Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om fraværet skyldes svangerskapsplager (kvalme)? Eller må jeg ha sykemelding? Har prøvd å Google men finner ikke så mye 

Anonymkode: 2fc65...176

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du.

Anonymkode: d4a79...46b

AnonymBruker
Skrevet

Så klart du kan, akkurat samme regler som ellers. Jeg brukte egenmelding en del i starten pga kvalme og trøtthet. Var da åpen med nærmeste leder om at det var svangerskapsrelatert, hørte aldri noe om at det var galt 😊

Anonymkode: e16a3...233

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 45c26...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ikkje om du er gradert sykemeldt. Om du jobber feks 50%, så er det opp til deg å få jobba dei 50% og du får ikkje bruke egenmelding. Hilsen ei som fant det ut den funne måten etter koronavaksina... 

Anonymkode: 587bf...090

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men ikkje om du er gradert sykemeldt. Om du jobber feks 50%, så er det opp til deg å få jobba dei 50% og du får ikkje bruke egenmelding. Hilsen ei som fant det ut den funne måten etter koronavaksina... 

Det er da relativt åpenbart tenker jeg. Da må legen øke sykmelding i en periode. 

Anonymkode: e5273...e87

Skrevet

Ja. Og arbeidsgiver kan søke fritak / refusjon fra NAV og få tilbake det som er brukt i forbindelse med fravær som er svangerskapsrelatert.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noe alle burde vite

Anonymkode: 28503...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...