Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inne i siste uke før termin og selvfølgelig nå har jeg fått hemoroider. De er harde, vonde og det svir og brenner konstant. Tanken på å skulle føde nå eller kjenne noe komme borti disse hemoroidene får meg til å grøsse. Og hvordan det kommer til å bli etter en fødsel med eventuelle rifter i vagina og mot anus, kommer hemoroidene til å sprekke opp? Og hvilken smerter kommer det til å bli under/etter fødsel?  Om noen har vært i denne situasjonen under fødsel vil jeg gjerne høre hvordan det gikk..

Anonymkode: 2388b...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, tror det er veldig vanlig. Jeg ofret det ikke en tanke en gang. Fødselssmertene overgår hemoridesmerter. 

Men var veldig vondt etter fødsel, så bruke mye salve og piller og sånt 

Anonymkode: 33866...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp, tror det er veldig vanlig. Jeg ofret det ikke en tanke en gang. Fødselssmertene overgår hemoridesmerter. 

Dette tenker jeg og :)

TS: hvis hemoroider er det verste du har opplevd under svangerskapet, skal du være veldig fornøyd. Ja, det er ubehagelig. Men jeg kan love deg, at det langt verre ting som kan skje. Selv gikk jeg med bekkenløsning gjennom nesten hele svangerskapet, og måtte stelle babyen på gulvet den første tiden, for jeg kunne rett og slett ikke stå. Løst bekken  - det er jæ.... vondt.

Anonymkode: 03477...9da

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe stikkpiller og krem. Kanskje du er heldig å blir kvitt det eller det minker før fødsel.

Anonymkode: 27351...064

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja tenker mye på etter fødsel, om de blir verre enn de er nå... Tviler ikke på at fødselssmertene er verre, men jeg tenker det kanskje gjør at fødselssmertene blir enda verre.. 

Dette tenker jeg og :)

TS: hvis hemoroider er det verste du har opplevd under svangerskapet, skal du være veldig fornøyd. Ja, det er ubehagelig. Men jeg kan love deg, at det langt verre ting som kan skje. Selv gikk jeg med bekkenløsning gjennom nesten hele svangerskapet, og måtte stelle babyen på gulvet den første tiden, for jeg kunne rett og slett ikke stå. Løst bekken  - det er jæ.... vondt.

Anonymkode: 03477...9da

Nei dette er på toppen av alt annet, orker ikke ramse opp alle plagene jeg har og har hatt. Bekkensmerter har jeg hatt siden uke 12 blant annet. Har hatt et ganske dritt 3 trimester med inn og ut av sykehus så det å få dette på toppen av alt annet føles ganske kjipt.

Du kan kjøpe stikkpiller og krem. Kanskje du er heldig å blir kvitt det eller det minker før fødsel.

Anonymkode: 27351...064

Bruker krem men foreløpig ingen forbedring, men håper enda det skal funke..

Anonymkode: 2388b...d54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kok saltvann og sov med sterile kompresser dynket i dette om natten. Litt ekkelt, men funket gull på mine tromboserte hemoroider. Mine var så ille at legen vurderte å åpne dem uka før termin, men fikk roet dem litt ned før fødselen med saltvann og isbiter. Klarte ikke sitte eller gå de verste dagene. Etter fødselen ble de raskt bedre😁

Anonymkode: 93755...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hot tips; vær rask med å kjøpe laxoberal eller noe annet som hjelper deg med avføring etter fødsel. Å føde med hemorider var ikke det værste - men å bæsje typ halvannen-2 uker etterpå med et torpedert underliv MED hemorider - altså goodbye! Tre fødsler, og jeg lærte aldri; grein like mye av den første og andre og tredje bæsjen. 

Anonymkode: d970e...860

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...