AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Skal skilles men vet ikke hvor jeg skal starte med prosessen. Vet at man kan søke om seperasjon på nett. Bør man vente med seperasjon til man har blitt enig om bosted og den type ordning? Hva når økonomien står i veien for å gjøre en raskt prosess. Bør man ha en eller flere samtaler på familievernkontoret? Hva gjør man for å fylle helgene sine? Hvor finner man nye venner som voksen? Hvordan klarte du å gå videre etter et brudd basert på grovt tillitsbrudd? Jeg vet jo at jeg skal forholde meg til dette menneske i mange år fremover. Frem til vi begge er døde. Har stor familie med barn og barnebarn. Trenger altså førstehjelp i skilsmisse prossess. Alle råd taes imot med takk. Anonymkode: a05a0...19f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal skilles men vet ikke hvor jeg skal starte med prosessen. Vet at man kan søke om seperasjon på nett. Bør man vente med seperasjon til man har blitt enig om bosted og den type ordning? Hva når økonomien står i veien for å gjøre en raskt prosess. Bør man ha en eller flere samtaler på familievernkontoret? Hva gjør man for å fylle helgene sine? Hvor finner man nye venner som voksen? Hvordan klarte du å gå videre etter et brudd basert på grovt tillitsbrudd? Jeg vet jo at jeg skal forholde meg til dette menneske i mange år fremover. Frem til vi begge er døde. Har stor familie med barn og barnebarn. Trenger altså førstehjelp i skilsmisse prossess. Alle råd taes imot med takk. Anonymkode: a05a0...19f Så leit å høre❤️ Har dere barn over 18 år må dere ikke til familievernskontoret. Separasjon kan man søke på nett ja, og da må man være separert i ett år før man kan søke om skilsmisse. Men man kan ikke bo sammen når man er separert. Sjekk ut dette om du googler. Har dere felles bolig og økonomi må dette selvsagt ordnes opp i. Beste er vel advokat. I helgene så ville jeg vært med barn og barnebarn, kanskje du har noen venninner som også er skilt? Har du noen hobbyer? Trenger du nye venner? Finns singelgrupper, søk på vi som er skilt osv på f.eks facebook. Takle brudd på bakgrunn av grovt tillitsbrudd? Kommer an på hva det er, er det økonomisk eller utroskap? Du må ikke ha noe med han å gjøre. Selv om du må forholde deg til han så kan du ta en pause nå, det vil bli bedre med tiden, og kanskje du treffer noen andre? Lykke til ❤️ Anonymkode: 65e4a...e17 1 1
TLR Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal skilles men vet ikke hvor jeg skal starte med prosessen. Vet at man kan søke om seperasjon på nett. Bør man vente med seperasjon til man har blitt enig om bosted og den type ordning? Hva når økonomien står i veien for å gjøre en raskt prosess. Bør man ha en eller flere samtaler på familievernkontoret? Hva gjør man for å fylle helgene sine? Hvor finner man nye venner som voksen? Hvordan klarte du å gå videre etter et brudd basert på grovt tillitsbrudd? Jeg vet jo at jeg skal forholde meg til dette menneske i mange år fremover. Frem til vi begge er døde. Har stor familie med barn og barnebarn. Trenger altså førstehjelp i skilsmisse prossess. Alle råd taes imot med takk. Anonymkode: a05a0...19f Google seperasjonspapirer? Tror ikke at man kan bo sammen når man er separert?? Jeg tror at fylkeskommunen kan hjelpe?? Mitt råd prøv å bli flink med nettet. Sette deg inn i dine rettigheter?? Noe som jeg også synes er håpløst?? Prøve å lese nav sine regler og hvis du har rett på fri rettshjelp bruk den. Prøve å finne nye hobbyer
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 TLR skrev (5 minutter siden): Google seperasjonspapirer? Tror ikke at man kan bo sammen når man er separert?? Jeg tror at fylkeskommunen kan hjelpe?? Mitt råd prøv å bli flink med nettet. Sette deg inn i dine rettigheter?? Noe som jeg også synes er håpløst?? Prøve å lese nav sine regler og hvis du har rett på fri rettshjelp bruk den. Prøve å finne nye hobbyer Det er Statsforvalteren som innvilger separasjon og skilsmisse. Ikke fylkeskommunen. Anonymkode: 5057c...8b5 1
TLR Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal skilles men vet ikke hvor jeg skal starte med prosessen. Vet at man kan søke om seperasjon på nett. Bør man vente med seperasjon til man har blitt enig om bosted og den type ordning? Hva når økonomien står i veien for å gjøre en raskt prosess. Bør man ha en eller flere samtaler på familievernkontoret? Hva gjør man for å fylle helgene sine? Hvor finner man nye venner som voksen? Hvordan klarte du å gå videre etter et brudd basert på grovt tillitsbrudd? Jeg vet jo at jeg skal forholde meg til dette menneske i mange år fremover. Frem til vi begge er døde. Har stor familie med barn og barnebarn. Trenger altså førstehjelp i skilsmisse prossess. Alle råd taes imot med takk. Anonymkode: a05a0...19f Men kan familievern kontoret hjelpe når det er snakkom skilsmisse??? Sørg for å snakke med en advokat . Sjekk dine rettigheter for fri rettshjelp. Lykketil.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så leit å høre❤️ Har dere barn over 18 år må dere ikke til familievernskontoret. Separasjon kan man søke på nett ja, og da må man være separert i ett år før man kan søke om skilsmisse. Men man kan ikke bo sammen når man er separert. Sjekk ut dette om du googler. Har dere felles bolig og økonomi må dette selvsagt ordnes opp i. Beste er vel advokat. I helgene så ville jeg vært med barn og barnebarn, kanskje du har noen venninner som også er skilt? Har du noen hobbyer? Trenger du nye venner? Finns singelgrupper, søk på vi som er skilt osv på f.eks facebook. Takle brudd på bakgrunn av grovt tillitsbrudd? Kommer an på hva det er, er det økonomisk eller utroskap? Du må ikke ha noe med han å gjøre. Selv om du må forholde deg til han så kan du ta en pause nå, det vil bli bedre med tiden, og kanskje du treffer noen andre? Lykke til ❤️ Anonymkode: 65e4a...e17 Må ikke på familievernkontoret om barn er 16 år Anonymkode: ddec4...800 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå