Gå til innhold

Lukter svette!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg dater en mann som i blant lukter veldig svette. Han dusjer og er renslig, men går i sånne nylon trenings t-skjorter? Som i blant lukter svette. Han bruker deodorant, men uten parfyme. 

Ellers kan han også i blant kle seg helt horribelt. 

Er det mulig å gjøre noe med dette? Det med svetten plager meg. Klærne også forsåvidt. 

Jeg er selv veldig nøye på renslighet. At han ikke selv får med seg at han lukter svette er bekymringsverdig. Jeg har ikke sagt noe til han. 

Noe å gjøre? Eller droppe?

TS

Anonymkode: a26ba...4f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det sitter i klærne. Og de blir sikkert ikke helt luktfrie etter vask, typisk at slike klær ikke får vekk alt lukt. Be han bytte til bomullsklær. Eller få han til å bruke eddik som skyllevann når han vasker 

Anonymkode: d77d2...98c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det sitter i klærne. Og de blir sikkert ikke helt luktfrie etter vask, typisk at slike klær ikke får vekk alt lukt. Be han bytte til bomullsklær. Eller få han til å bruke eddik som skyllevann når han vasker 

Anonymkode: d77d2...98c

Takk for et supert tips ☺️

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør bruke antiperspirant og klær av naturmaterialer. Syntetiske treningsklær er til trening. Det skal minimalt med svette til for at slike lukter vondt.

Anonymkode: 6c30c...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff dette var faktisk litt drepen for relasjonen til en jeg datet, han luktet svette 24/7, selv etter vi hadde dusjet sammen og han dusjet hver dag. Ble så irritert at han ikke brukte deo før han kom til meg. Det satte seg lukt så jeg måtte skifte sengetøy og vaske håret mitt etter jeg hadde sittet i armkroken hans. Blir ikke dette bedre får du revurdere om du orker vasking hver dag. 

Anonymkode: 11249...d8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff dette var faktisk litt drepen for relasjonen til en jeg datet, han luktet svette 24/7, selv etter vi hadde dusjet sammen og han dusjet hver dag. Ble så irritert at han ikke brukte deo før han kom til meg. Det satte seg lukt så jeg måtte skifte sengetøy og vaske håret mitt etter jeg hadde sittet i armkroken hans. Blir ikke dette bedre får du revurdere om du orker vasking hver dag. 

Sa du i fra til han? TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han bør bruke antiperspirant og klær av naturmaterialer. Syntetiske treningsklær er til trening. Det skal minimalt med svette til for at slike lukter vondt.

Anonymkode: 6c30c...7ec

Hvor kjøper man slike og hvilke er det? TS

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Sa du i fra til han? TS

Han sa selv at han luktet svette en gang så sa jeg meg enig, ble veldig lettet at han sa det selv så jeg slapp det. Men så var det samme lukten ved neste besøk, så spurte jeg om å ta en dusj sammen som hint. Men syns ikke dusjen hjalp særlig på han, tror ikke han brukte såpe og han trente styrke nesten hver dag. Mistet lysten på han jeg, lukten satt liksom fast 😬 han luktet ikke vondt andre steder så var rart. Skal du si noe?

AnonymBruker
Skrevet

Gjør som jeg gjør, for faen. Nuker klesvasken på høyere temperaturvask enn man trenger.

Står at det skal vaskes på 30 eller 40 grader? Uansett hva det er: Jeg bare: bang 60 grader på alt for faen. 

Sentetøy? Nuke Striker sengetøyet på 95 grader. Må jo digges, rett og slett. 

Ellers er det litt for mange som sparer på vaskemidler og tøymykner. Jeg har alltid litt mer enn anbefalt dose. 

Ordentlig vask med nok vaskemiddel og tøymykner + Nuke Temperatur 😆

Anonymkode: 14789...ff4

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig liker mannen og synes dere har en bra kjemi, så ikke la noe så teit som svette ødelegge relasjonen. Mest sannsynlig vet han ikke om at han lukter. Mot deg opp og si ifra. du kan skylde på at du har en overømfintlig nese, at du kjenner lukter sterkere enn andre mennesker. At du ikke har noe i mot svettelukta hans (noen lukter jo t.o.m godt), men at du kjenner det så sterkt. Så kan du hinte til det med å bruke naturmaterialer og ikke syntetiske plagg osv.

Når det gjelder klesstilen så er det jo typisk kvinne å begynne å endre på stilen til mannen etterhvert. Mange menn gir jo f i hva de har på seg. Men det er ikke noe du kan gjøre før dere blir et par. Jeg har selv gjemt ekser sine grusommelige gensere. Som på mystisk vis blir borte. Eller gitt  pene klær i gave.

Du kan gi han ekstra skryt de gangene han har på seg noe du liker. Sånn virkelig ta på skjorta og si at denne var helt nydelig og fikk fram øyefargen hans også kysse han ekstra mye. Også sier du ingenting de gangene han har på seg noe stygt. Etterhvert vil han kanskje legge to og to sammen. 😛

Hva slags klær er det han bruker forresten?

Anonymkode: 96f50...3d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ellers er det litt for mange som sparer på vaskemidler og tøymykner. Jeg har alltid litt mer enn anbefalt dose

Hvis du bruker tøymykner på treningstøy kommer de til å STINKE. 

Anonymkode: 6a211...630

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noe å gjøre? Eller droppe?

TS

Si ifra at han lukter svette, selvsagt...  Sånne "treningsklær" med salig blanding av kunstfibere kan lukte helt forjÆvlig - selv om man i utgangspunktet har en "god" svettelukt..

AnonymBruker
Skrevet

Selv om man vasker sånne skjorter så lukter de svette igjen bare det blir varme i de. Altså at man går med de. 

Anonymkode: 95c7f...5a4

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...