AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Er det noen som har opplevd lignende? Beina mine har plutselig begynt å bli småhovne nederst nede ved anklene. Dette skjedde første gangen etter en flytur på 4 timer. Trodde det skulle gi seg, men hovenheten fortsetter å komme tilbake. Hevelsen går bort når jeg sover eller hviler beina godt, men hovenheten kommer brått tilbake etter jeg har dusjet, gått og stått mye og når jeg er varm. Er helt likt med begge beina. Selve leggen hovner ikke opp, men bare selve partiet helt nederst rett før anklene. Om du har opplevd det samme vet du hva det kom av? Og hva gjorde du for å få en bedring/bli kvitt plagene? Er veldig slitsomt å få sånne hovne bein nederst etter dusj, mye gåing osv. Anonymkode: 7f07d...831
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 * hovenheten er rett ovenfor akilles på begge beina Anonymkode: 7f07d...831
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Legger til en link, i forhold til etter flytur: https://www.mayoclinic.org/foot-swelling/expert-answers/faq-20057828 Anonymkode: 77dcd...28f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Jeg har heller aldri vært plaget med ødemer, men fikk det plutselig nå i våres når varmen kom. Gikk til slutt til lege og lang historie kort, jeg går nå på Furix og Spirix fast. Anonymkode: 5cdef...9d4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Jeg er og plaget med det til og fra, pleier å ordne seg når jeg får beveget meg eller lagt med beina høyt. Ville skaffet støttestrømper til flyturen hjem i alle fall, og går du med bukse kan du bruke det under der og. Anonymkode: 13e4c...be2
Gjest Gaea Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Enkle tiltak for hovne bein: Støttestrømper, beveg deg litt (eller beveg på føttene) når du reiser langt og sitter over lengre tid. Viktig å kontakte lege snarest hvis du opplever hovenhet kun i et bein, sterk smerte, rød og hard legg, tungpusthet osv, da det kan være tegn på blodpropp, og langvarig stillesitting kan utløse dette. Tenker også at det kan være greit å bestille time hos lege hvis du er svært plaget av hevelser slik at dere kan se på løsninger sammen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 Tusen takk for fine svar! Heldigvis ikke hevelser i ett ben, men begge, så tenker at det er noe jeg bare må leve med og heller tilpasse meg ved å holde beina høyt osv.. Blir det plagsomt får jeg ta meg en tur til legen og høre om noen gode råd. Anonymkode: 7f07d...831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå