Gå til innhold

Hvorfor blir folk mobbere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk sier hele tiden at mobbere som regel har det jævlig selv og trenger å ta frustrasjonen ut på noen, men jeg vet av så mange som har hatt en jævlig barndom, uten av å ha blitt mobbere (meg selv inkludert). Er dett noe annen psykologisk forklaring på hvorfor enkelte blir så ondskapsfulle? 

Anonymkode: 6b423...cff

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg tror de som mobber gjør det, for å føle seg bedre ved at andre skal føle seg dårligere. Altså at de skal heve seg selv for å unngå selv å bli mobbet, men det kan også være at noen bare er onde tvers i gjennom og ønsker andre vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Blant annet fordi det for noen er så lett og gøy.  Mobbing finnes i så mange ulike former og ulike personlighetstyper utfører ulik type mobbing. 

Anonymkode: 2f71e...a7d

Skrevet

For å ikke bli den som blir mobbet selv, være blant de «sterkeste»

ikke utviklet empati er nok også forsterkende årsak…

Skrevet (endret)

Jeg tror folk mobber av ulike årsaker. Noen fordi de får "tenning" av maktfølelsen det gir og fordi de ønsker "underholdning" i en grå hverdag, som min mobber. Noen fordi de er svært psykisk syke og kommer fra tragiske hjemmeforhold. Noen fordi de har atferdsdiagnoser. Og noen fordi de bare er tvers gjennom onde (narsissister/psykopater).

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Blant annet fordi det for noen er så lett og gøy.  Mobbing finnes i så mange ulike former og ulike personlighetstyper utfører ulik type mobbing. 

Anonymkode: 2f71e...a7d

Gøy? Han som mobba meg i 8 år i strekk prøvde å drepe meg to ganger og fikk aldri konsekvenser, jeg sitter igjen med ptsd og klarer ikke å komme meg gjennom vgs i en alder av 20 mens han sitter igjen med haugevis av penger fordi han arva en stilling i farens selskap. Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg vil ta hevn, men da får jeg konsekvenser, og han slipper billig unna. Jeg tror ikke han angrer seg i det hele tatt, da hadde han beklaga. 

Anonymkode: 6b423...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...