Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere kan 😏

Spaserer på en turvei tidligere i dag. Lite folk, men bak meg kommer en kvinne med faste skritt nærmere og nærmere.
Tipper sånn 30 pluss/minus ( jeg er ca dobbel så gammel ). 
Det er litt unna, så kjenner sjelden noen jeg treffer der, og aldri sett hun før. Det er et sted jeg noen ganger kjører forbi, når jeg skal et annet sted, og gjerne går litt på den veien bare for å strekke bena 🙂

Ok, hun tar sterkt innpå meg, og passerer meg lett med kjappe skritt. Da hun er kommet ca 30 - 50 m foran meg, dytter hun solbrillene opp på hodet, og tar fram mobilen. Holder den foran seg når hun går videre, som hun skal ta en "selfie".
Reagerte ikke noe særlig på det da, men så gikk det opp for meg: Hun tok sikkert et bilde for å få med meg på det, som kom i bakgrunnen. 
Hun tok raskt mobilen i lommen, solbrillene ned igjen, og fortsatte videre.
Hva tror dere. Var det meg hun ville ha på bildet? Hvorfor, fordi hun var nervøs? Bare nysgjerrig?
Kan ikke tenke meg annen grunn til at hun skulle ta et bilde bare av seg selv der.  Lurer på om hun trodde jeg ikke merket noe. 

Anonymkode: 69ce5...e79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis er det ikke annet enn en selfie

Anonymkode: 582e2...cec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis er det ikke annet enn en selfie

Anonymkode: 582e2...cec

Enig.

Anonymkode: 6620d...702

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som kalles Snapchat i 2022. Gjerne et "påvei" bilde. På vei til venn, fest eller på vei hjem.

Om jeg skulle ta en selfie, ville jeg ha ventet til jeg hadde passert en person. Enten fordi de ville ha smilt eller sagt hei (og jeg måtte ha svart), eller bare fordi det er flaut å ta en selfie akkurat når man passerer en gammel mann som glor, og attpåtil glor etter deg når du går videre.

Anonymkode: 0a61a...b79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

flaut å ta en selfie akkurat når man passerer en gammel mann som glor, og attpåtil glor etter deg når du går videre.

Er ikke gammel mann som jeg ser det. Har knapt et grått hår på hodet.
Og jeg glor ikke. Som sagt kom hun bakfra og passerte den veien, ikke mot meg altså. Jeg snudde meg ikke å så hvem som kom bak meg en eneste gang, så hvordan kunne det der bli å "glo"?  Og når jeg går ser jeg som regel framover, mer eller mindre, så jeg kunne nesten ikke unngå å registrere hva hun foretok seg ganske kort etter å ha passert. Enkel logikk ja?
Ok, greit det. Det  var kanskje bare en selfie da, men jeg mener likevel det var et litt merkelig tidspunkt å ta det, om det ikke var for å få meg med på bildet. 
Kunne jo tatt det før hun passerte, da var det ingen bak henne. Eller når hun var kommet lenger fram, sånn jeg var ut av "bildet". Ville vel vært mer høflig også? Ingen tvil om at jeg kom med på bildet uansett om det der var en "selfie".
Så vet ikke om jeg kjøper helt den forklaringen. 😏 Ikke at det gjør noe sånn sett da, følte bare for å lufte opplevelsen litt 😏. Hadde forresten solbriller på meg jeg også, men det så hun muligens ikke før hun tok opp mobilen.
Nei jeg glor absolutt ikke. Om noen var nysgjerrig eller på annen måte opptatt av å "se" den andre der, tror jeg nok det må ha vært hun.😏

Men som sagt, ingen big deal for all del, ville bare høre hva dere tenkte om det, takk for svar iallefall

AnonymBruker
Skrevet

Må man ikke ha ganske bra kamera hvis noe som er 30-50 meter unna skal komme klart med - særlig hvis det er en selfie med autofokus? 

Anonymkode: d2e23...248

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men som sagt, ingen big deal for all del, ville bare høre hva dere tenkte om det, takk for svar iallefall

Jeg har sittet avkledd i garderoben og et nek av en kvinne tok opp mobilen og tok selfie av seg selv i speilet. Usikker på om jeg ble med på bildet, det gikk så fort og jeg rakk knapt å reagere.

Uansett om denne kvinnen gjorde dette for å få med deg på bildet eller for å «bare» ta selfie av seg selv så er det tegn på manglende sosiale antenner og/eller en selvopptatthet som er grenseløs. Hvis du tar det som et kompliment og tenker hun ville ha med deg på bildet som noe positivt: så flott for deg. (tror kun egoet til en mann kan tenke slik)

Jeg vil uansett mene det er dårlig etikette/ sosial adferd, fordi den vitner om en selvopptatthet som er ganske grenseløs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun tok en selfie. Det har ikke noe med deg å gjøre. Du syntes nok ikke stort når hun var 30-50 meter unna og hun fokuserte på seg selv. At hun tok den når hun tok den virker helt tilfeldig, og hun slapp å gå rett bak deg så du hørte selfieklikkelyd fra snap. Det er i hvert fall ikke noe romantisk.

