AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Hei Hva kan man bruke får å sødme i bananlapper? Føler at en banan ikke gir nok sødme uansett hvor moden den er. Da pleier jeg å ta ca 1 teskje vaniljesukker. Men jeg vil unngå vaniljesukker. Barna mine spiser disse lappene daglig og da kan det fort bli mye sukker selv det bare er en teskje. Men det lukter så godt med vaniljesukker Jeg tar ca halv kopp havremel En moden banan 1 teskje vanilje sukker Halv teskje bakepulver 1 egg Litt melk Hvordan gjør du det? Anonymkode: ee594...d7d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 2 modne bananer 4 ferske dadler 1 dl kokosmelk 1 dl havregryn 1/2 ts natron 1/2 ts bakepulver litt kanel hvis ønskelig (gjerne ceylonkanel) Rører sammen alle tørre ingrediensene,kutter opp banan og dadler og kjører det sammen i en blender eller foodprosessor. Anonymkode: 0811a...265
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Dersom ungene spiser lappene hver dag så trenger de vel ikke mer sødme? Anonymkode: c56e1...fe4 2 5
Daisy-love Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Litt godt modne bananer og det er mer enn nok sødme, ihvertfall til hverdag. 😋
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 2 modne bananer 4 ferske dadler 1 dl kokosmelk 1 dl havregryn 1/2 ts natron 1/2 ts bakepulver litt kanel hvis ønskelig (gjerne ceylonkanel) Rører sammen alle tørre ingrediensene,kutter opp banan og dadler og kjører det sammen i en blender eller foodprosessor. Anonymkode: 0811a...265 Både natron og bakepulver? Hva er forskjellen? 😊 Anonymkode: ee594...d7d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 Litt honning, kanskje? Anonymkode: 260f3...680
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 Kardemomme og kanel Anonymkode: d4d93...d81
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Både natron og bakepulver? Hva er forskjellen? 😊 Anonymkode: ee594...d7d Jeg har bruker en oppskrift fra min amerikanske samboer,så natron kan nok droppes i denne oppskriften,men jeg har bare alltid fulgt den Anonymkode: 0811a...265
Frøkenfryden Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 Daisy-love skrev (1 time siden): Litt godt modne bananer og det er mer enn nok sødme, ihvertfall til hverdag. 😋 Syns også det, er kanskje litt vanen dette med søtsmak. Jeg har gjerne syltetøy eller brunost på og mer søtning enn banan blir mye syns jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Noen som kan svare? Hvis jeg dropper vaniljesukker og bruker noen dråper vaniljeessens vil det da gi samme lukt? Ts Anonymkode: ee594...d7d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Hvorfor vil du unngå vaniljesukker? Jeg skjønner ikke om det er lukten eller sødmen du er ute etter. Anonymkode: a2033...513
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor vil du unngå vaniljesukker? Jeg skjønner ikke om det er lukten eller sødmen du er ute etter. Anonymkode: a2033...513 Kan droppe vaniljesukker og heller bruke honning som noen anbefalte i denne tråden. Men vi elsker den duften av vaniljesukker som vi ikke skal få hvis vi bruker honning istedenfor Ts Anonymkode: ee594...d7d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan droppe vaniljesukker og heller bruke honning som noen anbefalte i denne tråden. Men vi elsker den duften av vaniljesukker som vi ikke skal få hvis vi bruker honning istedenfor Ts Anonymkode: ee594...d7d Bruk oppmalt vaniljepulver, dvs malt vaniljestang. Da vil det smake mye bedre enn med vanlig vaniljesukker, særlig om du bruker litt naturlig søtning i tillegg. Lønnesirup er jo veldig godt på bananpannekaker, så tipper det vil smake godt i dem også. Anonymkode: b2b07...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruk oppmalt vaniljepulver, dvs malt vaniljestang. Da vil det smake mye bedre enn med vanlig vaniljesukker, særlig om du bruker litt naturlig søtning i tillegg. Lønnesirup er jo veldig godt på bananpannekaker, så tipper det vil smake godt i dem også. Anonymkode: b2b07...c1f Ok visste ikke at man kunne få kjøpt malt vaniljestang😁 takk for hjelpen. Skal sjekke i butikken i dag Anonymkode: ee594...d7d
Daisy-love Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei Hva kan man bruke får å sødme i bananlapper? Føler at en banan ikke gir nok sødme uansett hvor moden den er. Da pleier jeg å ta ca 1 teskje vaniljesukker. Men jeg vil unngå vaniljesukker. Barna mine spiser disse lappene daglig og da kan det fort bli mye sukker selv det bare er en teskje. Men det lukter så godt med vaniljesukker Jeg tar ca halv kopp havremel En moden banan 1 teskje vanilje sukker Halv teskje bakepulver 1 egg Litt melk Hvordan gjør du det? Anonymkode: ee594...d7d Jeg bruker aldri vaniljesukker i. Bare dropper det. Finnes vaniljeekstrakt som en kan ta i. Det er sukkerfritt, og uten tilsetninger. Det finnes også vaniljedråper fra f.eks Tights som er med kunstig sukker. Folk har ulike meninger om kunstig sukker, og jeg orker ikke å ta diskusjonen, men vaniljen fra Monster Zero calorie drops fra Tights synes jeg er god. Litt fra en ordentlig vaniljestang funker selvsagt også, men er gjerne litt tungvint og dyrt til hverdags. Så om det er vaniljesmak du vil ha uten sukkeret så er det noen av alternativene. Beklager at jeg misforsto og bare svarte at banan gav nok sødme om det er smaken fra vaniljesukkeret du mer var ute etter.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Daisy-love skrev (1 time siden): Jeg bruker aldri vaniljesukker i. Bare dropper det. Finnes vaniljeekstrakt som en kan ta i. Det er sukkerfritt, og uten tilsetninger. Det finnes også vaniljedråper fra f.eks Tights som er med kunstig sukker. Folk har ulike meninger om kunstig sukker, og jeg orker ikke å ta diskusjonen, men vaniljen fra Monster Zero calorie drops fra Tights synes jeg er god. Litt fra en ordentlig vaniljestang funker selvsagt også, men er gjerne litt tungvint og dyrt til hverdags. Nei, det går fint: vaniljepulver/ malt vanilje (men det koster selvsagt litt - vanilje er tross alt verdens nest dyreste krydder, etter safran). Anonymkode: b2b07...c1f 2
Ardwinna Skrevet 6. august 2022 #19 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei Hva kan man bruke får å sødme i bananlapper? Føler at en banan ikke gir nok sødme uansett hvor moden den er. Da pleier jeg å ta ca 1 teskje vaniljesukker. Men jeg vil unngå vaniljesukker. Barna mine spiser disse lappene daglig og da kan det fort bli mye sukker selv det bare er en teskje. Men det lukter så godt med vaniljesukker Jeg tar ca halv kopp havremel En moden banan 1 teskje vanilje sukker Halv teskje bakepulver 1 egg Litt melk Hvordan gjør du det? Anonymkode: ee594...d7d Har du prøvd å bytte ut vaniljesukker med vaniljekstrakt eller vaniljepulver? Da får du vaniljesmaken (som gir en viss sødmeaktig smak) uten sukkeret. Endret 6. august 2022 av Ardwinna
Daisy-love Skrevet 6. august 2022 #20 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det går fint: vaniljepulver/ malt vanilje (men det koster selvsagt litt - vanilje er tross alt verdens nest dyreste krydder, etter safran). Anonymkode: b2b07...c1f Du er vel ikke TS, så vet ikke hva økonomien og hverdagen indikerer der, men det er fullt mulig ja å bruke litt ekte vanilje, både fra stang og malt til pulver alt etter som. Kan også lage sin egen vaniljeekstrakt om en ønsker det. Vanilje er digg, men ikke det billigste, men med bedre råvarer så holder det med litt 😋
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå