AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Har gått mye opp i vekt som gravid, men kan ikke se det annet enn på magen. Mannen og et par andre jeg har spurt ser heller ikke at jeg har lagt på meg annet enn magen. Sliter egentlig ikke med hevelser heller. Jeg vet jo at man skal gå opp i vekt, livmor blir tyngre, fostervann osv. Men kan jeg ha vann i kroppen uten at det er synlig? Gått opp 16kg og er bare i uke 30. Normal BMI før graviditet. Anonymkode: fa658...c79
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Mulig det er vann ja. Jeg nærmer meg termin og har gått opp cirka 19 kilo. Men jeg vet jeg har mye vann i kroppen pga ødemer. Kjenner meg rar i i føttene og en del smerter, ringer passer ikke lengre og har gått opp en skostørrelse. Ellers så ser jeg noenlunde lik ut i lår, legger og armer. Spiser mindre enn jeg gjorde i 2 trimester, trener osv, så vansker for å se at det er mye fettvekt av disse 19 kiloene. Men det vil jo tiden vise. Anonymkode: 5e95c...f00
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Følte jeg bare var mage og vann også, men innser nå etter fødsel (og jeg har prøvd noen av de gamle klærne mine) at jeg har nok lagt på meg litt her og der likevel. Gikk opp litt over 20 kg. Håper det ikke sitter for godt og kan trilles bort i løpet av permisjonen 🙂 Anonymkode: 49085...929 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Jeg er i uke 25 og har lagt på meg ca 8 kg. Føler det er mest på magen, men satt i noen spisestuestoler med sånn kant på begge sider her om dagen, og merka at det var trangt. Haha. Så jeg har nok lagt på meg over ræva selv om jeg ikke helt ser det selv. Anonymkode: e24ba...567 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Jeg kunne ikke se det på meg selv heller. Men så det på bilder. Og skjønte det når jeg prøvde klær. Var ikke bare over magen de ikke passa🙃 Hadde heller ikke ødemer. Bare dårlig selvinnsikt 😭😅 Anonymkode: 07f6a...34e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har gått mye opp i vekt som gravid, men kan ikke se det annet enn på magen. Mannen og et par andre jeg har spurt ser heller ikke at jeg har lagt på meg annet enn magen. Sliter egentlig ikke med hevelser heller. Jeg vet jo at man skal gå opp i vekt, livmor blir tyngre, fostervann osv. Men kan jeg ha vann i kroppen uten at det er synlig? Gått opp 16kg og er bare i uke 30. Normal BMI før graviditet. Anonymkode: fa658...c79 Jeg trodde ikke det syntes at jeg hadde lagt på meg i graviditeten, før jeg så bildene etterpå 😂 (da hadde jeg lagt på meg bare 7 kilo) Gravide legger ofte på seg mye på ryggen og får veldig bred rygg, då kanskje du ikke ser det selv Anonymkode: 8fd87...828
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Følte jeg bare var mage og vann også, men innser nå etter fødsel (og jeg har prøvd noen av de gamle klærne mine) at jeg har nok lagt på meg litt her og der likevel. Gikk opp litt over 20 kg. Håper det ikke sitter for godt og kan trilles bort i løpet av permisjonen 🙂 Anonymkode: 49085...929 Haha samme her, en drakt som passet da jeg var 5 måneder på vei, satt sjukt mye trangere etter fødsel enn da. Anonymkode: 8fd87...828
Gjest Fiolinfiken Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Jeg gikk opp 20kg og jeg følte heller ikke jeg kunne se det (blir litt lurt av helheten med magen og alt). Kan se det nå etter fødselen av jeg er større jevnt over. 10kg forsvant med fødselen, men de resterende 10 ser ikke ut til å forsvinne med det første.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Det er ikke alltid man ser det så godt når man legger på seg vann fordi det fordeler seg så jevnt over hele kroppen, i motsetning til fett, som ofte lagres mer i "bulk". Men man kan ofte se det i ansiktet eller merke at sko/hansker blir trangere. Jeg gikk opp 20 kg da jeg var gravid og var livredd for at mange av de kiloene var fett. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg allerede gått ned 16 av de, til tross for at puppene var sprengfulle av melk. Ingen går ned så mye fett eller muskelmasse på få dager, så i tillegg til baby og morkake var det tydeligvis snakk om en del vann. 😅 Anonymkode: 00ae0...b8a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Husk at alt som er babyvekt veier mellom 10-12 kg ved termin, så det er jo kanskje snakk om maks 5 kg ekstra. Jevnt fordelt, på bryster og rumpe ser man ikke det Anonymkode: 7e06c...f65
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Merket heller ikke. Men nå når jeg bruker samme tights, halvannen uke etter fødsel, så sklir de ned på leggen. Så virker som ar det har cært litt ekstra der😄 men hadde vare gått opp 8kg da, og allerede gått de ned igjen. Anonymkode: 49a91...e33
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Jeg gikk opp ca 20 kg i begge mine graviditeter, men det syntes ikke bakfra at jeg var gravid. Puppene var dog sikkert en kilo hver, og magen var schvær. Har nok vært en del vann jevnt fordelt, for jeg har rast ned i vekt etter fødsel begge gangene. Anonymkode: 38b83...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå