Gå til innhold

Jeg er alenemor .. kom fra utlandet, savner en familie rundt meg ( bestemor-/far, katter, hunder, slekt) vi savner det veldig jeg og barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor .. kom fra utlandet, savner en familie rundt meg ( bestemor-/far, katter, hunder, slekt) vi savner det veldig jeg og barna.

Jeg er helt alene og savner alt om varme og prat og kos i familien. Jeg tenker om hvorfor har man ikke mulighet å adoptere oss av eldre folk som trenger det samme, som noen å prate med, barn som leker rundt.. jeg vil rett og slett tilhøre noen familie 😔. Slitsomt å bo 20 år uten noen å være glad i .. veldig trist 🥹

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt tilbake. 

Anonymkode: aa291...a79

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, jeg er barn av innvandrer alenemor, hele slekta mi er på andre siden av jordkloden. Livet mitt er her, jeg kan ikke språket vårt ordentlig en gang, føler meg helt alene. 

Anonymkode: 26fac...70b

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig. Jeg er norsk, men vært veldig mye alene pga problemer i familien. Det er mange som er ensomme. Håper du finner noe meningsfullt å gjøre, eller noen å dele dagene med.

Anonymkode: 515bb...ec5

Skrevet

Hei!

Vil anbefale å legge ut en annonse på finn/lokal avis hvor du skriver at du leter etter bonus besteforeldre samt vennefamilier.

Skriv hvorfor og at du ønsker større nettverk til deg og barna.

Vet ikke hvilken alder barna dine er,men sjekk med kommunen din om det finst arrangement som er åpne for barn.

Er de i barnehagen/skole, lag lekedate med andre foreldre og barna.

Uavhengig av religion så er det nok flere arrangement i din lokale kirke som du kan være med på for å møte andre. I vår kirke er det flere arrangement i uken, familiemiddager, åpen barnehage og kirke med mer. Som er åpne for alle uavhengig  av religion og nasjonalitet.

Ønsker deg lykke til!

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange alenemødre som er i samme båt som deg, men som ikke er innvandrer. 

Jeg har f.eks kun en forelder i live og vedkommende er syk og bor i en annen del av landet. Ingen søskenbarn eller tanter/onkler. 

Uflaks for oss, men sånn er livet. Man må finne seg venner i samme situasjon. 

Anonymkode: 8ec87...b94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du her i landet da?

Anonymkode: 3f774...848

Skrevet
Lillirose skrev (2 timer siden):

Jeg er alenemor .. kom fra utlandet, savner en familie rundt meg ( bestemor-/far, katter, hunder, slekt) vi savner det veldig jeg og barna.

Jeg er helt alene og savner alt om varme og prat og kos i familien. Jeg tenker om hvorfor har man ikke mulighet å adoptere oss av eldre folk som trenger det samme, som noen å prate med, barn som leker rundt.. jeg vil rett og slett tilhøre noen familie 😔. Slitsomt å bo 20 år uten noen å være glad i .. veldig trist 🥹

Det er norsk skrekk eksempel, og ikke den første som erfarer det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du her i landet da?

Anonymkode: 3f774...848

Mest sannsynlig fordi hun har skapt seg et liv her. Hva faen tror du liksom? 

Anonymkode: d6425...5d1

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Lillirose said:

Mange finner "familien" sin i en hobby eller frivillig arbeid. Jeg har hest og min "familie" er i stallen. I rideklubben er det folk i alle aldre. Finnes det noe du har lyst å drive med? Kanskje engasjere i din lokale kirke, røde kors, andre foreninger og organisasjoner som ønsker frivillige - eller du kan engasjere deg i det barna driver med - idrettslag, speider, FAU, osv. Hvis du er tospråklig er det et stort pluss mtp å være frivillig, da kan du hjelpe flere :)

Anonymkode: 99906...ff6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da mulighet for å «adoptere» eldre. Meld deg på Frivillighetssentralen f.eks, de vil jo ha mennesker i alle aldre, og der er det mulighet til å bli kjent med noen og kanskje få en form av «familie»

Anonymkode: 2f9c7...685

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt uvanlig å ha det sånn, uansett bakgrunn ❤️ 

Ikke alle kommer fra store familier, noen må flytte langt vekk fra slekt og familie pga av jobb, noen har gjennomgått samlivsbrudd, og slett ikke alle familier er funksjonelle.

For noen år siden især var det en hel del gladsaker rundt dette. Hvor små familier  uten kontakt med eldre generasjon la ut ønske om kontakt med eldre som savnet å ha barnebarn og familie rundt seg. For det er også mange som sitter uten å ha fått barnebarn, eller ikke har mulighet til dagligdags kontakt med sine på grunn av lange avstander i dette landet.

Folk har lagt ut åpne forespørsler på Facebook, annonse på Finn, også sett at frivillighetssentral lokalt har formidlet ønske :) 

Dette er ikke spesielt uvanlig å gjøre nå, selv om det kanskje kan føles som et stort skritt.

Her er noen eksempler som har nådd avisene (bruk søkeord bonus/ekstra/reserve besteforeldre):

https://www.an.no/christoffer-27-og-caroline-24-med-en-litt-annerledes-facebook-annonse-vi-vil-dele-gleden-med-noen-andre/s/5-4-1497783

https://www.tb.no/familie/nyheter/tjome/vil-noen-vare-bonus-besteforeldrene-vare/s/5-76-298499

Det motsatte skjer også, godt voksne som ønsker seg bonus barnebarn:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/bq0B/besteforeldre-soeker-barnebarn-paa-facebook

Anonymkode: c82a6...37d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Frivillighet. Det er mange ensomme eldre som også savner familie. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mest sannsynlig fordi hun har skapt seg et liv her. Hva faen tror du liksom? 

Anonymkode: d6425...5d1

Ærlig talt, har ikke folk lov til å spørre?!

Anonymkode: 9852d...a10

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
On 8/5/2022 at 2:32 PM, AnonymBruker said:

Føler med deg, jeg er barn av innvandrer alenemor, hele slekta mi er på andre siden av jordkloden. Livet mitt er her, jeg kan ikke språket vårt ordentlig en gang, føler meg helt alene. 

Anonymkode: 26fac...70b

Kan vi ha kontakt sammen ? 

Skrevet
On 8/5/2022 at 2:32 PM, AnonymBruker said:

Flytt tilbake. 

Anonymkode: aa291...a79

Tilbake hvor? Til min morsmage? Seriøs .. jeg har barn som født her og nesten voksne så please du vite hva du skriver før du uttaler deg. Dessuten ingen av min familie bor der lenger .. de har flyktet til USA .. og jeg ønsker ikke reise fra Norge til noe sted … jeg er alene Ja, og jeg kan flytte ja men her har jeg brukt 20 av mine beste år og ønsker ikke flykte igjen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
On 8/5/2022 at 6:55 PM, lillevill said:

Frivillighet. Det er mange ensomme eldre som også savner familie. 

Så godt å høre, jeg jobber selv som vernepleier .. men kom ikke på det .. takk

Skrevet
On 8/5/2022 at 6:02 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke helt uvanlig å ha det sånn, uansett bakgrunn ❤️ 

Ikke alle kommer fra store familier, noen må flytte langt vekk fra slekt og familie pga av jobb, noen har gjennomgått samlivsbrudd, og slett ikke alle familier er funksjonelle.

For noen år siden især var det en hel del gladsaker rundt dette. Hvor små familier  uten kontakt med eldre generasjon la ut ønske om kontakt med eldre som savnet å ha barnebarn og familie rundt seg. For det er også mange som sitter uten å ha fått barnebarn, eller ikke har mulighet til dagligdags kontakt med sine på grunn av lange avstander i dette landet.

Folk har lagt ut åpne forespørsler på Facebook, annonse på Finn, også sett at frivillighetssentral lokalt har formidlet ønske :) 

Dette er ikke spesielt uvanlig å gjøre nå, selv om det kanskje kan føles som et stort skritt.

Her er noen eksempler som har nådd avisene (bruk søkeord bonus/ekstra/reserve besteforeldre):

https://www.an.no/christoffer-27-og-caroline-24-med-en-litt-annerledes-facebook-annonse-vi-vil-dele-gleden-med-noen-andre/s/5-4-1497783

https://www.tb.no/familie/nyheter/tjome/vil-noen-vare-bonus-besteforeldrene-vare/s/5-76-298499

Det motsatte skjer også, godt voksne som ønsker seg bonus barnebarn:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/bq0B/besteforeldre-soeker-barnebarn-paa-facebook

Anonymkode: c82a6...37d

Mye nyttig info .. skal søke .. tusen takk

• Hjerte 1
Skrevet
On 8/5/2022 at 2:36 PM, AnonymBruker said:

Skjønner at det er vanskelig. Jeg er norsk, men vært veldig mye alene pga problemer i familien. Det er mange som er ensomme. Håper du finner noe meningsfullt å gjøre, eller noen å dele dagene med.

Anonymkode: 515bb...ec5

Kan vi ta kontakt og hjelpe hverandre med det?

Skrevet
On 8/5/2022 at 5:53 PM, AnonymBruker said:

Mange finner "familien" sin i en hobby eller frivillig arbeid. Jeg har hest og min "familie" er i stallen. I rideklubben er det folk i alle aldre. Finnes det noe du har lyst å drive med? Kanskje engasjere i din lokale kirke, røde kors, andre foreninger og organisasjoner som ønsker frivillige - eller du kan engasjere deg i det barna driver med - idrettslag, speider, FAU, osv. Hvis du er tospråklig er det et stort pluss mtp å være frivillig, da kan du hjelpe flere :)

Anonymkode: 99906...ff6

Har prøvd alt .. men savner nærhet av familie 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...