AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Føler vi er i en bølgedal, kan man si. Spilling går jo gjerne i perioder. Jeg forstår at han er hekta på et spill akkurat, han spiller online med en kompis og det er gøy. Jeg spiller selv innimellom. Men det har blitt litt mye i det siste. Han har ferie fortsatt så trenger ikke legge seg tidlig og sitter derfor oppe lenger enn meg. Jeg kan ikke konkurrere med et spennende spill. Jeg har jo ikke noe spennende å fortelle, det skjer ingenting i livet mitt. Jeg står opp og leverer i barnehage og går på jobb, drar hjem, spiser middag, legger barn, har (hvis jeg er heldig og barnet sovner fort) et par timer til å gjøre et eller annet. Jeg har uttrykt at jeg føler at vi prater lite og at vi ikke er så nære hverandre som vi var. Ikke har vi hatt sex på en uke heller. Så spør han om kvelden om det er greit at han spiller litt. Føler meg kjip om jeg sier nei og at jeg gjerne vil finne på noe. Det må liksom være så bra for å være verdt det. Så er det sikkert noen som vil si at jeg må kommunisere bedre, blabla. Men jeg vil jo ha oppmerksomhet fordi han vil henge med meg fordi han har lyst, ikke fordi jeg har mast meg til det. Anonymkode: 57ead...ddd 2
Jøyemeg Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Mannen min er 43 år. Går på jobb, kommer hjem, spiser, ser på tv, gamer, ser på mobilen, sover. Hver dag. Føler med deg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Føler med deg. Veldig likt her. Ender som regel med at han sitter å gamer mens jeg ser en serie . De gangene han er med meg så sitter han på tlf samtidig så føler meg skikkelig kjedelig 😕 Anonymkode: c0708...738 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler med deg. Veldig likt her. Ender som regel med at han sitter å gamer mens jeg ser en serie . De gangene han er med meg så sitter han på tlf samtidig så føler meg skikkelig kjedelig 😕 Anonymkode: c0708...738 Ja, akkurat! Føler meg så kjedelig og uinteressant. Jeg er sikkert det også altså😆 Men skulle jo ønske at kjæresten min syntes jeg var litt givende å henge med. Anonymkode: 57ead...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 At dere gidder? Min har også en altoppslukende hobby, samme har jeg. Men den dagen det går utover forholdet vårt, da setter jeg ned foten. Først barn, forhold, hus og andre forpliktelser, så hobby. Anonymkode: 20e68...2fd 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At dere gidder? Min har også en altoppslukende hobby, samme har jeg. Men den dagen det går utover forholdet vårt, da setter jeg ned foten. Først barn, forhold, hus og andre forpliktelser, så hobby. Anonymkode: 20e68...2fd Ja, si det... Han forsømmer verken barnet eller huset da, det skal han ha. Anonymkode: 57ead...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, si det... Han forsømmer verken barnet eller huset da, det skal han ha. Anonymkode: 57ead...ddd Enda bra det da Men du føler deg forsømt, og det er ikke bra. Er det bare i ferien, hadde jeg ikke brydd meg så mye. Anonymkode: 20e68...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enda bra det da Men du føler deg forsømt, og det er ikke bra. Er det bare i ferien, hadde jeg ikke brydd meg så mye. Anonymkode: 20e68...2fd Får se hvordan det går fremover. Det bare føles litt ydmykende å tigge om oppmerksomhet. Jeg vil jo at han skal ønske å tilbringe tid med meg, ikke fordi ellers blir jeg sur eller trist. Anonymkode: 57ead...ddd 1
Engel Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 Har du fortalt dette til han? Akkurat hvordan du føler det? Menn er ikke tankelesere. Jeg skjønner at du ikke vil tigge om oppmerksomhet. Men menn tenker ikke som oss, om du ikke sier noe i klartekst så tenker han bare at du syns det er ok. Så ta en prat, bruk personlig språk (jeg føler at... Jeg har behov for... Når du er så opptatt med spillene så føler jeg meg oversett/ubetydelig/uviktig...) Og foreslå gjerne en avtale/kompromi. Feks en fast datekveld i uka som er avsatt til dere to sammen eller annet som kan gi deg noe av det du savner. Men prøv å unngå noe som minner om forbud mot spilling, det vil bare virke konfliktskapende. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 Han spør deg om lov til å spille litt, du sier ja. Synes ikke han gjør noe feil. Anonymkode: 616e7...5f3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 Engel skrev (24 minutter siden): Har du fortalt dette til han? Akkurat hvordan du føler det? Menn er ikke tankelesere. Jeg skjønner at du ikke vil tigge om oppmerksomhet. Men menn tenker ikke som oss, om du ikke sier noe i klartekst så tenker han bare at du syns det er ok. Så ta en prat, bruk personlig språk (jeg føler at... Jeg har behov for... Når du er så opptatt med spillene så føler jeg meg oversett/ubetydelig/uviktig...) Og foreslå gjerne en avtale/kompromi. Feks en fast datekveld i uka som er avsatt til dere to sammen eller annet som kan gi deg noe av det du savner. Men prøv å unngå noe som minner om forbud mot spilling, det vil bare virke konfliktskapende. Jeg har sagt at jeg synes det har vært mye spilling og lite kvalitetstid i det siste. Men kanskje ikke tydelig nok, jeg vet ikke. Jeg har foreslått at vi kunne spilt brettspill sammen. Jeg kan jo foreslå at vi setter av noe tid. Kommer ikke til å forby noe nei AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han spør deg om lov til å spille litt, du sier ja. Synes ikke han gjør noe feil. Anonymkode: 616e7...5f3 Ja, jeg kunne jo bare sagt nei. Men føler ikke at jeg kan det. Anonymkode: 57ead...ddd
Engel Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har sagt at jeg synes det har vært mye spilling og lite kvalitetstid i det siste. Men kanskje ikke tydelig nok, jeg vet ikke. Jeg har foreslått at vi kunne spilt brettspill sammen. Jeg kan jo foreslå at vi setter av noe tid. Kommer ikke til å forby noe nei Ja, jeg kunne jo bare sagt nei. Men føler ikke at jeg kan det. Anonymkode: 57ead...ddd Fokuser på å fortelle hva det gjør med deg, hvordan det får deg til å føle deg. Ikke bare at du syns det blir mye spilling. Det er stor forskjell på om du bare mener han burde gjort noe annet, og at det at han spiller gir deg dårlige følelser rundt deg selv og forholdet. Det siste må du forklare tydelig, menn klarer ikke tenke seg fram til sånt av seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 Er det bare nå i ferien? Han han spiller med, har han også ferie? Eller er han arbeidsledig? Bare lurer på om dette er noe som muligens går over nå når hverdagen starter og han ikke har noen å spille med, eller om det blir sånn for alltid. Anonymkode: 43380...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 Engel skrev (28 minutter siden): Fokuser på å fortelle hva det gjør med deg, hvordan det får deg til å føle deg. Ikke bare at du syns det blir mye spilling. Det er stor forskjell på om du bare mener han burde gjort noe annet, og at det at han spiller gir deg dårlige følelser rundt deg selv og forholdet. Det siste må du forklare tydelig, menn klarer ikke tenke seg fram til sånt av seg selv. Takk for tips. Skal se om vi får satt oss ned og tatt en prat i kveld. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Synes synd på dere... er så glad for at kjæresten min ikke bryr seg om spill. Håper jeg aldri opplever det når jeg en gang gifter meg. Så grusomt kjedelig og trist!! Anonymkode: 521bf...4c9 Det er vel ikke noe verre enn andre altoppslukende hobbyer. Bare at det er en hobby som har lett for å bli avhengighetsskapende. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det bare nå i ferien? Han han spiller med, har han også ferie? Eller er han arbeidsledig? Bare lurer på om dette er noe som muligens går over nå når hverdagen starter og han ikke har noen å spille med, eller om det blir sånn for alltid. Anonymkode: 43380...0d0 Kompisen har vel også ferie nå men har vært sykemeldt også så vet ikke helt. Men det kommer vel en hverdag etter hvert ja. Håper jeg. Anonymkode: 57ead...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Slik har det vel blitt hos mange: mannfolk som er avhengig av spill, ser seg selv først og satser på at damene gjør alt det kjedelige som husarbeid, barn osv. Skulle tro det har forandret seg noe de siste 50 år, men alt i alt er det samme som før. Anonymkode: b7f55...da5 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 Det er fordi å spille er morsommere. Hva skal han prate med deg om? Anonymkode: 387db...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 Og derfor inngår man ikke seriøse forhold til gamere.... Hobbyer man må utføre utenfor huset = helt greit, da synliggjør det hvor mye tid som brukes, og det er lettere å begrense det naturlig. Hobbyer man gjør hjemme hvor man blir utilgjengelig = ikke greit. Jeg har tegning som hobby, var sammen med en gamer, han likestilte dette. Når barnet våknet om kvelden tok det meg et sekund å legge ned blyanten for å gå inn til barnet, han registrerte ikke at barnet var våkent engang. For å si det sånn, han ble en eks. Anonymkode: e5b05...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er fordi å spille er morsommere. Hva skal han prate med deg om? Anonymkode: 387db...ac0 Ja, duh. Det er jo problemet, har ikke noe å stille opp med mot et spennende spill. Ikke engang sex er spennende nok. Anonymkode: 57ead...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 Hva gjør dere for forholdet? dere må slutte å styre partneren deres.. gå ut av forholdet hvis dere ikke er happy- YOLO eller bidra med noe selv.. dere sitter alle på KG å klager i hver eneste tråd, sikkert ikke så veldig tiltrekkende for mannen det heller Anonymkode: ffc45...9e1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 Hvorfor gjør du ikke noe med livet ditt som kunne gjort deg mer interessant å henge med? Har du ingen interesser? Barn er ingen unnskyldning for å forfalle mentalt. Man kan fortsatt lese interessante ting, se forbi sin egen navle og man kan be partneren ta barna så man kan komme seg ut på noe interessant. Mannen din er ikke din personlige klovn og underholdningsansvarlig. Det er også ditt ansvar å sørge for at det å henge med deg er mer enn bare enda en jobb som må gjøres. Anonymkode: 38751...285 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå