Akryl Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Hvorfor ble mange beskyldt for hekseri? Jo på grunn av sjalusi og hevn. I tillegg tenkte de også at det er greit å sende bekymringsmelding til kirken en gang for mye enn en gang for lite. Det endte opp med at uskyldige folk ble utsatt for overgrep. Vi kan sammenligne hele situasjonen med den vi har per i dag i Norge. Barnevernet sliter fordi folk melder for mye helt urettmessig. På grunn av sjalusi og hevn. Jeg appellerer, vær så snill og slutt med det. Folk får livet ødelag på grunn av belastning det medfører å bli meldt urettmessig. Det er akkurat som hekseprosess. Husk at folk hadde like mye tiltro til kirken som folk har til barnevern. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Barnevernet er en salig blanding av alt mulig rusk og rask. Det er noen oppriktige, genuine flotte folk som jobber i barnevernet, og så har du skrullingene som aldri burde vært tatt seriøst, noensinne. Alt mulig snodig og rart, som nevnt, som aldri burde hatt noe form for ansvar. Sally Tishell i Doc Martin minner meg om enkelte barnevernsarbeidere. (Hun i slottet med babyen ) Anonymkode: a2c5c...44f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Du har helt rett. Barnevernet handler om mye annet og veldig lite vern av barn dessverre. Anonymkode: 3deda...b40 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Akryl skrev (10 timer siden): Vi kan sammenligne hele situasjonen med den vi har per i dag i Norge. Barnevernet sliter fordi folk melder for mye helt urettmessig. På grunn av sjalusi og hevn. Jeg appellerer, vær så snill og slutt med det. Folk får livet ødelag på grunn av belastning det medfører å bli meldt urettmessig. Det er akkurat som hekseprosess. Husk at folk hadde like mye tiltro til kirken som folk har til barnevern. Dette må være i ganske spesielle miljøer. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt noe med barnevernet å gjøre, så at dette rammer helt tilfeldig har jeg liten tro på. Når det er sagt bør man selvsagt ikke urettmessig melde folk til barnevernet. Jeg ser sammenligningen din med hekseprosessene, men vi avretter tross alt ikke uegnede foreldre ved å brenne de på et bål. Anonymkode: 4557a...e42 4
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette må være i ganske spesielle miljøer. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt noe med barnevernet å gjøre, så at dette rammer helt tilfeldig har jeg liten tro på. Når det er sagt bør man selvsagt ikke urettmessig melde folk til barnevernet. Jeg ser sammenligningen din med hekseprosessene, men vi avretter tross alt ikke uegnede foreldre ved å brenne de på et bål. Anonymkode: 4557a...e42 At du ikke har hørt om noen du kjenner som har hatt kontakt med barnevernet betyr da slett ikke at ingen du kjenner har hatt kontakt med dem. Det er ikke noe man pleier å snakke høyt om akkurat... Barnevernet får vel over 50 000 bekymringsmeldinger årlig, det er like mange som antall fødte barn i året, så kan garantere at du kjenner noen som har hatt kontakt med dem, du vet det bare ikke selv.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Ble meldt til barnevernet jeg. Det ødela da virkelig ikke livet mitt. Var på et koselig møte med de, så henla de saken. Har da aldri vært redd for barnevernet. Anonymkode: db6b7...712 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Dette må være i ganske spesielle miljøer. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt noe med barnevernet å gjøre, så at dette rammer helt tilfeldig har jeg liten tro på. Når det er sagt bør man selvsagt ikke urettmessig melde folk til barnevernet. Jeg ser sammenligningen din med hekseprosessene, men vi avretter tross alt ikke uegnede foreldre ved å brenne de på et bål. Anonymkode: 4557a...e42 Den eneste grunnen til at man ikke brenner folk på bål idag, er at dette ikke er praktisk mulig i Norge, men iveren folk viser i personkonflikter er ikke til å spøke med, og barn blir bare et vikarierende motiv når konflikten tilspisser seg - det egentlige motivet er å trumfe sin egen vilje igjennom, koste hva det koste vil. Anonymkode: 92e76...72f 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette må være i ganske spesielle miljøer. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt noe med barnevernet å gjøre, så at dette rammer helt tilfeldig har jeg liten tro på. Når det er sagt bør man selvsagt ikke urettmessig melde folk til barnevernet. Jeg ser sammenligningen din med hekseprosessene, men vi avretter tross alt ikke uegnede foreldre ved å brenne de på et bål. Anonymkode: 4557a...e42 Jeg har hatt noe med barnevernet å gjøre. Jeg forteller det ikke til noen, det er ikke mulig uten å utlevere personlige forhold om barna mine. Anonymkode: b2ee7...d37
Akryl Skrevet 7. august 2022 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 12.01): Ble meldt til barnevernet jeg. Det ødela da virkelig ikke livet mitt. Var på et koselig møte med de, så henla de saken. Har da aldri vært redd for barnevernet. Anonymkode: db6b7...712 For noen blir det unødvendig ubehagelig opplevelse. Det er som at foreldre er redde for å foreta noe fordi de vet at KGB kan ringe på døra når som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 11.44): Dette må være i ganske spesielle miljøer. Jeg kjenner absolutt ingen som har hatt noe med barnevernet å gjøre, så at dette rammer helt tilfeldig har jeg liten tro på. Når det er sagt bør man selvsagt ikke urettmessig melde folk til barnevernet. Jeg ser sammenligningen din med hekseprosessene, men vi avretter tross alt ikke uegnede foreldre ved å brenne de på et bål. Anonymkode: 4557a...e42 Spesiell tråd må jeg si. Men hvordan kan du være så sikker på at du ikke kjenner noen som er blitt meldt? Det er normalt ikke noe man går og skryter av. Det å bli meldt oppleves av de fleste som belastende, og kun de nærmeste vet at vi ble meldt. Anonymkode: 2b7d2...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå