AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Hei, jeg ønsker å legge farge bak tekstlinjer i Word. Jeg får til å gjøre det som i lenken, men jeg ønsker å kunne sette marger,slik at det f.eks. er 2 cm marg/farge rundt teksten. Mer avstand, altså. Noen som kan hjelpe? https://www.google.com/amp/s/rshankar.com/how-to-add-background-color-to-paragraph-in-word-2010/amp/ Anonymkode: 6997c...44d
Lemonen Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Prøv å åpne feleter i enden nederst der det står "paragraph", og se om det finnes flere innstillinger. Men tror jeg selv hadde satt inn en tekst rubrikk, og endret bakgrunnsfargen i rubrikken og justert teksten internt i rubrikken. Tror det blir mest ryddig og mulig å justere ved behov i dokumentet. Mener tekstrubrikk skal ligge under "sett inn"-fanen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Hva slags dokument? Hvis det er plakat eller noe, kanskje det blir finere i Publisher? Hvis du har tilgang. Anonymkode: f2927...ba2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Takk for svar! Det må lages i Word Anonymkode: 6997c...44d
Helene1982 Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Jeg vet ikke om du har innstillinger på norsk eller engelsk? På engelsk er det File – page setup – endre øverste fane til word – endre marger
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Helene1982 skrev (På 6.8.2022 den 7.27): Jeg vet ikke om du har innstillinger på norsk eller engelsk? På engelsk er det File – page setup – endre øverste fane til word – endre marger takk for svar, det var kanskje litt vanskelig forklart av meg, men jeg ønsker å ha et tekstfelt med farge bak (den er grei), men jeg trenger å ha marg fra fargekanten til teksten begynner. Hvis du ser på bildet, så ønsker jeg at teksten i det blå feltet starter med innrykk, hvis det var bedre forklart 😅 Anonymkode: 6997c...44d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Trykk på knappen (firkanten med en strek nederst) til høyre for fargebøtten i eksempelet ditt, velg firkantet heltrukken svart linje. Så høyreklikker du på kanten rundt og velger style og så finner du fargevalg. Anonymkode: 3cb89...f41
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): takk for svar, det var kanskje litt vanskelig forklart av meg, men jeg ønsker å ha et tekstfelt med farge bak (den er grei), men jeg trenger å ha marg fra fargekanten til teksten begynner. Hvis du ser på bildet, så ønsker jeg at teksten i det blå feltet starter med innrykk, hvis det var bedre forklart 😅 Anonymkode: 6997c...44d Da kan du merke den gjeldende teksten og trykke på innrykk-knappen. (Knapp nr. 4 fra venstre på øverste linje på bildet ditt.) Eventuelt, om innrykket ikke passer deg (er for stort/lite) skrur du på linjalen, merker teksten du vil endre margen på og trekker venstre marg mot høyre på linjalen. Anonymkode: 5cb1a...e2f
Helene1982 Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): takk for svar, det var kanskje litt vanskelig forklart av meg, men jeg ønsker å ha et tekstfelt med farge bak (den er grei), men jeg trenger å ha marg fra fargekanten til teksten begynner. Hvis du ser på bildet, så ønsker jeg at teksten i det blå feltet starter med innrykk, hvis det var bedre forklart 😅 Anonymkode: 6997c...44d jeg ville vurdert å sette teksten i det fargede feltet som en tekstboks: insert– textbox. da kan du justere margene i text options i fanen: format shape
vafle Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Tusen takk for svar, folkens, har tro på at svar #8 fra anonym bruker vil hjelpe meg. Skal sjekke i kveld, da jeg ikke har tilgang på Word Bildet til høyre viser nøyaktig hvordan jeg vil at teksten skal bli Det bør kunne lages til en mal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå