Gå til innhold

Kan dette være en form for traume? Eller bare vanlig angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble utsatt for sovevoldtekt, men er nå lenge siden. Faktisk 16 år siden.. Våknet med en mann oppå meg og inni meg. Kroppen da i full beredskap. Aldri vært så redd før.

Hver gang før innsovning får jeg noe som ligner panikkanfall og har slitt i årevis med dette + insomni. Eller så får jeg kolossale/kraftige rykninger i kroppen. Litt som at hjernen minner meg på å ikke sovne selv om jeg er trøtt. 

Tenker ikke over hendelsen noe særlig idag, men bearbeidet det kanskje ikke da. Dette er kanskje vanlig angst bare? Har en konstant indre urolighet pluss konsentrasjonsvansker men har egentlig ikke gjort noe med det. Har lenge tenkt det kan være ADD, men nå vet jeg ikke. Har ingen flashback eller mareritt om det som har skjedd. 

Anonymkode: 379c8...73e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å gå til lege og prøve å få traumebehandling,høres ut som traumer/angst.traumebehandling hjalp meg enormt.klem💜💜💜💜

Anonymkode: 110bd...a87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe lignende, og har slitt med å sove i 15 år nå. Var veldig ille før, men er fortsatt såpass ille at jeg sliter med søvnen. Har aldri bearbeidet det som skjedde, så trenger nok hjelp. 

Har aldri klart å snakke om det som skjedde. 

Anonymkode: ec089...273

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anbefaler deg å gå til lege og prøve å få traumebehandling,høres ut som traumer/angst.traumebehandling hjalp meg enormt.klem💜💜💜💜

Anonymkode: 110bd...a87

Hvordan er traumebehandling? 

Anonymkode: ec089...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...