG målinger. Jeg har hatt symptomer som kvalme og ømme bryst konstant siden uke 3 av graviditeten.. Følte at dette var ekstremt tidlig, så derfor jeg har tatt HCG. Men uansett- jeg er medlem i en Facebook gruppe for oss med termin i samme måned. Jeg ser i kommentarfeltet at de i samme uke som meg har en HCG på 1 mindre tall enn meg. Et eksempel- så har de på 6899 og mine målinger er slik: Mandag 1.august- 31387 (uke 7- 6+1) Onsdag 3.august- 42186 (uke 7- 6+3) ser at mine målinger er VANVITTIG mye høyere enn de andre jentene som er like langt som meg. Noen som kan forklare grunnen til dette? Jeg kan ikke forklare det, men Hcg er veldig individuelt har jeg lært. Jeg hadde 2 tall i uke 5-6, og trodde det var kjempedårlig, men de ringte meg og gratulerte med graviditet fra legen Anonymkode: da7d2...a5d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Kan du ha bommet på eggløsning slik at du er noen dager lengre på vei? Ellers er det noen diagnoser som gir unormalt høy hcg - blæremola feks. Anonymkode: 6d447...cc4 1
Ukjent12 Skrevet 6. august 2022 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2022 Jeg har ikke prøvd å bli gravid, så om jeg har bommet kan godt være. Jeg gikk etter FLO appen og prøvde å ikke få det til å klaffe med eggløsningen.. Men har så uregelmessig mens. Tok en graviditetstest i juni (måneden før positiv test) fordi mensen var i følge appen 2 dager forsinket. Den var så klart neg. Så å bomme kan jeg mulig gjøre, men legen tok en UL på mandag- da kunne hun ikke se hjerteslag, så hun sa at hun trodde at jeg ikke var lengre enn de 6 ukene jeg selv har regnet meg frem til
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Jeg er ingen ekspert, men tror HCG-nivåer varierer. Vet ikke om de vet hvorfor. Jeg målte hcg i uke 5 fordi det var mistanke om abort. Da var det veldig høye hcg-nivåer. Jeg fikk rett etter det hyperemesis. Jeg leste i forbindelse med dette at høye hcg-nivåer er vanlig om du får jente eller tvillinger. Her er det sikkert unntak også. Det er studier som viser at de som har hyperemesis har høye nivåer hcg, uten at dette er hele forklaringen. Anonymkode: e558d...aa3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå