Gå til innhold

Ensligmor og gravid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg og barnefaren skilte lag i slutten av april i år og han flyttet derfor tilbake til sverige ( der han opprinnelig bodde før)., fom 01.mai.2022 registrete jeg meg som ensligmor med 100% omsorg for barnet  som er 13 måneder nå. Barnefaren har samvær 2/3 timer en helg i måned. 

I midten av juli kom eksmannen en tur på besøk for å se barnet før han skulle videre igjen til utlandet på ferie. Vi endte dessverre opp i senga..og jeg fant nylig ut at jeg er 3 uker på vei... dette var absolutt ikke planlagt.

Lurer på hva som skjer nå, skal jeg kontakte NAV og forklare, eller skal jeg til familievernkontoret og oppklare situasjonen? Jeg og barnefaren skal IKKE bli sammen igjen,  vi passer rett og slett ikke som et par. 

Anonymkode: d70ca...d80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du får dette barnet, så mister du også stødnader som enslig forsørger fordi du da får ett nytt barn med han som er far til det første barnet. Overgangsstødnaden din forsvinner blant annet.

Utvidet barnetygd er vel omtrent det eneste du beholder om jeg husker rett.

Du MÅ gi beskjed til Nav om du velger å beholdet barnet ja. Hvis ikke kan du bli anmeldt for trygdesvindel. Familievernkontoret har ikke noe med dette å gjøre.

Anonymkode: 02547...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Ring Dr. Phil. 

Anonymkode: d8755...1b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du får dette barnet, så mister du også stødnader som enslig forsørger fordi du da får ett nytt barn med han som er far til det første barnet. Overgangsstødnaden din forsvinner blant annet.

Utvidet barnetygd er vel omtrent det eneste du beholder om jeg husker rett.

Du MÅ gi beskjed til Nav om du velger å beholdet barnet ja. Hvis ikke kan du bli anmeldt for trygdesvindel. Familievernkontoret har ikke noe med dette å gjøre.

Anonymkode: 02547...8e6

Jeg mottar ikke OS. Bare fått innvilget utvidet barnetrygt i denne måneden.  Ja, ringe nav? Hmm ok

Mvh TS

Anonymkode: d70ca...d80

Skrevet

Tenker at folk har forståelse for at to mennesker som ikke er sammen lenger  havner til sengs en kveld. Du får ta deg en prat med NAV, men hvis du kun mottar utvidet barnetrygd så har det ikke så mye å si egentlig. Så kan du jo legge frem en skriftlig erklæring på at dere ikke har et forhold og at barnefar ikke en gang bor i landet så skal det nok ordne seg. Du er ikke den første som har blitt gravid med eksen og heller ikke den siste. :P Men du tenker å beholde? Hvis ikke så er det jo lite vits i å opplyse om noe...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prevensjon, prevensjon, prevensjon løser alle problemer.

Kan aldri bli skrevet for ofte!

Anonymkode: 8cacc...99d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk lære seg å bruke prevansjon? Spørsmålet du må stille deg er jo om du har råd til å få et barn til, og om du har kapasitet til å oppdra to små alene. Når din første tanke er "hva vil NAV si" så tenker jeg det svaret er rimelig tydelig, du har ikke råd til et barn til, og bør derfor benytte deg av muligheten for abort. 

Anonymkode: 20ebd...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke forklare noe verdens ting til nav. De har ikke noe med hvem du ligger med. Så lenge dere ikke bor sammen er det en ikke sak. 

Anonymkode: 24dd8...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...