AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Legge om til et sunnere kosthold. Hvor lang tid burde man regne med før man kan føle det på kroppen? (Bedre energinivå og konsentrasjon f.eks) Anonymkode: f1c94...e3e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Jeg merker fort at jeg blir mindre hoven i føttene, samler ikke like mye vann hvis jeg kutter ned på karbohydrater. Anonymkode: 4d1d2...85d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 3 dager så vil magen begynne å bli flatere fordi den blir mindre oppblåst, med mindre du ikke er vant til grønnsaker i det hele tatt - da kan du oppleve oppblåsthet den første uka eller noe slikt, til kroppen blir vant til det energinivået mitt økte drastisk etter en uke med sunn livsstil. Anonymkode: 02d2d...1a0
Gjest Gaea Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Det kommer an på flere faktorer. Hva legger du i "sunnere kosthold", hva betyr det i praksis for deg? Trener du passe mengde fysisk aktivitet og spiser passe mengde og riktig næring vil jeg si at du vil merke det på energinivået og konsentrasjonsevnen ganske raskt, men hvis du spiser for lite og trener for hardt for eksempel vil du bare føle deg sliten, irritabel osv. Energinivået ditt påvirkes også av andre faktorer enn kosthold, som søvn, riktig mengde resistusjon. Mat med lav glykemisk indeks (langsomme karbohydrater) holder energinivået og konsentrasjon mer stabilt over tid. Hvis magen reagerer litt på at man spiser mer grønnsaker så ville jeg forsøkt med syrnede produkter og huske å drikke godt. Bevegelse gjennom dagen hjelper også på. Legg gjerne gradvis over til mer grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Gaea skrev (17 timer siden): Det kommer an på flere faktorer. Hva legger du i "sunnere kosthold", hva betyr det i praksis for deg? Trener du passe mengde fysisk aktivitet og spiser passe mengde og riktig næring vil jeg si at du vil merke det på energinivået og konsentrasjonsevnen ganske raskt, men hvis du spiser for lite og trener for hardt for eksempel vil du bare føle deg sliten, irritabel osv. Energinivået ditt påvirkes også av andre faktorer enn kosthold, som søvn, riktig mengde resistusjon. Mat med lav glykemisk indeks (langsomme karbohydrater) holder energinivået og konsentrasjon mer stabilt over tid. Hvis magen reagerer litt på at man spiser mer grønnsaker så ville jeg forsøkt med syrnede produkter og huske å drikke godt. Bevegelse gjennom dagen hjelper også på. Legg gjerne gradvis over til mer grønnsaker. Mer grønnsaker og frukt og mye mindre flerumettet fett hovedsakelig. Håper spesielt på mer energi og bedre utholdenhet. Anonymkode: f1c94...e3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå