Gå til innhold

Er det riktig at Nav har flere tilganger til å overvåke enn PST?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hørt litt at Nav har flere tilganger og muligheter til å snoke og overvåke alle som mottar ytelse fra dem.  Da er det sikkert snakk om over 1 million nordmenn. 

Det overgår PST som har sånne muligheter for kun de som mistenkes. 

Anonymkode: 8a7cf...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

PST kan følge etter deg fysisk ute i den virkelige verden. Det kan ikke NAV. 

PST kan avlytte telefonen og hacke pc-en din. Det kan ikke NAV. 

Anonymkode: 3acfb...12f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at NAV har mulighet til å sjekke klientene sine. En arbeidsgiver vil alltids kunne se om den ansatte er på jobb og kontrollere kvaliteten på arbeidet som utføres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NAV har ikke mulighet til å sjekke alt som noen tror. Det er en myte. Personvernet er veldig strengt her til lands, og du må gi din tillatelse til det som sjekkes. Du kan også kreve innsyn i hvilke opplysninger det enkelte firma har om deg, og du kan kreve at det slettes.

Anonymkode: d8c39...d68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har hørt litt at Nav har flere tilganger og muligheter til å snoke og overvåke alle som mottar ytelse fra dem.  Da er det sikkert snakk om over 1 million nordmenn. 

Det overgår PST som har sånne muligheter for kun de som mistenkes. 

Anonymkode: 8a7cf...dd8

Tror du på dette selv?

Hadde personen du har hørt dette av et konkret eksempel?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tror jeg overhode ikke på. PST kan overvåke alt du gjør på internett, telefonen, de kan avlytte deg og følge etter deg… NAV kan ikke gjøre noe av dette. Den påstanden høres ut som om den kommer fra en NAV-hater. 

Anonymkode: 591ee...f19

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Har hørt" holder ikke. Hvis vi skal legge oss på det nivået så har jeg hørt at det finnes havfruer. På bakgrunn av det kan vi diskutere hvorfor havfruer ikke er bedre representert i samfunnet.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det tror jeg overhode ikke på. PST kan overvåke alt du gjør på internett, telefonen, de kan avlytte deg og følge etter deg… NAV kan ikke gjøre noe av dette. Den påstanden høres ut som om den kommer fra en NAV-hater. 

Anonymkode: 591ee...f19

En NAV-hater som ikke hater NAV nok til å boikotte systemet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NAV kan sjekke hva faen de vil. Mer enn Politiet. 

Anonymkode: 278b9...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, dere må jo ikke motta noe fra NAV dersom dere ikke vil?

Anonymkode: d8c1b...f47

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva PST, NSM og tilsvarende myndigheter har tilgang til å gjøre, og ikke minst faktisk gjør, så er såpass hemmeligstemplet at ingen her på KG vet stort om det. Så det blir bare synsing.

Jeg tror de fleste her også har en vandetta mot NAV, og spyr ut både rykter, spekulasjoner og direkte løgner.

Anonymkode: d173a...96e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NAV kontroll kan sjekke kontoutskrifter om de har en pågående sak mot deg. Før kunne de også sjekke ip adresse, men det er jeg usikker på om de kan lengre. 

Tenker det er bra at NAV kontroll kan sjekke så mye de kan, vi ønsker ikke at folk skal lure til seg penger de ikke har krav på.

NAV lokal har tilgang til AA registeret som viser hvor du har jobbet, hvor mange timer og lønn. Ikke noe mer enn det, bortsett fra sine egne datasystemer selvfølgelig.

Anonymkode: 51862...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...