Gå til innhold

173 cm og 66-67kg. Bør vel gå ned litt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Tja.

Hva tenker du skal skje om du går «ned litt»? 

Jeg er 1.74 og har veid mindre og mer.

Skjer ingenting som man «bør» oppnå. 

Hvor mye veier du nå?

Anonymkode: 370c6...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye veier du nå?

Anonymkode: 370c6...689

Aner ikke, og hvorfor lurer du på det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er akkurat like høy som deg. Veier 65 nå. Trives best på 61-62…

Anonymkode: 5f34b...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Har du fett på kroppen, føler du ubehag over kroppen eller er det rett go slett at du vil passe inn i ett BMI-tall?

Jeg er 158 og 68kg. Det høres bælfeit ut for mange og er på grensen til fedme BMImessig. Men jeg har ikke fett på kroppen. Jeg trenger altså ikke å gå ned i vekt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 10.26):

Jeg er 164 og veier 67 nå… og bør gå ned i vekt!!! Men for deg høres jo vekta ideel ut 👍

Anonymkode: 522cf...08f

Nøyaktig samme høyde og vekt som deg, må ned 7-8 kg for å få min normale kropp tilbake. 

173 cm og 67 kg, da er man slank og trenger sannsynligvis ikke å gå ned særlig mye.

Anonymkode: 7103a...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, er bra det der. Damer med noen kg "ekstra", er de som lever lengst i landet. Helst bør de sitte på rumpe/lår. Sitter de rundt magen, kan du gjerne gå ned noen kg uten at det tar skade

Anonymkode: d1232...fb2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som mange andre skriver, det er jo smak og behag. Jeg er 170 og veier 56, trives best på denne litt lavere vekten fordi jeg legger på meg på mage og hofter/lår og det liker jeg ikke.

Anonymkode: 18fc1...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mange andre skriver, det er jo smak og behag. Jeg er 170 og veier 56, trives best på denne litt lavere vekten fordi jeg legger på meg på mage og hofter/lår og det liker jeg ikke.

Anonymkode: 18fc1...9fb

Enig med deg, kommer an på kroppstype og hva man trives med. Jeg er 170cm og trives på 58kg fordi jeg føler meg mer vel når magen er flat. Da sitter alle klær fint også. Jeg føler meg chubby bare jeg bikker 60kg, mens andre på samme høyde føler seg for tynn. Smaken er som baken:)

Anonymkode: 02ddb...1b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå ble jeg i allefall trigget i min spiseforstyrrelse …. 

Anonymkode: 70694...066

Du blir trigget av en på over 22 i bmi? Dette er ikke noe pro-ana akkurat. Normal bmi går fra 18,5 til 25, og hvor man trives innenfor dette vinduet er individuelt. Jeg hadde alvorlig anoreksi før, men jeg skjønner jo at folk kan ha lyst til å slanke seg likevel. Du burde ikke henge på dette forumet om det ikke skal mer til, dette er jo praktisk talt et slanke-forum.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 10.21):

Føler litt på det. Hva tenker dere er «riktig» vekt ift høyde?

Anonymkode: b5728...7f4

Tenker du burde gro på deg litt selvtillit og ikke være så opphengt i en kilo eller tre. 

Når alt kommer til alt så er det mer skadelig for kroppen og helsa di all den trening du ikke gjør, og alt den junkfooden du inntar, for ikke å glemme alkohol.

Er det helsa di eller om du er innenfor den anbefalte BMIen som er viktig for deg? 

Anonymkode: 06c4b...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde fokusere på god helse, både mtp hva du spiser og mosjon. Da vil du kanskje få en lavere vekt med på kjøpet. Så kan du heller fokusere på å ikke øke mer i vekt. (Regner med du har økt i vekt siden du reagerer på kroppen din nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann med samme høyde og vekt. Har litt muskler og er slank. Tror ikke vektnedgang er noe for deg.

Anonymkode: 46e7a...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du høres helt fin ut, og bør kun gå ned dersom du har et normalt forhold til mat og kropp. Jeg var som deg og tenkte at jeg burde gå ned noen kilo (5 kanskje) for å oppnå en finere figur. Kuren gikk bedre enn forventet, tok av meg 10 kg. Men dessverre endte det med et forstyrret hode, så nå sitter jeg med 20 kg overvekt og et overspisingsproblem. Tror jeg satte kroppen i forsvarsmodus med vektnedgangen, for nå har jeg et umettelig sultbehov konstant..

Anonymkode: c509f...52e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 175 og 71 kg. Er litt for tynn. Det er forskjell på beinbygning også. Men for å svare deg, nei det tror jeg absolutt ikke! 

Anonymkode: b8aed...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 175 og 71 kg. Er litt for tynn. Det er forskjell på beinbygning også. Men for å svare deg, nei det tror jeg absolutt ikke! 

Anonymkode: b8aed...e8b

Samme her. 175 cm, og veide i alle år 64 kg, men da ble jeg rett og slett for tynn, hoftebeina og kragebeinet var veldig utstikkende da og tynne armer. Da jeg flyttet til Oslo begynte jeg å legge på meg og det så rett og slett bedre ut på meg, ble ikke så beinete, men mer normal.  Nå veier jeg 80 kg, men bruker XS i overdel og S hos de aller fleste butikker. Folk, inklusiv fastlegen min trodde jeg var normalvektig, men per bmi definisjon er jeg jo lett overvektig. Jeg blir virkelig ikke klok på dette her. Joda, litt kan nok tilskrives muskler, jeg trener styrke annehver dag og jeg ser jo at jeg har definerte muskler, og ja er jo ganske høy, men jeg forstår ikke logikken bak at jeg kan bruke så små størrelser, og ha så høy vekt. Holder på å slanke meg ned, kroppsmålene blir mindre, vekta har ikke rikket seg på flere måneder. Jeg gir offisielt opp med å forstå hva det er, men skal fortsette å spise sunt og trene uansett 😛 

Jeg vil gjerne ned i normalvekt, men ikke engang så langt ned den idealvekten for TS (som også er min idealvekt), for da ser jeg altfor tynn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er fin som du er :) jeg gikk ned fra 71 til 65, og der var jeg fornøyd. Har i ettertid gått ned til 60-61 pga sykdom, og vil helst opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns du høres helt fin ut! 

Jeg veier 60 kg og er 160 høy. Det er passe for min kropp. 

Anonymkode: 0b9fa...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 10.21):

Føler litt på det. Hva tenker dere er «riktig» vekt ift høyde?

Anonymkode: b5728...7f4

Gjør det du føler for. 

Jeg er litt lavere enn deg og trives på 60-64 kg. 

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 19.18):

Nå ble jeg i allefall trigget i min spiseforstyrrelse …. 

Anonymkode: 70694...066

Da bør du holde deg unna tråder som handler om vekt. 

Anonymkode: 84904...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

Vi vet INGENTING om hvordan de kiloene er spredt rundt på kroppen din. så NEI.

Mener du at du burde gå ned noen kg? så gjør det da. 

Anonymkode: d219c...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...