AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Som sagt i overskriften , Forlot barnefar meg når jeg var gravid i 5 mnd, han ville at jeg skulle ta abort hele tiden, og presset veldig på i alle fall til uke 16, Jeg sa nei hele veien. jeg skrev han som far på papiret pga sønnen vår, så han skulle vite hvem pappan var ,men nå ønsker faren brått kontakt ,fikk brev fra Advokaten hans idag, hvordan går jeg frem her? kan jeg nekte han og se barnet vårt? Synes han ikke fortjener barnet, så lenge han ikke ønsket han den gang, nå er barnet 2 år og 7mnd. Uansett er det jo ikke bare og la barnet være med far anhver helg og slik når de ikke kjenner hverandre. Hvordan går de frem da? må det til retten? Jeg er gift idag med en fantastisk mann og venter en datter i november med han. farmoren og farfaren har hatt kontakt med han hele veien, og vet ikke om barnefar har truffet han der, tror de ville ha nevnt det da,men det har de aldri gjort. også onkel og tanta har hatt han, de er 12 og 16 og alltid vert veldig glad i nevøen sin. Jeg og barnefar var 19 og 20 den gangen jeg ble gravid og hadde vert sammen da i 5,5 år. Anonymkode: daa27...f7c 6
Gjest Some guy Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Som sagt i overskriften , Forlot barnefar meg når jeg var gravid i 5 mnd, han ville at jeg skulle ta abort hele tiden, og presset veldig på i alle fall til uke 16, Jeg sa nei hele veien. jeg skrev han som far på papiret pga sønnen vår, så han skulle vite hvem pappan var ,men nå ønsker faren brått kontakt ,fikk brev fra Advokaten hans idag, hvordan går jeg frem her? kan jeg nekte han og se barnet vårt? Synes han ikke fortjener barnet, så lenge han ikke ønsket han den gang, nå er barnet 2 år og 7mnd. Uansett er det jo ikke bare og la barnet være med far anhver helg og slik når de ikke kjenner hverandre. Hvordan går de frem da? må det til retten? Jeg er gift idag med en fantastisk mann og venter en datter i november med han. farmoren og farfaren har hatt kontakt med han hele veien, og vet ikke om barnefar har truffet han der, tror de ville ha nevnt det da,men det har de aldri gjort. også onkel og tanta har hatt han, de er 12 og 16 og alltid vert veldig glad i nevøen sin. Jeg og barnefar var 19 og 20 den gangen jeg ble gravid og hadde vert sammen da i 5,5 år. Anonymkode: daa27...f7c Er det allerede advokater i bildet, ville jeg tatt en prat med advokat selv. Det koster ikke mye for en konsultasjons time til å starte med.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Du må gi barnet sjanse til å bli kjent med faren sin når faren vil. Siden han kjenner både tanter, onkler og besteforeldre så hjelper de sikkert til så han blir kjent med faren sin også. Og så tar dere det derifra. Syns dog det er litt rart at du hørte det fra advokat som første instans, han kunne jo snakket med deg først? Anonymkode: a59cb...5d8 42 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Some guy skrev (Akkurat nå): Er det allerede advokater i bildet, ville jeg tatt en prat med advokat selv. Det koster ikke mye for en konsultasjons time til å starte med. takk for svar. skal kontakte en advokat til mandag, det har jeg råd til Anonymkode: daa27...f7c 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gi barnet sjanse til å bli kjent med faren sin når faren vil. Siden han kjenner både tanter, onkler og besteforeldre så hjelper de sikkert til så han blir kjent med faren sin også. Og så tar dere det derifra. Syns dog det er litt rart at du hørte det fra advokat som første instans, han kunne jo snakket med deg først? Anonymkode: a59cb...5d8 et barn under 3, klarer jo ikke og bestemme dette selv. Ja han kjenner de fleste i familien til far. Ja han kunne jo bare tatt kontakt,men han var kanskje redd for et nei Anonymkode: daa27...f7c 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Hei …. Du kan nekte, men det vil ende med at han får samvær. Da har du jo bidratt til å lage mer trøbbel. Ønsker du at barnet i større alder skal få vite at han ble nektet av deg å bli kjent med far ? Far må bli kjent med barnet gradvis så det starter med besøk hos deg. Dere må møtes og lage en plan. Anonymkode: 52f2a...e88 6 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 Barnet har rett til å kjenne begge foreldrene sine. Men far må ta det rolig, bli ordentlig kjent med barnet. Kan ikke ha samvær med overnatting på en god stund. Hør med advokat su, lykke til☺️ Anonymkode: 03647...c63 13
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 Jeg personlig synes det er feil at du skal nekte han å ha kontakt med sitt barn, som om det var en form for «hevn». Du må se det på som noe positivt at han ønsker kontakt, tross det som har skjedd mellom dere to. Anonymkode: 23ad1...6a8 30 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 Hadde gjort det jeg kunne for å forhindre kontakt. Hvis han ikke ønsker at barnet skulle blitt født og heller ikke vært tilstede de første tre årene, hvorfor skal han få kontakt nå? Han har allerede gjort det valget. Anonymkode: f611c...138 5
JegMotStrømmen Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 Mulig han ikke fortjener barnet, men barnet fortjener en far. Så la barnet få treffe og bli kjent med faren sin, for barnets skyld. 23 3 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 Kokoooooo. Som mor er det ikke din oppgave å bære ei henvgjerrig surtruse. Det beste for BARNET er å ha en far som ønsker å stille opp. Våkn opp og kjenn litt på hva det innebærer å være mamma og legg egoismen din til side. Voks opp. Anonymkode: 1962b...9a5 18 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 Uansett hva som har skjedd tidligere, så fortjener barnet muligheten til å bli kjent med sin far, dersom far faktisk viser interesse og vilje til å være der og stille opp. Man kan ikke bare avvise det uten å prøve det. Synes barnet fortjener såpass. Men han får forholde seg til et strikt regime i starten, til han har klart å bygge opp noe tillit igjen. Anonymkode: eb88d...1a1 15 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 Jeg ville startet med at far fikk treffe sønnen sin hos farmor og farfar siden dem alt kjenner hverandre. Så kan dere se hvordan det går og om far er stabil og klarer å opprettholde samvær med sin sønn fremover. Ville dog aldri gått med på mer samvær enn annen hver helg. Anonymkode: d6b9f...62a 12 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Så barnefar forlot deg når du var gravid som 16 åring og han selv var 17 år? Det er veldig ungt. Godt mulig barnefar er mer moden nå? Ville absolutt gitt han en sjanse til. Alderen er formidlende. Hadde stilt seg helt annerledes om barnefar var 40 da han forlot deg. Anonymkode: ae534...586 10 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 Nei, det kan du heldigvis ikke. Barnet har en rett å kjenne sin far, og det er barnets rett som står over dine såret følelser. Her tjener du best på å være imøtekommende. Han var ung og umoden, og er nå klar for mer ansvar og det har barnet rett til. Tilvenningen vil gå seg til. Anonymkode: 20aa1...d0b 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville startet med at far fikk treffe sønnen sin hos farmor og farfar siden dem alt kjenner hverandre. Så kan dere se hvordan det går og om far er stabil og klarer å opprettholde samvær med sin sønn fremover. Ville dog aldri gått med på mer samvær enn annen hver helg. Anonymkode: d6b9f...62a Far har garantert truffet på barnet men barnet kjenner ikke til barnet som sin far. Anonymkode: 20aa1...d0b 2 1
Silva Pluvialis Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde gjort det jeg kunne for å forhindre kontakt. Hvis han ikke ønsker at barnet skulle blitt født og heller ikke vært tilstede de første tre årene, hvorfor skal han få kontakt nå? Han har allerede gjort det valget. Anonymkode: f611c...138 Mennesker kan forandre seg og angre på valgene sine. Hvis mor stikker kjepper i hjulene nå, er det ungen det går utover. Selvsagt bør far få samvær, med mindre det foreligger grunner til å tro at han er voldsutøver, pedofil, rusavhengig eller ikke vil klare å ivareta barnet sitt. Men han bør treffe barnet i trygge omgivelser først. Hun kan ikke sende han alene til en far barnet ikke kjenner. De må bli kjent gradvis. 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde gjort det jeg kunne for å forhindre kontakt. Hvis han ikke ønsker at barnet skulle blitt født og heller ikke vært tilstede de første tre årene, hvorfor skal han få kontakt nå? Han har allerede gjort det valget. Anonymkode: f611c...138 Ja, dette er garantert det beste for sønnen (not). Barnefar var ung, mange unge tar umodne og dumme valg. Nå virker han å ha vokst opp og angrer. Da kan ikke TS være såpass bitter og hevngjerrig at hun frarøver sønnen sin en far som nå ønsker å stille opp. Anonymkode: aaecb...8c0 12 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 dfs85 skrev (17 minutter siden): newsflash, dine irrasjonelle følelser og bitterhet mot ex er ikke vikgtigere enn barnet ditt, ta deg sammen for faen, selvfølgelig skal han ha samvær 50/50 at barnet har en tilstedetværende far er langt viktigtere enn dine irrasjonelle følelser en annen ting, for en sønn, en gutt, så er faktisk far vikgitgere enn more i oppveksten, en sønn trenger en mannlig rollemodel ellers øker sjangsen for å bli en taper/kriminell/narkoman større ifølge forskning Det er ikke en SELVFØLGE at far skal ha samvær 50/50 😅 Men utover det - syntes at barnet skal få en sjanse til å bli kjent med far. Anonymkode: 982da...6eb 10 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå