AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Noen som har noen tips å komme med? Bruker nok nettshopping som en slags trøst for alt jeg går glipp av i livet. Er ufør og er for det meste hjemme pga helsen min. Vil så gjerne slutte å kjøpe unødvendige ting men klarer ikke.. overfører ofte fra sparekonto, så kan ikke fortsette slik i lengden Anonymkode: 31066...207
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Har du vurdert hund eller katt? Anonymkode: 0161f...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 uff da høres ikke noe godt ut. ja sparekontoen er jo ikke uendelig så den vil jo gå tom en dag. klarer du ikke å se på ting uten å kjøpe det ? har du noen å snakke med. tror du trenger det. Anonymkode: 3f77a...084
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Beste måten å bli kvitt en vane på- er å erstatte det med noe nytt. Finne noe annet du kan kose deg med. Hva med å strikke? Eller å melde deg inn i noe du kan brenne for? Bake noe, eller ta et nettkurs. Ta yoga, lese deg opp på noe.? Erstatte det med noe annet du kan like å gjøre, som liksom trigger noe av den samme følelsen du får ved å shoppe? Anonymkode: 7f355...4a5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Jeg går ofte inn på en nettside, legger alt jeg vil ha i handlekurven, og lukker nettsiden igjen (uten å faktisk kjøpe/betale) 😆 Kommer som regel frem til at det ikke er NØDVENDIG, men bare en lyst. Ellers ville jeg funnet en annen hobby. Perling for voksne (skikkelige og store motiver), fargelegging for voksne (søk på Mandala), lær deg å strikke med YouTube. Hvis helsen tillater det så kan jo kjæledyr være kjekt, det høres ut som om du har råd til det med all nettshoppingen. Eller baking, lære nye oppskrifter osv.. Anonymkode: 8b90f...4f6
Gjest Gaea Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Jeg ville faktisk sjekket ut minimalisme og sett om det kunne vært noe for deg. Jeg følger minimalistisk filosofi, og det gjør at jeg gjør kloke valg vedrørende innkjøp; trenger jeg virkelig dette? Kommer jeg til å bruke denne over tid, kan det brukes over tid? Utover det vil jeg anbefale verktøy fra kognitiv terapi for å håndtere følelser på en hensiktsmessig måte.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går ofte inn på en nettside, legger alt jeg vil ha i handlekurven, og lukker nettsiden igjen (uten å faktisk kjøpe/betale) 😆 Kommer som regel frem til at det ikke er NØDVENDIG, men bare en lyst. Ellers ville jeg funnet en annen hobby. Perling for voksne (skikkelige og store motiver), fargelegging for voksne (søk på Mandala), lær deg å strikke med YouTube. Hvis helsen tillater det så kan jo kjæledyr være kjekt, det høres ut som om du har råd til det med all nettshoppingen. Eller baking, lære nye oppskrifter osv.. Anonymkode: 8b90f...4f6 Gjør det samme -«liksomshopper» -putter i handlekurven og lar det ligge der til jeg kommer på bedre tanker og sletter det. Men det er ingen kur, hender jeg shopper unødige ting for det, men blitt mindre av det ved å gjøre det tiltaket. Lykke til. Anonymkode: aed5f...c41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå