Gå til innhold

Er det ikke litt "ut" å vite kjønn/annonsere kjønn før barnet er født?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt  ureflektert å sjekke hvilket kjønn babyen i magen har? Og i alle fall å annonsere dette til alle før barnet i det hele tatt er født? Eller er vi ikke der ennå? Med tanke på alle som mener at man ikke kan bestemme kjønn? Men biologisk kjønn er fortsatt en greie, eller? Er det derfor det er ok å annonsere at det blir en gutt eller en jente? 

Jeg fikk vite det selv forrige gang, men er usikker nå.. Føler det blir feil på en måte? 

Anonymkode: 200c7...645

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Barnet i magen har et kjønn. Slutt å se på tiktok.

Anonymkode: 0193d...2ee

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er definitivt ikke ut. Jeg er høygravid, vet ikke kjønn  og bryr meg ikke, men ser at det fortsatt er veldig viktig for andre gravide og veldig mange andre.

Anonymkode: 078fe...16f

• Liker 5
Skrevet

Det er jo opp til deg om du vil vite det når barnet er født.

Det har jo ikke noe å si om det er gutt eller jente...men vi ville vite det på begge to da vi ville gi de navn i magen, og kjøpe klær og gjør klar alt . Var like stas med blå og rosa 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner sjekker på forhånd. Ikke alle deler, men hvis de har lyst så hvorfor ikke. 

Anonymkode: 440bd...2f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Omg… skal det der bli en greie å nå. Babyen min er ei jente, å sånn er det bare. Jeg gidder ikke å gå rundt å kalle ungen for «hen» helt til hu har bestemt seg for hva hu vil være sjøl altså. 

Anonymkode: 4b514...b39

• Liker 29
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Omg… skal det der bli en greie å nå. Babyen min er ei jente, å sånn er det bare. Jeg gidder ikke å gå rundt å kalle ungen for «hen» helt til hu har bestemt seg for hva hu vil være sjøl altså. 

Den holdningen er ganske respektløs..

Skremt av holdningen din. 

Anonymkode: 42593...e3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva var galt med det hun skrev?

Anonymkode: e8a57...f39

• Liker 26
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den holdningen deles nok av de fleste. 

Anonymkode: 440bd...2f4

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det ikke litt  ureflektert å sjekke hvilket kjønn babyen i magen har? Og i alle fall å annonsere dette til alle før barnet i det hele tatt er født? Eller er vi ikke der ennå? Med tanke på alle som mener at man ikke kan bestemme kjønn? Men biologisk kjønn er fortsatt en greie, eller? Er det derfor det er ok å annonsere at det blir en gutt eller en jente? 

Jeg fikk vite det selv forrige gang, men er usikker nå.. Føler det blir feil på en måte? 

Nei :) jeg visste det i uke 26 at det var gutt :)

Anonymkode: f7a7d...95a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Barnet har et biologisk kjønn enten man vil det eller ikke. Det finnes to tisser. En guttetiss og en jentetiss. Alle andre kombinasjoner  så har det skjedd noe feil i utviklingen av barnet. 

Anonymkode: 37b3b...257

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var galt med det hun skrev?

Som jeg tolker det sp mener hun at hun vil vite kjønnet for p kunne eks si at hun venter en jente..eller se hun skal kalle barnet Linda. Og ikke fortelle folk i 9 mnd at hun venter en hen. 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Som jeg tolker det sp mener hun at hun vil vite kjønnet for p kunne eks si at hun venter en jente..eller se hun skal kalle barnet Linda. Og ikke fortelle folk i 9 mnd at hun venter en hen. 

Ja, og så lurte jeg på hvorfor den andre brukeren da mente at det var respektløst. 

Enig med AB...b39 at det er greit å si jente når det er jente fordi hun ikke vil gå og si hen før jenta selv evt. sier at det er det som er det riktige å si.

Det er hvorfor AB...e3c mente at det var respektløst og var skremt av holdningen til første AB'n jeg lurte på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke helt PK eller woke å bare anta at barnet er enten eller i disse dager, kjønnsidentitet er jo noe barn må finne ut av selv og de vil jo få bra opplæring i dette via barnehage, skole og medier som f.eks. TikTok.

Anonymkode: 6d817...f68

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut? Hvor stor andel tror du dette med kjønnsforvirring faktisk er? Ikke rart verden går helt av hengslene når det finnes folk som tenker som TS

Anonymkode: 5407e...be6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo ikke helt PK eller woke å bare anta at barnet er enten eller i disse dager, kjønnsidentitet er jo noe barn må finne ut av selv og de vil jo få bra opplæring i dette via barnehage, skole og medier som f.eks. TikTok.

Anonymkode: 6d817...f68

Skremmende at sarkasmen din faktisk reflekterer virkeligheten.

Gutten i magen min er gutt. Han er ikke en hen og vi har kjøpt blå klær til han.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første noen spør om når man annonserer at man er gravid; Hva slags kjønnsorganer har barnet ditt?

Det er egentlig litt merkelig at det er greit. Vi er ganske så private med våre egne kjønnsorgan, men når det gjelder fosteret i magen er alt fritt frem.

Er mye man kan si om saken 😅 Jeg tror på å behandle babyer/barn som det kjønnet de får når de er født, frem til barnet er blitt gammelt nok til å kunne si sine egne meninger om alt rundt. Vil barnet ha på kjole og leke med biler, er alt helt greit.

Anonymkode: 2260d...0ce

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skremt av holdningen? Babyen min er ei jente, å det er det vi sier også. Hvis hun skulle finne ut om mange år at hun føler seg som gutt, ja så får vi ta det når den dagen kommer. Inntil da er det faktisk ei jente. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

I USA er det in å ha reveal party bare for å annonsere kjønnet. Har aldri skjønt meg på sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. Man vet ikke noe som helst om barnets kjønnsidentitet ved fødsel eller i babytiden uansett. Det tar noen år før ungen kan uttrykke slikt, gitt. Burde vente med navnevalg frem til puberteten også, kanskje? Sånn for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 985f5...55b

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...