Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer å leie ut leiligheten min. Den er på sagene - 1 soverom (antar dvs det er 2 roms ?) på 36 kvm. 

Hvis jeg tenker at 2 stk (f eks kjærestepar) kan bo der, kan jeg ta 16 000 for husleie ? Tenker da at siden det kan bo to stykker der betaler de  8 tusen hver - er det innafor eller for mye/lite? 

(kan også nevne at husleien der/min er fra før av er ganske dyr - 6000) 

Endret av TSN
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye for 36kvm.

Anonymkode: 88a74...92a

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Leien skal samsvare med boligen og ikke leietakerne.

Anonymkode: a11b7...b3e

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Syntes du ? Var det jeg tenkte, men jeg ser at f eks studenter betaler jo opptil 10 000 kun for et rom i bokollektiv🤔 Her får de jo da egen leilighet  🤔

Endret av TSN
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk på Finn hva tilsvarende leiligheter koster.

Anonymkode: e6b76...345

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
TSN skrev (5 minutter siden):

Syntes du ? Var det jeg tenkte, men jeg ser at f eks studenter betaler jo opptil 10 000 kun for et rom i bokollektiv🤔 Her får de jo da egen leilighet  🤔

Får de eget rom da?

Anonymkode: a11b7...b3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

haha seriøst? 😄 Jeg betaler 16 000 for 60 kvm på Frogner. 

Du får kanskje et desperat par til å leie, men de forsvinner fortere enn svint igjen så fort de finner et rimeligere sted. 

Stygt.

Anonymkode: 921b1...784

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er inkludert i fellesutgiftene dine? Varmtvann? Fyring? Er det balkong? Skal du leie ut møblert eller umøblert? Parkeringsmuligheter? Osv

Anonymkode: 0ac9c...b5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er bare ute etter mest mulig penger for en liten hybel. Skam deg.

Anonymkode: ee73b...5bf

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Maks 10-11 000,- høres mer riktig ut.

Anonymkode: 9fcc5...962

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ja jeg er ute etter hva det meste jeg kan ta - derfor jeg spør her 😅 Møbler er inkludert, men de kan eventuelt settes i boden dersom leietaker vil ha sine egne møbler 

betaler ca 10 i dag - 6 av de går til husleia, 4 til lån . Strøm / internett og alt annet betaler jeg separat 

Endret av TSN
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk tilsvarende leiligheter på finn og hybel.no. 

Anonymkode: 09701...dd1

AnonymBruker
Skrevet
TSN skrev (2 minutter siden):

Ja jeg er ute etter hva det meste jeg kan ta - derfor jeg spør her 😅 Møbler er inkludert, men de kan eventuelt settes i boden dersom leietaker vil ha sine egne møbler 

Så enten får de med dine møbler + bod eller så får de umøblert, men ingen bod?

Syns du har altfor høy leiepris på den knøttlille hybelen din.

Anonymkode: 7114d...d8a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
TSN skrev (4 minutter siden):

betaler ca 10 i dag - 6 av de går til husleia, 4 til lån . Strøm / internett og alt annet betaler jeg separat 

Hvis du tar 10 000,- så dekker du utgiftene du selv ville hatt om du bodde der. Alt over det, er det du tjener på å leie ut. 16K høres drøyt ut, synes jeg. Sønnen min leier en leilighet på 25 kvm på Fredensborg for 10K. Da er alt unntatt strøm inkludert.

Anonymkode: e0475...70f

• Liker 2
Skrevet

Dersom du leier ut dyrt/makspris på området ender du opp med å leietakere som kun blir boende i kort tid som en nødløsning. Mye inn/utflytting som medfører ekstra slitasje og skader på leiligheten. Dessuten blir det ekstra styr for deg å skulle finne tak i nye leietakere så ofte. Finn heller en grei pris som dekker utgiftene dine, så har du stabile leietakere som ønsker å bli værende.

-Leietaker.

• Liker 7
Skrevet

Boden er så klart med ! 😅 men må flytte mine møbler dit dersom leietaker eventuelt vil ha egne møbler. 

Det er et veldig godt poeng at man kanskje flytter ut hvis man finner noe billigere ! Hva er greit å ta da ? 36 kvm, 2 roms, sentralt på sagene ? 😨

AnonymBruker
Skrevet
TSN skrev (17 minutter siden):

Boden er så klart med ! 😅 men må flytte mine møbler dit dersom leietaker eventuelt vil ha egne møbler. 

Det er et veldig godt poeng at man kanskje flytter ut hvis man finner noe billigere ! Hva er greit å ta da ? 36 kvm, 2 roms, sentralt på sagene ? 😨

Boden er ikke med om dine ting må oppbevares der 

Anonymkode: 5ac49...d02

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Boden er så klart med ! Til nød må jeg ta møblene mine et annet sted da hvis det er tilfelle 🤷‍♀️

Skrevet

Men bod eller ikke bod - La oss si du og kjæresten vil leie et sted sentral i Oslo for å spare penger til å kjøpe selv, eller to studenter som skal studere i Oslo - hva ville dere vært villig til å betale for min leilighet ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...