Gå til innhold

Problemet med sex tidlig i datingfasen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner legger mer følelser i sex enn mannen, og har man sex tidlig kan man blottlegge det intime og gjøre seg mer sårbar enn nødvendig før en trygg relasjon er etablert. Jeg har lest mange tråder her rundt temaet, hvor kvinner har blitt ghostet etter sex. Det å bli ghostet hadde antakelig muligens skjedd uansett; fordi mannen ikke var interessert nok i utgangspunktet- men jeg tror det ville føltes mindre vondt om man hadde ventet med sex. 
Skal sies at jeg er ingen snerpete kjerring; jeg er helt for at kvinner utforsker sin seksualitet. Men for egen del; gjør det i trygge rammer om du er en følsom type. 

Anonymkode: 49f73...060

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke denne redselen for å bli ghostet etter sex-greia. Det har skjedd meg en eneste gang, og da tenkte jeg mer herregud enn å bli lei meg, de andre gangene har det blitt forhold og stort sett langvarige. 

Anonymkode: a100c...b4a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er de kvinner som er "følsom type" angående slikt som oftest blir "brukt for sex ". Har man et rasjonelt forhold til sex, og til egne valg (kun ha sex man selv ønsker), stiller man seg langt mindre sårbare i utgangspunktet, og takler det langt bedre om det ikke blir noe videre. 

Samtlige kvinner jeg kjenner som er livredd for sex uten forhold har endt opp med flere sexpartnere enn de fleste av oss som ikke er så redd for slikt. Jeg tror rett og slett at hele redselen for å "bli brukt " påvirker såpass hemmende for kvinner at det påvirker dem på en måte menn ikke har lyst til å leve med. Menn liker varmblodige kvinner, som selv liker sex. 

Anonymkode: ba171...f80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Glemmer kvinner sexen med den fremmede?

Anonymkode: a924c...fff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glemmer kvinner sexen med den fremmede?

Anonymkode: a924c...fff

De har mange partnere så hvis ikke du skiller deg ut så glemmer de deg nok

Anonymkode: 05ad4...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det best å vente med sex. For eksempel hadde hele apekoppepidemien vært unngått...

Anonymkode: ecfc5...d0f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mange kvinner legger mer følelser i sex enn mannen, og har man sex tidlig kan man blottlegge det intime og gjøre seg mer sårbar enn nødvendig før en trygg relasjon er etablert. Jeg har lest mange tråder her rundt temaet, hvor kvinner har blitt ghostet etter sex. Det å bli ghostet hadde antakelig muligens skjedd uansett; fordi mannen ikke var interessert nok i utgangspunktet- men jeg tror det ville føltes mindre vondt om man hadde ventet med sex. 
Skal sies at jeg er ingen snerpete kjerring; jeg er helt for at kvinner utforsker sin seksualitet. Men for egen del; gjør det i trygge rammer om du er en følsom type. 

Fornuftig observasjon.

Problemet er vel først og fremst kvinner som føler at de "bør" ha sex, uten fullt ut å være klar for at det eventuelt ikke blir noe mer.

Folk må jo selvfølgelig gjøre som de vil. Men valgene man tar har konsekvenser, og med friheten til å gjøre som man vil følger ansvaret for konsekvensene av valgene man tar.

Er du ikke klar for at det kanskje ikke blir mer enn bare sex, da er du ikke klar for å ha sex med vedkommende.

Alternativt må du utsette sex inntil risikoen for at det ikke blir noe mer er bragt innenfor det du er villig til å akseptere.

Sikker blir du aldri. Det finnes menn der ute som bare vil ha sex, og som er villig til å manipulere for å få det de vil ha. Og du kan gjerne kalle dem dumme, slemme, fæle, osv… men hva hjelper det deg som kvinne?

Så jeg har ingen sympati med damer som legger seg på rygg på første date fordi de tror at det skal bringe dem nærmere hus med stakittgjerde, 1.7 unger, stasjonsvogn og en golden retriever ved navn Luna.

Slikt er bare å ikke ta ansvar. Og da har man faktisk en tendens til å brenne seg.

Skrevet

Heldigvis ingen fasit. Vi hadde sex på første date. Har riktignok ikke en 1.7 unger eller stakittgjerde. Men har enebolig og labrador retriever sammen 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at det er de kvinner som er "følsom type" angående slikt som oftest blir "brukt for sex ". Har man et rasjonelt forhold til sex, og til egne valg (kun ha sex man selv ønsker), stiller man seg langt mindre sårbare i utgangspunktet, og takler det langt bedre om det ikke blir noe videre. 

Samtlige kvinner jeg kjenner som er livredd for sex uten forhold har endt opp med flere sexpartnere enn de fleste av oss som ikke er så redd for slikt. Jeg tror rett og slett at hele redselen for å "bli brukt " påvirker såpass hemmende for kvinner at det påvirker dem på en måte menn ikke har lyst til å leve med. Menn liker varmblodige kvinner, som selv liker sex. 

Anonymkode: ba171...f80

Er det en motsetning altså? Enten liker du sex og er ikke så nøye på det, eller så er du redd for å bli brukt og liker det egentlig ikke?

Anonymkode: 109eb...ed1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (38 minutter siden):

Fornuftig observasjon.

Problemet er vel først og fremst kvinner som føler at de "bør" ha sex, uten fullt ut å være klar for at det eventuelt ikke blir noe mer.

Folk må jo selvfølgelig gjøre som de vil. Men valgene man tar har konsekvenser, og med friheten til å gjøre som man vil følger ansvaret for konsekvensene av valgene man tar.

Er du ikke klar for at det kanskje ikke blir mer enn bare sex, da er du ikke klar for å ha sex med vedkommende.

Alternativt må du utsette sex inntil risikoen for at det ikke blir noe mer er bragt innenfor det du er villig til å akseptere.

Sikker blir du aldri. Det finnes menn der ute som bare vil ha sex, og som er villig til å manipulere for å få det de vil ha. Og du kan gjerne kalle dem dumme, slemme, fæle, osv… men hva hjelper det deg som kvinne?

Så jeg har ingen sympati med damer som legger seg på rygg på første date fordi de tror at det skal bringe dem nærmere hus med stakittgjerde, 1.7 unger, stasjonsvogn og en golden retriever ved navn Luna.

Slikt er bare å ikke ta ansvar. Og da har man faktisk en tendens til å brenne seg.

Jeg tror kvinner misforstår det å være fri og selvstendige- og at det å sexe hvem man vil er en del av det.. Men det er ikke frihet. Frihet og selvstendighet er å velge sexpartner med omhu, og forsikre seg om at dette er en person som er til å stole på. Jeg har en policy om at jeg aldri har sex med menn jeg ikke kunne risikert en graviditet med hadde prevensjon feilet. Såpass etablert må en relasjon være. Ja, jeg har mistet forhold pga det- fordi de synes ventetiden var for lang; men da var vel ikke det mest vesentlige på plass uansett og ikke noe tap.

Enhver har ansvar for seg selv, det gjelder både menn og kvinner- naturligvis.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Honeywell skrev (1 time siden):

Heldigvis ingen fasit. Vi hadde sex på første date. Har riktignok ikke en 1.7 unger eller stakittgjerde. Men har enebolig og labrador retriever sammen 😅

Fasit? Nei.

Statistikk? Jo.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tror kvinner misforstår det å være fri og selvstendige- og at det å sexe hvem man vil er en del av det.. Men det er ikke frihet. Frihet og selvstendighet er å velge sexpartner med omhu, og forsikre seg om at dette er en person som er til å stole på. Jeg har en policy om at jeg aldri har sex med menn jeg ikke kunne risikert en graviditet med hadde prevensjon feilet. Såpass etablert må en relasjon være. Ja, jeg har mistet forhold pga det- fordi de synes ventetiden var for lang; men da var vel ikke det mest vesentlige på plass uansett og ikke noe tap.

Fornuftig tilnærming til det meste her i verden:

Er du ikke klar for "sannsynlighet ganget med konsekvens" for worst case scenario, da er du ikke klar i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Menn må lære seg å vente. 

Anonymkode: 68213...a69

• Liker 3
Skrevet

Forstår ikke hvorfor kvinner gidder å ha sex tidlig i datingfasen om de ønsker forhold. Statistikken peker på at det ikke vil bli noe forhold da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er nok en lur policy ja :) Så mye vanskeligere livet blir om man får barn med en som er totalt uegnet😬

Anonymkode: 109eb...ed1

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (14 minutter siden):

Fasit? Nei.

Statistikk? Jo.

Fornuftig tilnærming til det meste her i verden:

Er du ikke klar for "sannsynlighet ganget med konsekvens" for worst case scenario, da er du ikke klar i det hele tatt.

Akkurat dette med riskoen for graviditet (og kjønnsykdom) bør stresses mer. Det er et biologisk faktum at dette er er en risiko, uansett prevensjon.

Jeg har selv født to barn til tross for kondom- selv om i mitt tilfelle var det ikke stress med graviditet. Og er fortsatt ikke stress, da jeg risikerte graviditet med rette mann. Som forsåvidt også gadd å vente på sex til tiden var inne og stresset ikke med det. Det sier også noe om hans grad av seriøsitet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (1 time siden):

Fornuftig observasjon.

Jeg liker ikke uttrykk som "legger seg på rygg", det virker bare litt nedlatende. Som om kvinnen ikke kan nyte sex like mye som mannen, på en måte, noe hun selvsagt kan. 

Når det er sagt, det er lurt å være forsiktig hvis man er sårbar for sånt. Og kanskje ikke ha sex helt med en gang. Men selv har jeg sympati med alle som føler seg såret, samme om man kanskje burde visst bedre.

Noen ganger er det også sånn at man har litt lite erfaring og tenker litt naivt. Jeg har selv vært der. Nå forstår jeg at mange menn ser på sex som noe ikke knytter en så veldig følelsesmessig. Men i og med at man er så intim, så er det for meg umulig at man ikke knytter seg. Det er ikke så lett da å forstå at mange menn er bygd litt annerledes, ut av det blå. Man er ikke nødvendigvis ufornuftig av den grunn, bare uerfaren.

Og mange menn skjønner ikke hvordan intimitet er for mange kvinner, fordi de er annerledes selv. Men det er fint at man lærer det, hvor forskjellige man er, slik at man kan ta hensyn til andre. Ikke at man ikke bør ta ansvar for seg selv også, men man bør samtidig forstå at noen vil være så forskjellig på det fra en selv, at det er fint å i alle fall ta hensyn og være så ærlig man kan om hva man vil. 

Anonymkode: e6687...02a

• Liker 3
Skrevet
Majer skrev (23 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor kvinner gidder å ha sex tidlig i datingfasen om de ønsker forhold. Statistikken peker på at det ikke vil bli noe forhold da. 

Gidder?

Det er vel heller det at jeg kan føle stor lyst og begjær. Men ja, så kjemper jeg imot mine lyster, fordi jeg ikke vil risikere noe med en jeg egentlig ikke kjenner så godt. Fordi, som du sier, jeg vet slett ikke om det blir noe forhold, og når jeg har sex blir jeg ofte veldig følelsesmessig engasjert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (16 minutter siden):

Gidder?

Det er vel heller det at jeg kan føle stor lyst og begjær. Men ja, så kjemper jeg imot mine lyster, fordi jeg ikke vil risikere noe med en jeg egentlig ikke kjenner så godt. Fordi, som du sier, jeg vet slett ikke om det blir noe forhold, og når jeg har sex blir jeg ofte veldig følelsesmessig engasjert.

Det er nettop det; man blir så engasjert at smerten blir mye større hvis man gir etter for lysten. Den følelsen av at det ikke betyr noe for partner er mye å svelge, når man selv føler mye

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er nettop det; man blir så engasjert at smerten blir mye større hvis man gir etter for lysten. Den følelsen av at det ikke betyr noe for partner er mye å svelge, når man selv føler mye

Enig. Fornuften sier at det er like mye jeg som har "brukt" ham, som han som har "brukt" meg. Men jeg har følt enorm sårhet hvis det ikke blir noe mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mann som har datet litt og all erfaring og egen moral tilsier at det å vente med sex ikke er skadelig. .

de mellomlange forholdene jeg har hatt har vært best etter at vi ventet litt med sex, det kommer raskt nok når hodene og hjertene banker i samme retning og takt.

hvis man vet og har all grunn til å tro at det blir en ons, ja da kan det jo bare nytes til det fulle og håpe kvinnen får en god opplevelse. Mannen får jo som regel det, kvinnen må jo komme før mannen må vite 🤪😅😇😇

Anonymkode: 87c67...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...