Gå til innhold

Ville du kjøpt båt eller bygd basseng i hagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde penger til en av de. Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 7d87e...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville aldri gått for basseng med mindre jeg har så mye penger at penger ikke spiller noen rolle. Basseng vil dra mye strøm, blir dyrere vann/kloakk regning, mye vedlikehold. Og her jeg bor så er det kanskje 2-3 mnd pr år jeg kan bruke det med mindre det er minst delvis innendørs. 

Vi skal skaffe oss båt for da har vi mer frihet. Dra ut og fiske selv i ruskevær på høsten, finne avsides steder å campe eller bade om sommeren

Anonymkode: 02103...313

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville aldri gått for basseng med mindre jeg har så mye penger at penger ikke spiller noen rolle. Basseng vil dra mye strøm, blir dyrere vann/kloakk regning, mye vedlikehold. Og her jeg bor så er det kanskje 2-3 mnd pr år jeg kan bruke det med mindre det er minst delvis innendørs. 

Vi skal skaffe oss båt for da har vi mer frihet. Dra ut og fiske selv i ruskevær på høsten, finne avsides steder å campe eller bade om sommeren

Anonymkode: 02103...313

Nyere basseng med mulighet for "lokk" eller tak er ikke så dyrt mtp pris. Det koster litt å varme opp, men opprettholdelse av temperaturen er ikke så ille som man tror. Men det er endel jobb ellers med vedlikehold osv. 

Båt er så dyrt at man kaller 1000,- for en båtpenge. Har man båt over 40 fot er 10.000,- en båtpenge. Det er en livstil eller hobby å ha båt. Alltid noe som må gjøres og planlegges. 

Jeg ville valgt basseng nå pga alder på barn. De har ikke tålmodighet til å sitte stille i båt mer enn 30 min. 

Et basseng øker også verdien på huset. 

Anonymkode: 2294a...a17

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er jo to helt forskjellige ting som i grunn ikke har noe til felles annet enn at de koster penger i innkjøp og vedlikehold. 

Basseng er jeg ikke interessert i, og båt har jeg allerede😉

Endret av Portia Catonis
manglet et "ikke" .. Fikk plutselig motsatt mening
  • Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Kjøpt båt, kan jo ikke fiske eller dra på båttur i bassenget ;)

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Uten tvil båt. Veldig glad i havet, omtrent oppvokst i båt, og har et stort ønske om å tilbringe somrene boende i båten. Bassenger og bademuligheter finnes de fleste steder, også usjenerte badeplasser om man ønsker. 

• Liker 1
Skrevet

Er langt rimeligere å drifte et basseng enn en båt, men mindre det er snakk om en jolle med 4hk. Tom et stort basseng med varme koster kanskje en tusenlapp eller 3 i mnd å holde varmt kontra flere hundre kroner i timen i drivstoff for en "familiebåt".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de. Norge av for kaldt til å bruke noe av de uten å fryse. Selv om den stakkarslige norske sommeren ,20c ,lol. 

Anonymkode: c22c8...04b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen av de. Norge av for kaldt til å bruke noe av de uten å fryse. Selv om den stakkarslige norske sommeren ,20c ,lol. 

Anonymkode: c22c8...04b

Har basseng med glasstak. 32-34 grader hele året 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Båt. Den kan du selge, det er verre med bassenget for da må du selge huset og.

Anonymkode: edcb8...318

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt begge deler. Men nå er huset med bassenget solgt for noen år siden. Båt har vi fortsatt.

Anonymkode: 670c5...58f

Skrevet

Basseng! Har hatt hus med basseng tidligere, men flyttet fra det.  Vil gjerne ha det igjen. 

Har flere venner som har det, og det er ikke så dyrt i drift.  Men dyrt å bygge da...

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Definitivt basseng.

Kan ikke kjøre båter og liker meg ikke spesielt godt på vann i en liten jolle.

AnonymBruker
Skrevet

Båt - den kan du selge når du er lei, og ev tjene penger på. 

Anonymkode: 63bbe...8b2

• Liker 1
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 17.12):

Båt,  fordi jeg hadde hatt mer nytte og glede av den. Har man båt så har man hele skjærgården som badebasseng 😅💕

AnonymBruker
Skrevet

Båt, uten tvil. 

Anonymkode: dfbc4...694

AnonymBruker
Skrevet

Båt. Liker meg på havet. Kan leie den ut(så noen syyke leiepriser på finn), og selge den om man blir lei! vanskeligere å returnere et basseng om man går lei🙃

Anonymkode: 1f0a8...f3b

• Liker 1
Skrevet

Basseng! 🤩

Anonymkode: 8917b...443

• Liker 1
Skrevet

Nei, tror ikke det. Hadde nedbetalt på huslånet.

Anonymkode: 6810e...efd

Skrevet

Kommer jo helt an på hvor du bor, hvor du får båtplass osv. Vi har båt og stortrives med å tøffe rundt i Oslo-fjorden med omegn, men her er det jo fint vær! Hadde jeg bodd i kalde gokk, hadde jeg gått for oppvarmet basseng.

Anonymkode: 335cb...42c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...