Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å handle på salg og kjøpe litt å lagre til barnet blir større. Men kjøper man dress og regntøy i hver størrelse, eller hopper man over en? At man bruker 86 til det er for lite, og så begynner man med 98 og aksepterer at det er litt stort til å begynne med? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 4bc38...d0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,  det går absolutt ikke 😅 det er levelig å blande/hoppe over størrelser i starten når barna vokser superfort og heller ikke beveger seg så mye.

Fra 86 til 98 regner man 1,5-2 år i forskjell. Det er veldig lenge å gå med regntøy som ikke passer..

Må kjøpe i alle str desverre. Så er jo problemet å vite hvilke str du trenger vintertøy, og hva som blir midt på sommeren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Regnbuefisk skrev (5 minutter siden):

problemet å vite hvilke str du trenger vintertøy, og hva som blir midt på sommeren.

Amen! Er først nå, som eldste er fire, at jeg kan være sikker på at han nok skal ha vinterdress i neste størrelse på vårsalget. 😂😂

Anonymkode: 365c4...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Når barna kan bevege seg og gå rundt selv er det viktig med klær som passer.  Veldig vanskelig å lære motorikk, bevege seg og leke om du har en vinterdress eller regntøy som er alt for stort. Så det blir mange sett med yttertøy i alle mulig størrelser i flere år fremover dessverre. Du kan jo fortsatt kjøpe brukt osv såklart, men ville venta med å kjøpe etter hvert som du vet hvilke størrelser du trenger.

Anonymkode: 85b02...8fd

• Liker 2
Skrevet

Vi har som regel hoppet over en str fra sesong til sesong. Altså en vinter var 86 i vinterdress og regntøy passe. Neste vinter var 98 passe, og sesongen etter der var 110 passe. 

Men om det er 98 eller 92 som passer når det faktisk er vinter er umulig å si. Jeg har aldri turt å kjøpe mer enn til neste sesong, siden det er så lett for at sesong og str ikke matcher. Og da sparte man jo ikke penger, da kasta man penger ut av vinduet siden man ikke får brukt det man har og må kjøpe nytt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint å hoppe over en str😊 Kjøp brukt uansett, de bruker hver str bare noen få mnd, trenger ikke nye klær før skolealder spør du meg,. I bhg blir alt slitt og møkkete, dumt å kaste bort masse penger før du absolutt må. Og dumt for klimaet også

God ull og gode vintersko er vel det viktigste, ellers så går det helt fint å brette opp litt på armen😊

Hilsen barnehagelærer og mor til 3

Anonymkode: b5684...0f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Går helt fint å hoppe over en str😊 Kjøp brukt uansett, de bruker hver str bare noen få mnd, trenger ikke nye klær før skolealder spør du meg,. I bhg blir alt slitt og møkkete, dumt å kaste bort masse penger før du absolutt må. Og dumt for klimaet også

God ull og gode vintersko er vel det viktigste, ellers så går det helt fint å brette opp litt på armen😊

Hilsen barnehagelærer og mor til 3

Hadde ikke gått fint her! Vi har kjøpt hver størrelse oppover, og de har vært brukt mye lenger enn måneder. Skulle vi hoppet over en størrelse hadde han svømt i klærne. Og han er helt normal i vekst.

Jeg har kjøpt litt på forhånd, men det har vært bingo om jeg treffer eller ikke hvis jeg går mer enn en størrelse opp. Gå ut fra vekstkurvene i tilfelle, og de vet du jo ikke hvordan barnet følger før det har gått en stund. Husk at det er stort sett alltid salg et sted, og mye kan kjøpes brukt.

Anonymkode: b0d6f...396

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hoppet over 80, 92 of 104 og begynte rett på str 60. Dog lang /høy type. Har kjøpt alt fram til str 122. Sko er vanskelig  å forutse. Det er bare 6 cm som skiller størrelsene, du lærer deg fort hvilet merket som har store/små str i klærne og om du bør gå en str opp eller ned i plagget, eks reima er stort, molo er lite

Skrevet

Regntøy har vi ikke hoppet over i str, og har stort sett hvert brukt regntøy i et helt år. Bor i Bergen da, så er i bruk hele året 

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde vinterdress i str.80 vinteren som var, men ser nå at det blir 92 kommende vinter, altså to str opp. Har også gått opp 4 str i sko på ett år. Man kan gå på en skikkelig smell hvis man skal være lur og handle klær og sko til neste år på salg. I våre dager er det salg maaaange ganger i året, så det er bedre å vente til klærne snart skal brukes. Jeg har f.eks akkurat kjøpt vinterdress på 50%. Den var sikkert på 50% i vår også, men da var jeg ikke sikker på hvilken str barnet kom til å bruke, så jeg tok ikke sjansen. 

Anonymkode: e887f...55f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...