Gå til innhold

Langt flere kvinner på løpetimer enn menn på treningssentre. Hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser det er mange kvinner som er glad i å løpe. Listene er fulle ved slike timer på treningssenter. 
Hva er der som gjør at mange kvinner liker løping så godt? Er det fordi man forbrenner mye og lettere holde seg slank?

Det er jo en fin plass å bli kjent med damer på :) 

-Mann 27

Anonymkode: 1f1cf...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er med i en løpegruppe som løper sammen fast hver uke utendørs. Der er det like mange menn som kvinner. Kanskje menn liker bedre å løpe utendørs enn inne på en tredemølle? Selv trives jeg lite på møllen, men om det er skikkelig storm ute så er det en god erstatning. 

Min erfaring med treningssenter er at damene benytter seg ofte av organiserte timer, mens menn trener på egenhånd. Men ingen regel uten unntak selvfølgelig. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke. En ond sirkel kanskje? Mennene ser at det er nesten bare damer der og tenker at da er ikke timen for dem?

Anonymkode: 93ed0...440

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som brukeren over sier, damer liker organiserte timer bedre enn menn

Anonymkode: e845d...1ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blander snørr og bart. Du snakker om TIMER, ikke om LØPING. 

Det er flest kvinner som går på løpeTIMER. Det betyr ikke at det er flest kvinner som LØPER. Det finnes nok minst like mange mannlige løpere som kvinnelige. Det er bare det at kvinner gjerne er gladere i å bruke trening som en sosial greie, og går på timer. 

Anonymkode: 2104a...572

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ser det er mange kvinner som er glad i å løpe. Listene er fulle ved slike timer på treningssenter. 
Hva er der som gjør at mange kvinner liker løping så godt? Er det fordi man forbrenner mye og lettere holde seg slank?

-Mann 27

NEI NEI NEI!

Dette er ikke stedet å bli kjent med damer!, jeg drar på spinning fordi jeg vil se bra ut ikke for at masse menn skal sjekke meg opp! 🤬

Dårlig ide TS

Anonymkode: 6badd...270

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

NEI NEI NEI!

Dette er ikke stedet å bli kjent med damer!, jeg drar på spinning fordi jeg vil se bra ut ikke for at masse menn skal sjekke meg opp! 🤬

Dårlig ide TS

"Jammen du vil jo se bra ut for at menn skal sjekke deg opp daaa" 🤪

Jeg og ei venninne ga opp trening på treningssenter pga. glanende og nærgående menn. Det er veldig forstyrrende å bli stirret i senk når man har ting å gjøre.

Anonymkode: ecbba...4a8

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

NEI NEI NEI!

Dårlig ide TS

Husk at kvinner er forskjellige, og kanskje de er på leit selv?

Det er en perfekt mulighet for å bli bedre kjent  😊.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du blander snørr og bart. Du snakker om TIMER, ikke om LØPING. 

Det er flest kvinner som går på løpeTIMER. Det betyr ikke at det er flest kvinner som LØPER. Det finnes nok minst like mange mannlige løpere som kvinnelige. Det er bare det at kvinner gjerne er gladere i å bruke trening som en sosial greie, og går på timer. 

Anonymkode: 2104a...572

Ja det kan være som du sier der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Jammen du vil jo se bra ut for at menn skal sjekke deg opp daaa" 🤪

Jeg og ei venninne ga opp trening på treningssenter pga. glanende og nærgående menn. Det er veldig forstyrrende å bli stirret i senk når man har ting å gjøre.

Anonymkode: ecbba...4a8

Ja glaning og den typ er jo bare rart. Det vitner om dårlige sosiale evner. 

Noe annet er om man møtes på treningssenteret ofte, der begge har sett hverandre en del ganger og det kanskje føles naturlig med «hei» og litt småprat etterhvert. Der er jo slik man blir kjent 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg aner ikke noe om "løpetimer på senter" da jeg bare løper ute. Men i løp som jeg har deltatt på er det alltid en jevn fordeling av kjønn, om ikke overvekt av menn.

Anonymkode: 41376...9d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om at mange kvinner ønsker redusere vekt, mens menn ønsker å øke muskelmasse. 

Løping ville jeg nok for «sjelens» del gjort i skogen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Antar du er en mann. Kvinner ønsker ikke oppmerksomhet på et treningssenter, og de som ønsker det tar initiativ selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja det kan være som du sier der!

Jo, men av erfaring:

Den «på hils med noen» skjer i styrkesonene - og da først med de man treffer 100 ganger. Det er fortsatt ikke sjekking eller «bli kjent med damer». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

-Mann 27

Må øve seg på å løpe fra innpåslitne mannfolk😉

Anonymkode: a04e4...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er da sånn på alle gruppetimer? Jeg har aldri vært på en gruppetime med flertall av menn, og jeg har prøvd det meste.

Anonymkode: 372c0...115

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er da sånn på alle gruppetimer? Jeg har aldri vært på en gruppetime med flertall av menn, og jeg har prøvd det meste.

Anonymkode: 372c0...115

Ja, det er nok her det ligger, mer enn aktiviteten i seg selv. Generelt sett så trives kvinner bedre med gruppetrening/blir mer motivert av å trene med andre, mens menn er mer selvdrevne. 

Gruppetimer/yoga/treningsgrupper: overvekt av kvinner. Styrkerommet/sololøpere ute: overvekt av menn. 

Anonymkode: 41376...9d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NEI NEI.. løpe på treningssenter for å bli kjent med damer? Det får jaggu holde at jeg løper etter de på gata..

Anonymkode: bd3f3...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er enig med de andre, damer foretrekker timer. Både mannen min og jeg løper mye ute, men kun jeg ville satt mine bein på en løpetime. 

Anonymkode: 03d1e...4c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 13.04):

-Mann 27

Jeg løp i 8 år, fordi jeg trodde det var det beste for å nå mine mål. Noe det ikke var, men jeg virkelig hatet å løpe, og det gidder jeg aldri igjen. Forbrenner mer på styrketrening. Det former kroppen, og man forbrenner mer når man ikke trener også.

Nei, et treningssted er ikke en sjekkearena. Det er så ufint å oppsøke folk på den måten. Hadde noen kommet bort til meg, hadde jeg plugget i earbudsene demonstrativt, skrudd musikk på, og fortsatt med mitt uten å se på vedkommende.

Anonymkode: ea6e4...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 13.13):

Som brukeren over sier, damer liker organiserte timer bedre enn menn

Det var det jeg også tenkte på. Jeg trener ikke på senter, men om jeg gjorde det så ville jeg kanskje brukt gruppetimer for å slippe å føle at jeg ble glodd på mens jeg dreiv mitt eget opplegg. 

Anonymkode: a8202...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var det jeg også tenkte på. Jeg trener ikke på senter, men om jeg gjorde det så ville jeg kanskje brukt gruppetimer for å slippe å føle at jeg ble glodd på mens jeg dreiv mitt eget opplegg. 

Anonymkode: a8202...aad

Jeg tenker dette. Ar damer foretrekker grupper. Fremfor egen trening, for å være i fred. Jeg for min del får mer energi av å trene i grupper enn på egenhånd

Anonymkode: a32b9...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...