Gå til innhold

Søker hjelp i Word - farge bak tekst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøv å åpne feleter i enden nederst der det står "paragraph", og se om det finnes flere innstillinger. 

Men tror jeg selv hadde satt inn en tekst rubrikk, og endret bakgrunnsfargen i rubrikken og justert teksten internt i rubrikken. Tror det blir mest ryddig og mulig å justere ved behov i dokumentet.

Mener tekstrubrikk skal ligge under "sett inn"-fanen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags dokument? Hvis det er plakat eller noe, kanskje det blir finere i Publisher? Hvis du har tilgang. 

Anonymkode: f2927...ba2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Det må lages i Word :)

Anonymkode: 6997c...44d

Skrevet

Jeg vet ikke om du har innstillinger på norsk eller engelsk? På engelsk er det File – page setup – endre øverste fane til word – endre marger

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (På 6.8.2022 den 7.27):

Jeg vet ikke om du har innstillinger på norsk eller engelsk? På engelsk er det File – page setup – endre øverste fane til word – endre marger

takk for svar, det var kanskje litt vanskelig forklart av meg, men jeg ønsker å ha et tekstfelt med farge bak (den er grei), men jeg trenger å ha marg fra fargekanten til teksten begynner. Hvis du ser på bildet, så ønsker jeg at teksten i det blå feltet starter med innrykk, hvis det var bedre forklart 😅

Skjermbilde 2022-08-07 kl. 11.45.41.png

AnonymBruker
Skrevet

Trykk på knappen (firkanten med en strek nederst) til høyre for fargebøtten i eksempelet ditt, velg firkantet heltrukken svart linje. Så høyreklikker du på kanten rundt og velger style og så finner du fargevalg.

Anonymkode: 3cb89...f41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

takk for svar, det var kanskje litt vanskelig forklart av meg, men jeg ønsker å ha et tekstfelt med farge bak (den er grei), men jeg trenger å ha marg fra fargekanten til teksten begynner. Hvis du ser på bildet, så ønsker jeg at teksten i det blå feltet starter med innrykk, hvis det var bedre forklart 😅

Da kan du merke den gjeldende teksten og trykke på innrykk-knappen. (Knapp nr. 4 fra venstre på øverste linje på bildet ditt.) 

Eventuelt, om innrykket ikke passer deg (er for stort/lite) skrur du på linjalen, merker teksten du vil endre margen på og trekker venstre marg mot høyre på linjalen. :) 

Anonymkode: 5cb1a...e2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

jeg ville vurdert å sette teksten i det fargede feltet som en tekstboks: insert– textbox. da kan du justere margene i text options i fanen: format shape

Skrevet

Tusen takk for svar, folkens, har tro på at svar #8 fra anonym bruker vil hjelpe meg. Skal sjekke i kveld, da jeg ikke har tilgang på Word :) Bildet til høyre viser nøyaktig hvordan jeg vil at teksten skal bli :) Det bør kunne lages til en mal.

Skjermbilde 2022-08-07 kl. 17.24.15.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...