Anonymkode: f4968...531

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at mange av de i 30-årene er de som har hatt sosiale medier halve livet, og de er også oppdratt til å føle seg berettiget. At hun ikke tok hensyn er ikke overraskende. de mener alle andre skylder dem alt. Ganske så ufordragelige mange av dem, faktisk. Hun vil nok ikke forstå hva du mener med høflighet og det å måtte spørre om det er greit å ta bilde av andre. Det er sååååååå naturlig å bare knipse i vei bilder av seg selv (Se meg! Se meg! Se meg!) og hva man enn vil ta bilde av. 

Anonymkode: 3af29...a95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke glem at mange av de i 30-årene er de som har hatt sosiale medier halve livet, og de er også oppdratt til å føle seg berettiget. At hun ikke tok hensyn er ikke overraskende. de mener alle andre skylder dem alt. Ganske så ufordragelige mange av dem, faktisk. Hun vil nok ikke forstå hva du mener med høflighet og det å måtte spørre om det er greit å ta bilde av andre. Det er sååååååå naturlig å bare knipse i vei bilder av seg selv (Se meg! Se meg! Se meg!) og hva man enn vil ta bilde av. 

Anonymkode: 3af29...a95

Ikke noe spesielt ved folk i trettiårene. Jeg er bartender og det er mange på førti-femogførti noen på femti som filmer mens jeg heller i glass etc. Provoserende, ja, men virker ikke som de tenker over det i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis dere kan 😏

Spaserer på en turvei tidligere i dag. Lite folk, men bak meg kommer en kvinne med faste skritt nærmere og nærmere.
Tipper sånn 30 pluss/minus ( jeg er ca dobbel så gammel ). 
Det er litt unna, så kjenner sjelden noen jeg treffer der, og aldri sett hun før. Det er et sted jeg noen ganger kjører forbi, når jeg skal et annet sted, og gjerne går litt på den veien bare for å strekke bena 🙂

Ok, hun tar sterkt innpå meg, og passerer meg lett med kjappe skritt. Da hun er kommet ca 30 - 50 m foran meg, dytter hun solbrillene opp på hodet, og tar fram mobilen. Holder den foran seg når hun går videre, som hun skal ta en "selfie".
Reagerte ikke noe særlig på det da, men så gikk det opp for meg: Hun tok sikkert et bilde for å få med meg på det, som kom i bakgrunnen. 
Hun tok raskt mobilen i lommen, solbrillene ned igjen, og fortsatte videre.
Hva tror dere. Var det meg hun ville ha på bildet? Hvorfor, fordi hun var nervøs? Bare nysgjerrig?
Kan ikke tenke meg annen grunn til at hun skulle ta et bilde bare av seg selv der.  Lurer på om hun trodde jeg ikke merket noe. 

Husk nordmenn er naive. Kan være mulig du får såkalte ekspert svar her, men du kan ta dine instinkt hva du erfarte selv. 

Anonymkode: 3284c...277

AnonymBruker
Skrevet

Husk nordmenn er naive. Kan være mulig du får såkalte ekspert svar her, men du kan ta dine instinkt hva du erfarte selv. 

Anonymkode: 3284c...277

Her tror jeg  det implisitte instinkt: Mann på seksti tenker at kvinne på tretti gjorde dette fordi hun har noen romantiske eller seksuelle tanker om han, er fullstendig feil. Ikke alle bør følge magefølelsen sin.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må man ikke ha ganske bra kamera hvis noe som er 30-50 meter unna skal komme klart med - særlig hvis det er en selfie med autofokus? 

Anonymkode: d2e23...248

Mulig det var mer 25 -30 m da tror jeg. Er så vant med å tenke at 100 m er så kort avstand, at jeg tok nok for mye i.
Jeg så mobilen (skjermen) hennes ganske lett.

AnonymBruker
Skrevet

Enten var det en selfie med skygger av folk i bakgrunn for å fremstille det som om det var flere på tur, eller det var selfie med noe med deg i bakgrunn for å gjøre narr av.

Hvertfall ikke noe "Oi for en sexy fyr jeg passerte på veien". Uansett hvor lite grått hår du måtte mene å ha. Beklager, men med mindre du er en kjent rik fyr er det ingenting positivt med dette. 

Titter du virkelig på unge kvinner som kunne vært ditt barn?

Anonymkode: 5d7b4...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (12 minutter siden):

Jeg vil uansett mene det er dårlig etikette/ sosial adferd, fordi den vitner om en selvopptatthet som er ganske grenseløs. 

Fra hennes side mener du?

Mann på seksti tenker at kvinne på tretti gjorde dette fordi hun har noen romantiske eller seksuelle tanker om han, er fullstendig feil. Ikke alle bør følge magefølelsen sin

Kan love deg at det ikke var var jeg tenkte.
Det jeg umiddelbart tenkte, var at hun kanskje var en smule nervøs siden der var lite andre folk, og ville sikre seg et bilde av meg, i tilfelle jeg skulle være noen skummel person som kom til å gjøre noe.  Eller, bare et rent og skjært infall av nysgjerrighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Titter du virkelig på unge kvinner som kunne vært ditt barn?

Anonymkode: 5d7b4...999

Damen var rundt 30, så ikke så veldig ung da. Det hender jeg titter på en pen 25-åring, selv om jeg i teorien kunne ha vært moren hennes. Det er lov å se

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er ikke gammel mann som jeg ser det. Har knapt et grått hår på hodet.
Og jeg glor ikke. Som sagt kom hun bakfra og passerte den veien, ikke mot meg altså. Jeg snudde meg ikke å så hvem som kom bak meg en eneste gang, så hvordan kunne det der bli å "glo"?  Og når jeg går ser jeg som regel framover, mer eller mindre, så jeg kunne nesten ikke unngå å registrere hva hun foretok seg ganske kort etter å ha passert. Enkel logikk ja?
Ok, greit det. Det  var kanskje bare en selfie da, men jeg mener likevel det var et litt merkelig tidspunkt å ta det, om det ikke var for å få meg med på bildet. 
Kunne jo tatt det før hun passerte, da var det ingen bak henne. Eller når hun var kommet lenger fram, sånn jeg var ut av "bildet". Ville vel vært mer høflig også? Ingen tvil om at jeg kom med på bildet uansett om det der var en "selfie".
Så vet ikke om jeg kjøper helt den forklaringen. 😏 Ikke at det gjør noe sånn sett da, følte bare for å lufte opplevelsen litt 😏. Hadde forresten solbriller på meg jeg også, men det så hun muligens ikke før hun tok opp mobilen.
Nei jeg glor absolutt ikke. Om noen var nysgjerrig eller på annen måte opptatt av å "se" den andre der, tror jeg nok det må ha vært hun.😏

For en 30-åring er en 60-åring en gammel mann, altså. Tenk hva du selv tenkte da du var 30. Du gikk vel ikke rundt og kikket på 60 år gamle damer?

Anonymkode: 09a97...890

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fra hennes side mener du?

Ja. Selvfølgelig.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg umiddelbart tenkte, var at hun kanskje var en smule nervøs siden der var lite andre folk, og ville sikre seg et bilde av meg, i tilfelle jeg skulle være noen skummel person som kom til å gjøre noe.  Eller, bare et rent og skjært infall av nysgjerrighet.

Hvis du var skummel er det lite logisk Æ velge å gå forbi deg og tiltrekke seg mer oppmerksomhet. De fleste vil nok oppleve det som tryggere å gå bak en fremmed slik at man selv kan bestemme avstand til vedkommende, enn at vedkommende går bak en selv og man har dermed ingen oversikt over personen og heller ikke hvor nær vedkommende er.

Om det var av «ren nyskjerrighet» er det uansett dårlig etikette. Det «normale» når hun passerte deg ville heller være å se på deg, kanskje gi deg et lite smil og hilse. Her hvor jeg bor er det vanlig etikette at mange hilser når en går på tur og enten passerer noen som går mot dem eller noen går forbi. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal komme med en ide som sikkert er helt hinsides og uhørt i 2022. Men kanskje hun var et sånt sjeldent dyr som tok bilde riktig vei? Altså av naturen, eller hun så et ekorn i et tre? Beklager på forhånd hvis noen blir støtt av tanken. 😅

Anonymkode: 01eb6...426

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en 30-åring er en 60-åring en gammel mann, altså. Tenk hva du selv tenkte da du var 30. Du gikk vel ikke rundt og kikket på 60 år gamle damer?

60 åringer så jamt over merkbart eldre ut for 30 år siden enn nå, men jeg skjønner selvsagt hva du mener. 
På den annen side, har jeg forstått det sånn, at yngre kvinner har langt lettere for å kunne like eldre menn ( litt avhengig av persontype/utseende) enn yngre menn har for å kunne like eldre kvinner. Stemmer ikke det?

Men det var en avsporing, da noe sånt uansett ikke var i mine tanker da. Hun var faktisk pen, temmelig pen, men det falt meg overhodet ikke inn, at hun skulle ha noen som helst interesse for meg. Hun var ikke den typen heller da. Det finnes forresten nok av yngre kvinner som faktisk viser interesse for meg da, tro det eller ei. Men det er igjen en helt annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...