AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Når er det vanlig at klubben får i andre trenere enn foreldre i fotball? Min gutt er 15 år og er heldig som har 4 trenere som også er fedre til noen på laget. Gutten min kom til meg i dag etter å ha vært på cup i Sverige. Han var litt lei seg. Han synes at han fikk lite spilletid på cupen. I en kamp var han ikke var på banen i det hele tatt. De 4 guttene til trenerne spilte nesten hele kampen. Disse guttene er ikke de beste på laget og min sønn er iallefall like god som de. Jeg har sagt til han at han bare må gå videre og ikke tenke på det. Men han sier at de hadde sagt at de trenger de beste på banen i den kampen for å gå videre. Dette gjorde ikke godt for selvtilliten hans. Bør jeg ta det opp med trenerne eller bare glemme det? Anonymkode: 66b3b...baf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Vi har samme problemet med den ene av 2 trenere. Der får min sønn mindre spilletid fordi han er for god 😅🙈 jeg ber om en prat når noe er ugreit og tar det opp på en saklig måte. Det er vanlig med andre enn foreldretrenere i ulike aldre, men ihvertfall når det går over til ungdomsfotball. Anonymkode: cf4ea...ce3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har samme problemet med den ene av 2 trenere. Der får min sønn mindre spilletid fordi han er for god 😅🙈 jeg ber om en prat når noe er ugreit og tar det opp på en saklig måte. Det er vanlig med andre enn foreldretrenere i ulike aldre, men ihvertfall når det går over til ungdomsfotball. Anonymkode: cf4ea...ce3 For god ja 😄 Det var ett merkelig argument. Min gutt sier nå at de hadde sagt at de trenger noen sterke spillere, så derfor fikk han ikke spille. Guttene til trenerne er høye, kraftige og sterke, men på teknikk, overblikk og spilleforståelse rekker de gutten min til knærne. Men det er tydeligvis ikke viktig i fotball 🤔 Anonymkode: 66b3b...baf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Når er det vanlig at klubben får i andre trenere enn foreldre i fotball? Min gutt er 15 år og er heldig som har 4 trenere som også er fedre til noen på laget. Gutten min kom til meg i dag etter å ha vært på cup i Sverige. Han var litt lei seg. Han synes at han fikk lite spilletid på cupen. I en kamp var han ikke var på banen i det hele tatt. De 4 guttene til trenerne spilte nesten hele kampen. Disse guttene er ikke de beste på laget og min sønn er iallefall like god som de. Jeg har sagt til han at han bare må gå videre og ikke tenke på det. Men han sier at de hadde sagt at de trenger de beste på banen i den kampen for å gå videre. Dette gjorde ikke godt for selvtilliten hans. Bør jeg ta det opp med trenerne eller bare glemme det? Anonymkode: 66b3b...baf Her får de kun lov å trene frem til 13 år, etter det er det proffere trenere Anonymkode: d769c...34d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her får de kun lov å trene frem til 13 år, etter det er det proffere trenere Anonymkode: d769c...34d Hadde ønsket det var sånn her også. Anonymkode: 66b3b...baf
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her får de kun lov å trene frem til 13 år, etter det er det proffere trenere Anonymkode: d769c...34d Sånn er det mange steder, men ikke alle klubber har råd til å lønne trenere. Derfor fortsetter foreldretrenerne som gjør det gratis. Foreldretrenerne legger ned mange timer i uken, fast hele året. Ofte tilsvarer det ca 20% stilling i timetall, for noen lag endel mer enn det. Det er ikke utenkelig at trenerne har bedre grunnlag for å ta ut laget enn ungdommene selv/ andre foreldre som ikke bruker så mye tid med laget. I ungdomsfotballen gjelder ikke barneidrettprinsippene med lik spilletid etc. Anonymkode: 77f77...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå