AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Hei! jeg og ei venninne skulle reise på festival til utlandet. Vi kjøpte billettene før corona og vi var ikke så nære venner når arrangementet nærmet seg. Sammen bestemte vi oss for å selge billettene. Dette var til tomorrowland. En venninne av henne kjøpte billetten min slike at de kunne reise sammen. Plutselig så velger hun andre vennnina å ikke reise sammen med min egentlig venninne fordi de ikke fikk endret navn. Noe jeg informerte om men at det var fullt mulig å reise likevel. Så i dag får jeg melding fra moren til hun egentlige vennina mi om å betale tilbake billetten. Jeg svarer at dette ikke er mitt ansvar og at når man kjøper slike billetter er det på eget ansvar og ikke reise. Og hvor feigt er det ikke å få moren sin til å sende melding? Til opplysning så er vi 25 år… Er det jeg som er rar her eller hva kan jeg eventuelt si? Jeg hadde flere interesserte og vet om flere som reiste med slike billetter uten noen slags problemer. Anonymkode: 8139f...983 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg svarer at dette ikke er mitt ansvar og at når man kjøper slike billetter er det på eget ansvar og ikke reise. Stå på dette du! Noen er konfliktskye og derfor bruker mamma til sånt. Hadde en kollega hvor hans mor ringte på jobben hvis han var syk. Han var nesten 40 år. Anonymkode: 11244...111 8 3
Hill83 Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Du vet jo noe er galt med personen når mora ringer . 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Har ikke dette vært allerede? Så da løste det seg vel? Eller kom ikke venninnen inn på festivalen/konserten og er det årsaken til at hun vil ha pengene tilbake? Ellers tenker jeg at jeg kunne ha vært smidig om den som kjøpte akkurat hadde kjøpt billettene og angret seg, siden du hadde flere interessenter, men ikke om dette kom etter en god stund.. Anonymkode: 05d26...f6b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har ikke dette vært allerede? Så da løste det seg vel? Eller kom ikke venninnen inn på festivalen/konserten og er det årsaken til at hun vil ha pengene tilbake? Ellers tenker jeg at jeg kunne ha vært smidig om den som kjøpte akkurat hadde kjøpt billettene og angret seg, siden du hadde flere interessenter, men ikke om dette kom etter en god stund.. Anonymkode: 05d26...f6b Arrangementet har allerede vært, og hun som hun skulle reise med valgte tydeligvis å ikke reise siden hun var redd for at hun ikke kom med, til opplysning så bor hun i Oslo så det å ta en tur til Gardermoen for å prøve når mange fler før hun kom inn hadde ikke skadet etter min meining… hun prøvde ikke bruke billetten en gang. Og jeg og hun egentlig vennina mi har vært i krangel som også var en faktor for st jeg ikke orket å reise på festival med henne og nå får hun moren sin til å sende slike meldinger til meg…føles skikkelig ubehagelig og umodent Anonymkode: 8139f...983 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 Dette er ikke ditt problem. Ville stått på mitt og bare ignorert. Utrolig umodent å sende moren sin når dere er så gamle Anonymkode: e2213...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 Dette måtte hun som kjøpte billetten tenkt på før hun kjøpte den. Det er for sent å komme i ettertid og kreve penger tilbake. Hun valgte da selv å kjøpe den billetten. Når de involverer moren så sier det mye om disse jentene. Anonymkode: 3a103...940 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Arrangementet har allerede vært, og hun som hun skulle reise med valgte tydeligvis å ikke reise siden hun var redd for at hun ikke kom med, til opplysning så bor hun i Oslo så det å ta en tur til Gardermoen for å prøve når mange fler før hun kom inn hadde ikke skadet etter min meining… hun prøvde ikke bruke billetten en gang. Og jeg og hun egentlig vennina mi har vært i krangel som også var en faktor for st jeg ikke orket å reise på festival med henne og nå får hun moren sin til å sende slike meldinger til meg…føles skikkelig ubehagelig og umodent Anonymkode: 8139f...983 Er det flybilletten du mener? Skulle hun dama fly i ditt navn? Anonymkode: 0a63a...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette måtte hun som kjøpte billetten tenkt på før hun kjøpte den. Det er for sent å komme i ettertid og kreve penger tilbake. Hun valgte da selv å kjøpe den billetten. Når de involverer moren så sier det mye om disse jentene. Anonymkode: 3a103...940 Jeg fikk en ny melding fra moren nå om at jeg var pliktig til å tilbakeføre pengene og at jeg som selger står som ansvarlig. Jeg mener at det ikke er det når det er snakk om second hand billetter… dessuten mener jeg st hun som kjøpte de kan føre tilbake ikke jeg som har solgt dem, jeg blir fsktisk skikkelig stresset og synes det er feigt av min venninne som sender moren sin på meg. Hva kan jeg eventuelt svare for å høres proff ut? Anonymkode: 8139f...983
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det flybilletten du mener? Skulle hun dama fly i ditt navn? Anonymkode: 0a63a...c1a Det er både flybillett og selve konsertbillett med overnatting. Undersøkte med flere som reiste helgen før som hadde kjøpt second hand billetter og det gikk helt fint. De hadde ikke vist passe eller noe som helst. Så jeg mener det er hennes problem st hun ikke brukte den ikke mitt. Hun må selv velge å ta riskoen når man kjøper slike billetter mener jeg Anonymkode: 8139f...983
kraftwerk Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! jeg og ei venninne skulle reise på festival til utlandet. Vi kjøpte billettene før corona og vi var ikke så nære venner når arrangementet nærmet seg. Sammen bestemte vi oss for å selge billettene. Dette var til tomorrowland. En venninne av henne kjøpte billetten min slike at de kunne reise sammen. Plutselig så velger hun andre vennnina å ikke reise sammen med min egentlig venninne fordi de ikke fikk endret navn. Noe jeg informerte om men at det var fullt mulig å reise likevel. Så i dag får jeg melding fra moren til hun egentlige vennina mi om å betale tilbake billetten. Jeg svarer at dette ikke er mitt ansvar og at når man kjøper slike billetter er det på eget ansvar og ikke reise. Og hvor feigt er det ikke å få moren sin til å sende melding? Til opplysning så er vi 25 år… Er det jeg som er rar her eller hva kan jeg eventuelt si? Jeg hadde flere interesserte og vet om flere som reiste med slike billetter uten noen slags problemer. Anonymkode: 8139f...983 Stå på dette. Du ga hun all informasjon vedrørende billetten når hun kjøpte den, og da er det dermed ikke ditt ansvar. Veldig barnslig å få moren sin, til å sende sms - da er du ikke særlig moden. Hun angrer vel, og vil ikke reise likevel - det er ikke ditt problem. Når man kjøper slike seconhand billetter kan man fint reise i et annet sitt navn, så her er det bare hun som har ombestemt seg. Voksne dama må få moren sin til å kontakte deg 😂🙈 kleint. Endret 5. august 2022 av kraftwerk 3 1
kraftwerk Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg fikk en ny melding fra moren nå om at jeg var pliktig til å tilbakeføre pengene og at jeg som selger står som ansvarlig. Jeg mener at det ikke er det når det er snakk om second hand billetter… dessuten mener jeg st hun som kjøpte de kan føre tilbake ikke jeg som har solgt dem, jeg blir fsktisk skikkelig stresset og synes det er feigt av min venninne som sender moren sin på meg. Hva kan jeg eventuelt svare for å høres proff ut? Anonymkode: 8139f...983 Blokker hun , ikke gidd dette. Du har rett - dette er noen kranglefanter. Denne kvinnen har tydeligvis null peiling. Du er ikke pliktig til en dritt. Hadde billettene vært falske, hadde det vært en annen sak. Blokk blokk blokk , ikke la det påvirke deg. Endret 5. august 2022 av kraftwerk 4
Sirah Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 Dette er ikke ditt ansvar TS, så lenge du oppga alt av informasjon når du solgte biletten. Å forandre navn på flybilletter er vel ikke noe problem så lenge man betaler et gebyr? 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk en ny melding fra moren nå om at jeg var pliktig til å tilbakeføre pengene og at jeg som selger står som ansvarlig. Jeg mener at det ikke er det når det er snakk om second hand billetter… dessuten mener jeg st hun som kjøpte de kan føre tilbake ikke jeg som har solgt dem, jeg blir fsktisk skikkelig stresset og synes det er feigt av min venninne som sender moren sin på meg. Hva kan jeg eventuelt svare for å høres proff ut? Anonymkode: 8139f...983 Altså, dere er 25 år og mora skal ordne opp?? Nei, vet du hva, du har ikke gjort noe galt. De tok en sjanse, angret seg og så skal du refundere. Ikke søren heller. Blokker og glem hele greia. Ikke ha dårlig samvittighet for det heller. Anonymkode: da796...e55 5
Vinky Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Hårreisende. Ikke gi etter. Du har ikke gjort noe galt. Det er ikke ditt problem at hun ikke dro. Maken til frekkhet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 Jeg svarte nå at jeg ikke står til ansvar for at hun ikke brukte billetten det var hennes eget valg. Jeg sa også at når jeg solgte den eier jeg den ikke og at det da i tilfellet er hun som må tilbakeføre pengene ikke jeg. Kommer det flere svar nå blokkerer jeg hun, følte bare for å komme med et motsvar da jeg føler meg angrepet. Skikkelig ubehagelig og veldig barnslig må jeg si. Kjenner jeg blir lei meg, tenk å ødelegge vennskapet på den måten… Anonymkode: 8139f...983 1 1
Ananas. Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 (endret) Men hvis du har solgt henne billetter der navneendring ikke er mulig (det gjelder jo enkelte flyselskaper og prisklasser), så håper jeg at du ga henne beskjed om det FØR du solgte henne billettene? Altså at det i utgangspunktet ikke går, så kjøpet var på «egen risiko»? Edit: For det at du sier «det er fullt mulig å reise likevel» håper jeg ikke at du sa til henne, for det er jo ikke alltid det. Endret 5. august 2022 av Ananas. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 Hvis hun angrer seg kan hun jo ikke si ifra etter festivalen. Hun må jo i det minste gi deg sjansen til å selge til noen andre eller dra selv. Ikke finn deg i dette. Anonymkode: db1e4...ada 8
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 Ananas. skrev (1 minutt siden): Men hvis du har solgt henne billetter der navneendring ikke er mulig (det gjelder jo enkelte flyselskaper og prisklasser), så håper jeg at du ga henne beskjed om det FØR du solgte henne billettene? Altså at det i utgangspunktet ikke går, så kjøpet var på «egen risiko»? Det ble det informert om og at det var på egen risiko. Jeg visste ikke at hun ikke valgte å dra før nå heller. Anonymkode: 8139f...983 1
Ananas. Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ble det informert om og at det var på egen risiko. Jeg visste ikke at hun ikke valgte å dra før nå heller. Anonymkode: 8139f...983 I så fall får hun bare takke seg selv. Så lenge du ikke har gitt inntrykk av at dette er «null stress», så har det vært hennes eget valg, og hennes egen tabbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå