AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Hei! Jeg selger en del på Finn og Tise, egentlig alt som ikke blir brukt av meg. Har opplevd at mye blir solgt og hadde i juli alene solgt for rundt 20 000 kroner. Lurer derfor på om andre også aktivt selger unna klær, smykker, sko og andre ting som ikke blir brukt? Har dere noe mål om hvor mye dere ønsker å selge for hver måned? Målet mitt for august måned er å selge for mer enn det jeg solgte for i juli. Fram til nå har jeg solgt for rundt 511 kroner. Har fortsatt mye å gå på. Men tenkte det kunne vært kjekt å snakke med andre som også aktivt selger. Anonymkode: 24cc2...96d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Jeg har tidligere solgt aktivt. Har ikke noe mer som skal selges nå. Tidligere bodde jeg i en liten by, nå bor jeg i en stor. Min erfaring er at tingene jeg ønsket å selge gikk unna i storbyen, men salget gikk veldig mye tregere i den lille byen. Forståelig nok. Anonymkode: b0e74...17d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Forsåvidt, men selger nok ikke like attraktive plagg som deg Jeg mer rydder opp i skapene, og har ikke shoppet mye. Anonymkode: 08e72...dc8 1
Amossa Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Jeg selger på finn når det er ting/klær av god kvalitet som jeg tror andre kan ha glede av å få tak i for halv pris. Det kan være møbler o.l. som jeg ikke har plass for eller ikke bruker lenger, eller klær som barna er vokst fra. Tenker at det kan være mange som ikke har så god råd, eller tenker som meg, at gjenbruk er bra uansett. Fortjeneste er ikke interessant i det hele tatt. Alt har jo vært i bruk og til glede hos meg allerede. Alternativer for meg er at det bli kastet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forsåvidt, men selger nok ikke like attraktive plagg som deg Jeg mer rydder opp i skapene, og har ikke shoppet mye. Anonymkode: 08e72...dc8 Jeg har masse klær som jeg aldri har gjort noe med. Alt har bare ligget i skuffer, skap og esker hos meg. Så kanskje derfor det har også vært litt mye å selge den siste måneden, tror jeg. Jeg har heller aldri vært den typen som har fått sminke, maling eller andre merker på klærne mine. Så selv om mange av de er veldig gamle, så ser de veldig nye ut. La de ut alt fra 100-1000kr, selvfølgelig med tanke på kvalitet og bruk. Men mitt ønske etter å ha kvittet meg med det jeg har nå er å være mer bevisst når jeg handler igjen. Ikke kjøpe bare fordi det er salg og det holder heller med en god genser av god kvalitet framfor 5 Anonymkode: 24cc2...96d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Amossa skrev (8 minutter siden): Jeg selger på finn når det er ting/klær av god kvalitet som jeg tror andre kan ha glede av å få tak i for halv pris. Det kan være møbler o.l. som jeg ikke har plass for eller ikke bruker lenger, eller klær som barna er vokst fra. Tenker at det kan være mange som ikke har så god råd, eller tenker som meg, at gjenbruk er bra uansett. Fortjeneste er ikke interessant i det hele tatt. Alt har jo vært i bruk og til glede hos meg allerede. Alternativer for meg er at det bli kastet. Kjempe snilt av deg å tenke sånt. Jeg er også veldig opptatt av å selge og ikke minst kjøpe brukt på nett.1. gjenbruk og 2. du sparer mye penger. Men for meg så er det gøy med litt fortjeneste inni mellom eller gøy med gode salg på enkelte produkter. Spesielt da jeg ikke har så god økonomi ellers Anonymkode: 24cc2...96d 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Jeg har vært litt aktiv på tise, men syns salget gikk ganske tregt. Har kjøpt noen ting der også som jeg er veldig fornøyd med. Liker veldig godt konseptet med å sende ved "Helthjem"! Jeg har egentlig shoppestopp men dersom jeg trenger noe kommer jeg definitivt til å vurdere å kjøpe brukt, både ved finn og tise. Anonymkode: 898a3...15b
PallePalle Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Amossa skrev (12 timer siden): Jeg selger på finn når det er ting/klær av god kvalitet som jeg tror andre kan ha glede av å få tak i for halv pris. Det kan være møbler o.l. som jeg ikke har plass for eller ikke bruker lenger, eller klær som barna er vokst fra. Tenker at det kan være mange som ikke har så god råd, eller tenker som meg, at gjenbruk er bra uansett. Fortjeneste er ikke interessant i det hele tatt. Alt har jo vært i bruk og til glede hos meg allerede. Alternativer for meg er at det bli kastet. Enig. og hvis man tjener så mye på bruktsalg betyr det vel bare at man har masse unødvendige ting å kvitte seg med. 1 2
Cata Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Jeg selger ja, men ikke "aktivt". Men når jeg rydder i skapene og finner noe som noen kan tenkes å kjøpe så legger jeg det ut for salg og ser hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 PallePalle skrev (15 minutter siden): Enig. og hvis man tjener så mye på bruktsalg betyr det vel bare at man har masse unødvendige ting å kvitte seg med. Evt at man tjener mye helt i starten når man starter å rydde opp. Jeg gjorde som ts og solgte unna mye og tjente mye, for 1-2år siden, men nå har jeg betydelig mindre rot å selge vekk så har færre annonser ute. Blir litt fortløpende, div feilkjøp osv, og etterhvert som barna vokser fra klær. Men mye mindre vesker/klær/sko/ting osv for voksne for det er grundig ryddet og solgt. Anonymkode: 09b90...9f8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 PallePalle skrev (17 minutter siden): Enig. og hvis man tjener så mye på bruktsalg betyr det vel bare at man har masse unødvendige ting å kvitte seg med. Jeg hadde masse gamle bukser som aldri kommer til å passe igjen. 90/2000 talls bukser, lagret i eske. Det blir solgt for 1000kr pr bukse nå. Anonymkode: 09b90...9f8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Evt at man tjener mye helt i starten når man starter å rydde opp. Jeg gjorde som ts og solgte unna mye og tjente mye, for 1-2år siden, men nå har jeg betydelig mindre rot å selge vekk så har færre annonser ute. Blir litt fortløpende, div feilkjøp osv, og etterhvert som barna vokser fra klær. Men mye mindre vesker/klær/sko/ting osv for voksne for det er grundig ryddet og solgt. Anonymkode: 09b90...9f8 Enig. Jeg har mye som jeg aldri har solgt før, så derfor er det også mye å hente. Solgte regntrekk for en sekk her om dagen og svømmebriller fra barneskolen. Anonymkode: 24cc2...96d
Miah Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Solgte mye på Finn/Tise da jeg hadde en storopprydning da jeg skulle flytte. Forståelig nok så kan jeg ikke være like aktiv lenger, rett og slett fordi tingene er solgt og ikke erstattet av nye. Legger ut småting her og der, men er nok ikke snakk om mer enn maks til 500-kroner i måneden.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 Jeg henter ting gratis på Finn og selger det billig. I juni før ferien flippet jeg ting for 15 000 😇 Anonymkode: e490f...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 Jeg legger ut div, ofte klespakker til en svært billiG penge, men opplever at det er vanskelig å få solgt. Selger sjelden klær fra kjedebutikker, blir mest fra «merker». Ungdommen sine merkeklær selger jeg på Tise, der går de relativt raskt. Anonymkode: fac30...72f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Jeg selger alt fra billig merkeklær til dyre designerklær. De billige klærne selger jeg billig, til en brøkdel av prisen. De dyreste selger jeg til halvparten av prisen, men ubrukte selger jeg litt høyere. Anonymkode: 5031e...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå